کد خبر 1640632
تاریخ انتشار: ۱۹ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۷:۴۳
.

متهمان قتل پزشک سرشناس و همسرش با حکم قضات دادگاه کیفری یک استان تهران به ۲ بار قصاص و ۶۰ سال زندان محکوم شدند.

به گزارش مشرق، اردیبهشت سال ۱۴۰۲ دکتر رضا ضیایی، متخصص گوش و حلق و بینی و همسرش مینو صابری که دکترای اقتصاد داشت در خانه‌شان واقع در شهرک غرب تهران با شلیک گلوله به قتل رسیدند و عاملان قتل اجساد آنها را در بیابان‌های اطراف شهر دفن کردند اما با پیگیری خواهرزاده دکتر مبنی بر ناپدید شدن آنها و سرقت خودروی سانتافه دکتر راز این دو جنایت فاش شد.

تحقیقات پلیسی نشان داد دکتر ضیایی دو ماه قبل از قتل سند خانه‌ای هزار متری در شهرک غرب را به نام فردی به نام شهرام زده اما هیچ پولی بین آنها رد و بدل نشده بود.

وقتی مأموران سراغ شهرام رفتند، او مدعی شد در قتل‌ها نقشی نداشته است اما با ردیابی خودروی مقتول و تحقیقات پلیسی یک پدر و پسر به نام اکبر و کریم دستگیر شدند که پس از دستگیری اعتراف کردند با همدستی یکی از بستگانشان دکتر و همسرش را کشته‌اند اما شهرام طراح این جنایت بوده و به آنها پول داده تا زوج سالخورده را بکشند.

در ادامه شهرام بار دیگر تحت بازجویی قرار گرفت و ضمن اعتراف به این امر گفت: دکتر قرار بود خانه هزار متری‌اش را در شهرک غرب به من بدهد اما چون قیمت خانه ناگهان بالا رفت او پشیمان شد و حاضر نبود سند خانه را به نامم بزند. از آنجا که من خانه را اجاره به شرط تملیک کرده بودم از این موضوع ناراحت شدم و به فکر قتل افتادم. روز حادثه وقتی دکتر و همسرش به آن خانه که من اجاره کرده بودم آمدند، اکبر با شلیک گلوله آنها را کشت. بعد هم اکبر و پسرش و داود - شوهر خواهر اکبر- اجساد را از خانه بیرون بردند و در بیابان دفن کردند. خودروی سانتافه مقتول را هم به عنوان دستمزد برداشتند.

در ادامه رسیدگی به این پرونده ۷ متهم دیگر نیز که در جعل اسناد و مدارک نقش داشتند بازداشت شدند.

به این ترتیب، برای اکبر به اتهام دو فقره قتل، برای پسرش و شهرام به اتهام معاونت در دو جنایت و برای سایر متهمان که در جعل اسناد و کلاهبرداری دست داشتند کیفرخواست صادر شد و با تکمیل تحقیقات پرونده برای رسیدگی به شعبه ۱۰ دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد.

در دادگاه چه گذشت

در ابتدای جلسه نماینده دادستان پس از قرائت کیفرخواست برای متهمان درخواست اشد مجازات کرد.

پس از آن وکیل اولیای دم دکتر ضیایی و همسرش به جایگاه رفت و گفت: من از طرف موکلانم که فرزندان مقتولان هستند و در خارج از کشور زندگی می‌کنند درخواست اشد مجازات برای همه متهمان و برای متهم اصلی درخواست قصاص دارم. البته حدود ۱۰ میلیارد تومان هم از اموال دو قربانی سرقت شده که خواستار پس گرفتن آن هستیم.

در ادامه با توجه به اینکه متهم ردیف دوم پرونده به نام شهرام از چند نفر با ترفند فروش خانه کلاهبرداری کرده بود، شاکی‌های او نیز در دادگاه به شرح شکایت خود پرداختند.

بعد از اظهارات شاکی‌های پرونده اکبر- متهم ردیف اول - به جایگاه رفت و ضمن پذیرش اتهام قتل، گفت: من با دستور شهرام مرتکب جنایت شدم. شهرام به من گفته بود که از مقتولان پول زیادی‌ طلب دارد اما آنها پولش را نمی‌دهند و باید آنها را بکشیم. بعد هم دو اسلحه آورد و یکی را به من داد و یکی را هم به داود داد. او چند قرص و یک مدل قهوه به من داد که وقتی خوردم دیگر از حالت عادی خارج شدم. من از فاصله ۲-۳ متری به سرآنها شلیک کردم. پس از آن هم اجساد را در کنار رودخانه‌ای دفن کردیم. اما پسرم نقشی در قتل‌ها نداشت و در تمام مدت بیرون از خانه ایستاده بود.

در ادامه رسیدگی به پرونده شهرام متهم ردیف دوم به جایگاه رفت و گفت: وقتی دیدم دکتر حاضر نیست خانه‌اش را به نام من بزند، تصمیم به قتل گرفتم.

پس از آن کریم پسر اکبر به جایگاه رفت و گفت: من و پدرم به خاطر بی‌سوادی فریب شهرام را خوردیم. ما حدود

۵ میلیارد تومان سکه عتیقه به او فروخته بودیم اما پولمان را نداده بود تا اینکه تماس گرفت و گفت اگر کاری که می‌گویم انجام دهید پولتان را می‌دهم و پایمان به این دو جنایت باز شد.

پس از آن داود به جایگاه رفت و گفت: اکبر به من گفت از فردی ۴۰۰ میلیون‌ طلب دارم، با من بیا طلبم را که گرفتم ۲۰۰ میلیون آن را به تو می‌دهم. من به کسی شلیک نکردم.

در پایان جلسه قضات برای صدور رأی وارد شور شدند و با توجه به مدرک‌های موجود در پرونده، اکبر را به ۲ بار قصاص و زندان محکوم کردند. شهرام و کریم به خاطر معاونت در دو قتل هر کدام به ۲۵ سال حبس، داود به ۱۰ سال زندان و مابقی متهمان هم به زندان محکوم شدند.

منبع: روزنامه ایران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 50
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 9
  • IR ۰۸:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۹
    33 6
    عجب حکم مسخره ای! عامل این جنایت شهرام هست که به خاطر پول و نفوذ اعدام نشد و حبس گرفت و چهار روز دیگه عفو میخوره
    • ۰۹:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۹
      25 3
      من بهت بگم خودتو بنداز تو چاه میندازی؟ عامل چاه افتادنت کیه؟خودت یا منکه بهت دستور دادم؟
    • IR ۱۰:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۹
      23 0
      حیواناتی مثل شهرام رو نباید آزاد گذاشت باید به کار اجباری گرفته شوند تا از زندگی سگی خودشون خسته بشن چند روز دیگه قوه قضاییه با پا بند آزادش میکنه و این حیوون کثیف دوباره به کثافتکاری خودش ادامه میده
    • IR ۱۱:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۹
      9 2
      واقعا عجیبه. شهرام باید اعدام می گرفت. رییس دزدا وقتی میگه برید قتل و غارت کنید، معاون در قتله یا عامل اصلی قتل؟؟؟
    • IR ۱۳:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۹
      9 0
      شهرام که ابلیس این ماجرا است باید ده بار اعدام محکوم یشه
    • IR ۱۴:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۹
      7 0
      حکایت مکر شیطان و آدمه، وقتی شیطان کسی رو گول میزنه و فریبش میده تا مرتکب گناه بشه، فقط شیطان نمیره به جهنم بلکه اونی هم که به حرف چنین موجود رذل و کثیفی گوش داده هم مستحق جهنمه
    • IR ۱۵:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۹
      6 0
      شهرام شیطان قاتل چه قسری در رفت! واقعا خاک توو سر اونایی که به حرف اون جانور پست شهرام گوش دادن و خودشون قاتل کردن، اگرچه که همونا هم که برای پس گرفتن پولشون براحتی پذیرفتن که آدم بکشند! قطعا یه لجنی بودن مثل شهرام
  • لیلا ترابی US ۰۸:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۹
    15 19
    طرف 2000 متر خونه داشته اون وقت ما 100 متر نداریم
    • IR ۰۹:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۹
      45 14
      طرف ۴۰ ساله دکتر زنش هم دکترا کلی زحمت کشیدن نه مثل جنابعالی ول تو خیابون
    • IR ۱۱:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۹
      5 3
      به توچه دکتر بوده ها
    • IR ۱۱:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۹
      7 6
      طرف ۴۰ ساله دکتر زنش هم دکترا کلی زحمت کشیدن// البته از زیرمیزی هم نباید غافل شد!!
    • IR ۱۵:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۹
      3 0
      دوست عزیز با عمق بیشتری موضوع رو ببین ، این حقیقت تلخ ولی بسیار مهم رو که با اونهمه ثروت و زجر و مرارت و رنجی که یک عمر برای جمع کردنش کشید، متاسفانه هیچی رو با خودش نتونست ببره !هیچ صفر صفر ،نه حتی یک نصف آجرش که حتی یدونه سنگریزه از حیاط خونه خودش رو !و نه تنها برخلاف تصورش هیچ سودی براش نداشت بلکه فقط باعث جلو افتادن مرگش شد!شاید اگر دکتر روزی میدونست که قراره بخاطر مال جمع کردن افراطی چه بلاهایی سرش بیاد ، قطعا جور دیگه ای زندگی میکرد! ..........
    • حاجی از سه راه جوبشور قم IR ۱۵:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۹
      2 0
      البته که دکتر زحمت زیادی میکشه و خونه هزار متری رو هم در گذشته ارزشی نداشته خریده ولی تو ایران حقوق کم سوادان پرداخت نمیشو د و انگار قراره باسوادان سوار باشن حالا منظورم فقط دکترها نیس مقامات هم همین ولی ما به کجا رسیدیم که به خاطر پول آدم میکشیم اونی که پول میگیره آدم میکشه جرمش بیشتر از کسی هست که به طور اتفاقی و از عصبانیتش مرتکب قتل میشه اصلا اگه آدم کش نباشه کسی طمع نمیکنه که مال مردم رو چپو بکنه
    • IR ۱۶:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۹
      3 0
      یه عده بلاگر توی مجازی کارشون شده سفید شویی پول پرستی و یک شبه پولدار شدن و پول در آوردن به هر شیوه ای نتیجه اش میشه این ،که یه چیزایی می‌شنوی حالت از هرچی پول و پولدار اینشکلی بهم میخوره طرف معلوم نبوده دکتره دلاله چیه کیه آخرم که مزدش با دو تا گلوله گرفت اون یکی هم که برای پول یک لشکر آدمو گمراه و قاتل کرد معلوم نبوده مستاجره دزده قاتله مالخره چه کوفتیه ؟ ! ای مردشور هرچی پوله رو ببرن که آدما رو اینجوری کرده که بخاطر پول هر غلطی بکنن
  • IR ۰۸:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۹
    20 4
    ان شهرام را باید اعدام می کردن دروغ می گوید خانه را خریده کرایه کرده بعدش هم می خواسته بالا بکشد
  • CH ۰۸:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۹
    22 2
    شهرام باعث و بانی اصلی قتل بواسطه پول فراوان به ۲۵ سال زندان که دو سال بعد آزاد میشه محکوم شد
    • IR ۱۵:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۹
      2 1
      منظورت از پول فراوان چیه ؟یعنی قاضی رشوه گرفته ؟! شما چه راحت تهمت میزنی و قضاوت می‌کنی ،اینو بدون که قاضی بر اساس حکم قانون قضاوت کرده چون اگرچه مقصر اصلیه ولی کس دیگری دکتر کشته، وگرنه اگه دست قاضی بود شهرام رو ده بار اعدام میکرد
  • IR ۰۸:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۹
    21 3
    به نظر من شهرام نیز باید اعدام شود شیطان اصلی ایشان می باشد
  • عباسعلی سعادت IR ۰۸:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۹
    29 4
    همه افراد دخیل در قتل باید به اعدام محکوم شوند. اعدام بهترین راه پیشگیری از جرم است.
  • IR ۰۸:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۹
    16 3
    بدبخت ها بخاطر بی پولی اعدام میشن و عاملان اصلی و طراحان نقشه قتل از اعدام رها میشن!!! باید همه مسببان قتل به اعدام محکوم گردند تا درس عبرتی برای دیگران باشد.
    • IR ۱۶:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۹
      2 0
      نگران قاتل ها نباشید!!! اتباع افغان یکی از مهارت‌مهارتهایشان عامل قتل شدن است
  • IR ۰۸:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۹
    10 2
    بیچاره ها . آخر عمری چجوری از دنیا رفتند.
  • IR ۰۹:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۹
    12 3
    به نظرم دراینجاعدالت برقرارنشده. چرا شهرام که عامل اصلی جنایت ودستوردهنده است ،فقط ۲۵ سال زندانی بگیرد که بعد هم عفو بخورد یا بیرون بیاد یا دوران محکومیتش کمتر شود، پس فرق این شخص که دستور قتل داده وهمه شرایط را برای این کار فراهم کرده با شخصی مثلا هیتلر که او هم فقط دستور کشتار صادر می کرده وعملا خودش دست به قتل نزده چیست؟ حداقل باید حبس ابد بگیرد.این طور آدمای جنایتکار وپستِ طماع وقتی به جامعه برگردند،همان کارهایشان را از سر می گیرند.
    • حقگو IR ۱۰:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۹
      6 1
      عزیزجان تقصیر قاضی نیست مشکل از قانون مجازات اسلامی است در هیچ جرمی مباشر و معاون یک مجازات ندارند مجازات معاونت خفیف تر است
  • IR ۰۹:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۹
    15 3
    آدمای بیدین دنیارو به لجن کشیدن. چه مسعود و مریم حیوون رجوی و چه اینا. همشون حیوون آدمکش بیدین و بی خدا. یه کثافتی لنگه نتانیاهو و بایدن حمال. همشون از یه قماشن.
  • IR ۰۹:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۹
    2 0
    حقشه
  • عزیز محرمی سامانلو IR ۰۹:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۹
    8 2
    خود شهرام طراح این قتل باید اعدام بشه وهمشان
  • IR ۰۹:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۹
    5 10
    چرا یک نفر باید این قدر پول داشته باشد
    • داود IR ۱۰:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۹
      3 5
      ضمن اعلام انزجار و اشد مجازات برای عاملین جنایت معروض میدارد: پول نامشروع پزشکان ENT حاصل از عمل زیبایی و انجام ندادن عمل های درمانی که منجر به فوت بیماران میشود و گرفتن پول زیر میزی که از گوشت سگ حرومتر و فرستادن بیماران به دو بیمارستان سلامت فردا و نیایش عرفان و...متاسفانه دنیا هم دار مکافات است
    • IR ۱۰:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۹
      2 1
      چون زحمت کشیده
    • IR ۱۰:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۹
      5 2
      چون سیستم اقتصادی ما درست نیست و مالیات درست گرفته نمی شه
    • IR ۱۵:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۹
      1 0
      زحمت کشیده؟؟! عجب ! مال دنیا تحفه ای نیست ولی این زحمتی که می‌فرمایید رو خیلی‌ها بیشترش رو کشیده و میکشن!!!ولی نه خانه در فلان جا و نه کاخ در بهمان جا دارند، از هر راهی پول جمع کردن مثل ‌واسطه گری کردن یا دلالی کردن برای مال دنیا و دست در گلوی فقیر کردن و دامن زدن به گرانی در جامعه برای قشر مستضعف با دلالی و واسطه گری اسمش زحمت کشیدن نیست، اسم دقیقش خودکشی برای مال دنیاست،آیا این آقای دکتر خمس و حق امام رو میداده؟ زکات می داده؟ حق فقرا و تهیدستان رو ادا کرده؟ ! اگه کرده که حقیقتا دمش گرم خدا بیامرزتش خدا رحمتش بکنه، ولی اگه نکرده هزار بدا بر احوالش توی اون دنیا،مکافات جمع کرده وهیچ فخری نیست
  • DE ۰۹:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۹
    6 2
    خب آقا شهرام به خاطر پولدار بودن مجازات نشد!
    • IR ۱۶:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۹
      1 1
      ظاهراً از تفاوت های مجازات حکم مبادرت به قتل و مباشرت به قتل اطلاعی نداری ،پس حرف الکی نزن چرت نگو لطفا
  • ۰۹:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۹
    6 0
    بچه های مرحومان به وکیلشون وکالت دادند خون مادر پدرشون رو پیگیری کنه ! و ده میلیارد مال سرقتی رو هم پس بگیره
    • An IR ۱۲:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۹
      0 1
      بیان چیکار کنن؟!
  • IR ۱۰:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۹
    7 5
    چون مقتول دکتر وکراواتی وپولدار است .قاتل مورد لطف قرار میگیرد.
    • IR ۱۴:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۹
      1 0
      ساکت بابا
  • IR ۱۰:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۹
    4 0
    باید زجر کش بشن این بی رحمان دشمن امنیت کشور
  • IR ۱۰:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۹
    1 0
    خون اون بندگان خدا پایمال شد
  • IR ۱۰:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۹
    1 1
    الکی الکی دو پزشک رو از دست دادیم
  • IR ۱۱:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۹
    1 0
    شهرام این وسط قسر در رفت
  • علیرضا IR ۱۲:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۹
    2 0
    شهرام فوق فوقش ۵ تا ۷ سال تو زندان میمونه البته یک سال بعد میره زندان نیمه باز یک یا دوسال بعدش میره زندان باز و سه روز در هفته هم خونه هست تا حکمش تمام بشود.
  • IR ۱۳:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۹
    1 0
    🤣😅🤣🤣🤣🤣🤣 ماشاءالله به قاضی 👏👏👏👏👏👏👏👏
  • IR ۱۳:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۹
    2 0
    الان شهرام که اسلحه داشته طراح و عامل اصلی کشته شدن این دو نفر بوده باید حکمش مثل حکم پسر قاتل که بیرون خونه کشیک می‌داده باشه ای ماشاءالله به قاضی.بچه های این طرف بدبخت کجایید این حکم رو ببینند
  • IR ۱۳:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۹
    1 0
    شهرام باید حکمش سنگین تر می بود
  • IR ۱۳:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۹
    1 0
    شهرام رو هم که مسبب همه این اتفاقات بود باید اعدام کرد
  • IR ۱۳:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۹
    2 0
    شهرام رابایداعدام کنندچه حکم مسخره ای دونفربه قتل رسیدندنبایدقاتلرااعدام کرد آقای اژه ای اگربه بچه خوت اینکاربشه قاتل رااعدام نمی کنی
    • IR ۱۵:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۹
      1 0
      چه انتظاری دارید
  • ایران IR ۱۸:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۹
    2 0
    تو مملکت ما هیچ قانون درستی وجود ندارد کسی هم به فکر مردم بیجاره نیست که اکثرا حقشون از بین میرود من به این پروده کاری ندارم دارم کلی عرض میکنم قوه قضائیه در کشور ما برای کمک به مدیران و پول داران ساخته شده است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس