کد خبر 1640907
تاریخ انتشار: ۱۹ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۵
افشاگری زین‌الدین زیدان؛ پیشنهاد منچستریونایتد را رد کردم برای این که.../ من به روش متفاوتی کار می‌کنم

زین‌الدین زیدان سرمربی پیشین رئال‌مادرید که مدتی‌ست هدایت تیمی را برعهده نگرفته، در جدیدترین مصاحبه‌اش با نشریه «اکیپ» از دلایل رد پیشنهاد منچستریونایتد گفت.

به گزارش مشرق ، زیدان که از سال ۲۰۲۱ تا کنون و پس از کناره‌گیری از هدایت رئال‌مادرید، پیشنهاد هیچ باشگاهی را قبول نکرده، بیش از همه با منچستریونایتد در ارتباط بوده است. با این حال، زیدان پیشتر فاش کرده بود که به دلیل مشکل زبان، تمایلی به پیوستن به یک باشگاه لیگ برتر ندارد.

زیزو در مصاحبه‌ای با نشریه «اکیپ» اعتراف کرد در حالی که انگلیسی را می‌فهمد، اما به اندازه کافی در آن مهارت ندارد تا بتواند به طور مؤثر در یک محیط انگلیسی‌زبان مدیریت کند. زیدان تأکید کرد که ارتباطات کلید موفقیت است و ترجیح می‌دهد در محیطی کار کند که بتواند بدون محدودیت زبانی به طور کامل با تیم تعامل داشته باشد.

برخلاف برخی مربیان که در مربیگری به زبان‌های خارجی راحت هستند، زیدان اظهار داشت: «من به روش متفاوتی کار می‌کنم» و تأکید کرد که چندین عنصر باید برای پیوستن او به یک باشگاه هماهنگ باشند و زبان یکی از عناصر اساسی است. این مربی ۵۲ ساله گفت: «آیا دوست دارم به منچستریونایتد بروم؟ من انگلیسی را می‌فهمم، اما به طور کامل در آن مسلط نیستم. می‌دانم که مربیانی هستند که بدون صحبت کردن زبان به باشگاه‌ها می‌روند، اما من به روشی متفاوت کار می‌کنم. عوامل بسیاری برای پیروزی نقش دارند، این یک موقعیت کلی است. من می‌دانم برای پیروزی چه چیزی لازم است.»

از زمان خروج از رئال مادرید، زیدان چندین پیشنهاد مهم از جمله پیشنهاداتی از بایرن مونیخ و تیم‌های ملی مختلف را رد کرده است. زیدان گفته است که اگر فرصت مناسبی پیش بیاید، به مربیگری باز خواهد گشت، اما بعید است که منچستریونایتد آن مقصد باشد.

مسیر مربیگری زیدان از تیم دوم رئال مادرید، رئال مادرید کاستیا، در سال ۲۰۱۴ آغاز شد. او سپس در ژانویه ۲۰۱۶ به عنوان سرمربی تیم اول رئال مادرید منصوب شد و جانشین رافائل بنیتس در دوره‌ای پرتنش و ناکام برای باشگاه شد.

تأثیر زیدان فوری و شگفت‌انگیز بود، چرا که او در فصل اول خود، رئال مادرید را به قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا ۲۰۱۶-۲۰۲۵ هدایت کرد و در فینال، اتلتیکو مادرید را شکست داد. موفقیت او ادامه داشت و تیم را به دو قهرمانی متوالی دیگر در لیگ قهرمانان در سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ رساند تا به اولین مربی تبدیل شود که سه بار پیاپی این مسابقات را فتح می‌کند.

فراتر از موفقیت‌های اروپایی، زیدان رئال مادرید را به قهرمانی‌های داخلی نیز رساند. او در فصل ۲۰۱۷-۲۰۱۶ لالیگا را فتح کرد و رقیب دیرینه بارسلونا را پشت سر گذاشت. دوره حضور او همچنین شاهد قهرمانی باشگاه در دو عنوان جام جهانی باشگاه‌ها و دو سوپرجام اروپا بود که جایگاه او را به عنوان یک مربی توانمند بیشتر تثبیت کرد.

پس از سومین قهرمانی در لیگ قهرمانان در سال ۲۰۱۸، زیدان با شوک به دنیای فوتبال از سمت سرمربیگری رئال مادرید استعفا داد و نیاز به تغییر در باشگاه و زندگی حرفه‌ای خود را دلیل آن عنوان کرد.

با این حال، فاصله او از فوتبال کوتاه بود. کمتر از یک سال بعد، در مارس ۲۰۱۹، زیدان پس از اخراج سانتیاگو سولاری به رئال مادرید بازگشت و چالشی دیگر را پذیرفت. در طول دوران دوم حضورش، زیدان موفقیت‌های بیشتری کسب کرد و رئال مادرید را به قهرمانی لالیگا در سال ۲۰۲۰ هدایت کرد که در میان پاندمی کووید-۱۹ به دست آمد. این قهرمانی به عنوان گواهی بر توانایی او در تطبیق‌پذیری تلقی شد، چرا که او یک تیم جدید بدون کریستیانو رونالدو که در سال ۲۰۱۸ به یوونتوس پیوسته بود، شکل داد. با این حال، علیرغم موفقیت‌هایش، دوره دوم او با بی‌ثباتی همراه بود، به ویژه در لیگ قهرمانان که رئال مادرید نتوانست به فینال برسد.

در ماه مِی ۲۰۲۱، زیدان برای دومین بار از رئال مادرید جدا شد و این بار به دلیل نارضایتی از عدم حمایت و جهت‌گیری مشخص از سوی مدیریت باشگاه این تصمیم را گرفت.

از زمان جدایی از رئال‌مادرید، زیدان با چندین پیشنهاد مهم از جمله هدایت تیم ملی فرانسه، پاری‌سن‌ژرمن و منچستریونایتد مرتبط بوده است. با این حال، زیدان همچنان در انتخاب مقصد بعدی خود محتاط است و تأکید کرده که تنها در صورتی به مربیگری باز خواهد گشت که پروژه با اهدافش هم‌سو باشد.

منبع: خبر ورزشی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس