امارات و ایران

تیم های ملی ایران و امارات در چارچوب رقابت‌های مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ به مصاف هم رفتند که این دیدار با برتری یک گله ایران به اتمام رسید.

به گزارش مشرق، تیم ملی ایران و امارات در دومین هفته دور سوم مقدماتی جام جهانی از ساعت ۱۹:۳۰ در ورزشگاه هزاع بن زاید به مصاف هم رفتند که تیم ملی کشورمان با تک گل مهدی قایدی موفق شد سه امتیاز این بازی را کسب کند.

این دیدار از آن جایی که کیفیت بازی تیم ملی در بازی گذشته مقابل قرقیزستان از سوی هواداران زیر سوال رفته بود و قلعه‌نویی نیز موج انتقادات زیادی را نسبت به خود می‌دید، از اهمیت بالایی برخوردار بود و ملی‌پوشان کشورمان با هدف پیروزی و کسب سه امتیاز پا به زمین بازی گذاشتند.

در سوی مقابل اماراتی‌ها که موفق شدند قطر، قهرمان آسیا را با نتیجه ۳ بر ۱ شکست دهند، در این دیدار نیز از انگیزه زیادی برای کسب پیروزی در بازی خانگی برخوردار بودند.

فیلم/ خلاصه بازی امارات ۰ - ایران ۱

برد ارزشمند شاگردان قلعه‌نویی مقابل امارات با درخشش قایدی +فیلم و جدول

ترکیب ایران:

علیرضا بیرانوند، صالح حردانی، شجاع خلیل‌زاده، حسین کنعانی‌زادگان، میلاد محمدی، سعید عزت‌اللهی، امید نورافکن، سامان قدوس، مهدی قایدی، علیرضا جهانبخش و مهدی طارمی

سرمربی: امیر قلعه‌نویی

ترکیب امارات:

عیسی، خلیفه الحمادی، کوامی کویدو، خالد الظنحانی، عبدالله ادریس، عبدالله حمد، یحیی نادر، حارب عبدالله، طحنون الزعابی، یحیی الغسانی و کایو کاندو

سرمربی: پائولو بنتو

گل: مهدی قایدی ۳+۴۵

برد ارزشمند شاگردان قلعه‌نویی مقابل امارات با درخشش قایدی +جدول

دقایق حساس نیمه اول:

۹:مهدی طارمی در موقعیت تک به تک با دروازه‌بان امارات قرار گرفت که نتوانست از این فرصت خوب گلزنی استفاده کند.

۳۰:ارسال خطرناک اماراتی‌ها از کنار دروازه ایران به بیرون رفت.

۳۱: شوت نورافکن در موقعیت آفساید به قایدی رسید و در ادامه گلی که قایدی در این دقیقه به ثمر رساند، با پرچم کمک داور آفساید اعلام شد.

۳+۴۵: قایدی در سمت چپ محوطه جریمه امارات با اشتباه مدافع حریف صاحب موقعیت خوبی شد که در ادامه به زیبایی تمام توپ را وارد دروازه امارات کرد تا این گونه گل اول بازی توسط ستاره جوان تیم ملی به ثمر برسد.

برد ارزشمند شاگردان قلعه‌نویی مقابل امارات با درخشش قایدی +جدول

دقایق حساس نیمه دوم:

۴۷: ضربه سر جهانبخش با واکنش دروازه‌بان امارات دفع شد و ثمری نداشت.

۶۳: موقعیت خوب گلزنی برای علیرضا جهانبخش در محوطه حریف ایجاد شد که با یک شوت بی هدف او به بیرون زمین رفت.

۶۸: ضربه سر طارمی به شکلی خطرناک و با اختلاف کم به بیرون رفت.

۷۶: همکاری آزمون و طارمی و قلی‌زاده منجر به ایجاد یک موقعیت خوب در چند قدمی دروازه حریف برای طارمی شد که او به شکلی عجیب این موقعیت را از دست داد.

۸۱: سردار آزمون در موقعیت تک به تک با دروازه‌بان حریف قرار گرفت که شوت او دفع شد.

۸۵: علی صالح بازیکن امارات از سمت چپ محوطه جریمه ایران نفوذ کرد و چندین مدافع را از میان برداشت و در ادامه توپ به دست صالح حردانی برخورد کرد و داور کره‌ای بازی اعلام پنالتی کرد؛ این صحنه توسط VAR مورد بازبینی قرار گرفت و پنالتی رد شد.

در نهایت بازی با همان نتیجه ۱-۰ به اتمام رسید و در روزی که به نظر می‌رسید تیم ملی برنامه خاصی برای نزدیک شدن به دروازه حریف و ایجاد موقعیت ندارد، موقعیت‌هایی با خلاقیت مهره‌های هجومی ایجاد شد که اکثرا با بدشانسی و یا بی‌دقتی ثمری نداشت تا این گونه تیم ملی کشورمان در هر دو بازی ابتدایی مرحله سوم مقدماتی جام جهانی با نتیجه خفیف، ۶ امتیاز ممکن را تصاحب کند.

در دیگر دیدارهای این گروه قطر در خانه کره شمالی 2-2 متوقف شد و ازبکستان در خانه قرقیزستان با نتیجه 3-2 به برتری رسید.

برد ارزشمند شاگردان قلعه‌نویی مقابل امارات با درخشش قایدی +جدول

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • نام اشنا IR ۲۲:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۰
    3 11
    ایکاش نظرات کارشناسان پرسپولیسی به خصوص اون حسود امیر قلعه نویی و اون افغانی بی سواد و اقا جلال را هم میپرسیدند ! احتمالا از شدت ناراحتی بدنشان بد جور کهیر زده و ارام و قرار ندارند.
  • حمید کلباسی IR ۲۲:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۰
    3 12
    درود بر سرداران سربلند تیم ملی فوتبال ایران ، اما اگر طارمی و قلیزاده و سردار از موقعیتهای استثنایی خود استفاده می کردند نتیجه بازی 4 ؛ صفر به سود ایران می شد
  • ح IR ۲۲:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۰
    13 3
    متاسفانه مربی تیم ملی کاریزماتیک نیست برای همین است وظایف برای بازکینان تعریف نشده است و هر طور خواستند درون زمین بازی می کنند
  • ایرانی عصبانی AU ۲۲:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۰
    14 2
    در بالا میخوانیم :/ ....در نهایت بازی با همان نتیجه ۱-۰ به اتمام رسید و در روزی که به نظر می‌رسید تیم ملی برنامه خاصی برای نزدیک شدن به دروازه حریف و ایجاد موقعیت ندارد، موقعیت‌هایی با خلاقیت مهره‌های هجومی ایجاد شد که اکثرا با بدشانسی و ..... /. من هم همین را از روز اولی که قلعه نوعی مربی تیم ملی شد میگفتم. تنها تفاوت انست که من "در روزی که" را با "هر مسابقه" جایگزین میکنم. ای مردم این مرد در حد تیم ملی نبوده و استعدادها و ارزوهای ملت را بقعر فنا خوااهد فرستاد. هر چه نتیجه هم گرفته از خلاقیت بچها و نه تاکتیکی بوده.
  • IR ۲۳:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۰
    2 14
    روسیاهی برای جماعت حیاکن رها کن. امیر فوتبال ایران خار چشم بدخواهان. اصلاً منظورم دایی ، مایلی کهن و فردوسی پور نیست
  • IR ۰۰:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۱
    5 3
    خیلی ارزش مند بود ! ببینید بازی این دست و پا چلفتی ها چقدر برای ایران و ایرانی هزینه داشته است !
  • DE ۰۱:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۱
    2 1
    توجام ملت‌های آسیا هم مقابل قطر اگر قائدی و حسین نژاد( دعوت نشده ) در تیم بازی می‌کردند ،ایران فینالیست می‌شد و احتمال زیاد قهرمان، ولی چینش غلط و بازيکنان اشتباهی و پستهای عوضی و نداشتن دانش علمی فوتبالی کادر فنی باعث شکست و نرسیدن به فینال و از دست دادن جام و مقام قهرمانی ایران شد با بازی ندادن بازیکنانی که باید بازی داده می‌شدند، بهمین راحتی، این را خود مربی تیم ایران هم اقرار کرد و هنوز از اشتباهات درس نمی‌گیریم متأسفانه.
  • CH ۰۲:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۱
    1 18
    به امید شکست و حذف ایران در دوره مقدماتی
  • IR ۰۸:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۱
    9 3
    مسخره ست ، امارات کمتر از یک استان کوچک کشور ما مساحت دارد ، اوضاع فوتبالی آنها را با فوتبال کشور ما مقایسه کنید ! برایمان شگفتانه هم هست که با یک گل پیروز شده ایم !

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس