کد خبر 1641439
تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۶
عباس عبدی

یک فعال اصلاح‌طلب به رئیس جمهور پیشنهاد داد که طرح وفاق را تبدیل به موازنه قوا در سیاست نماید!

سرویس سیاست مشرق- یک فعال اصلاح‌طلب با طرح این موضوع که الزامات وفاق در اخلاق و حوزه فردی با حوزه عمومی و سیاست به کلی متفاوت است به رئیس جمهور پیشنهاد داد وفاق را تبدیل به موازنه قوا در سیاست نماید.

عباس عبدی طی یادداشتی در روزنامه اعتماد و با خطاب قرار دادن پزشکیان و با طرح این پرسش که آیا گزاره‌های اخلاقی در سیاست نیز معنادار است نوشت: مفاهیمی چون وفاق و جنگ و اختلاف در سیاست بیش از آنکه ماهیت اخلاقی داشته باشند، واجد مفهوم سیاسی و قدرت هستند. در واقع وفاق و پرهیز از اختلاف و جنگ ناشی از موازنه قوا و نه یک امر اخلاقی است.

وی در ادامه خطاب به رئیس تصریح می‌کند که اگر شما نتوانید وفاق را به موازنه قوا متکی کنید، بلافاصله علیه سیاست وفاق اقدام خواهند کرد. اگر قدرت داشتید، دوست و دشمن تابع وفاق با شما خواهند شد و اگر قدرت نداشته باشید، دوست هم به وفاق شما پشت می‌کند، چه رسد به دشمن.

گفتنی است عل‌ رغم اینکه پزشکیان در طرح و پیگیری «وفاق» صادقانه عمل کرده و صداقت وی همراه با دوری گزینه از سیاست پیشگی رادیکال با استقبال ارکان نظام و مردم همراه شده است برخی از افراط پیشگان اصلاح طلب با نگاه صرف سیاسی و معطوف به قدرت می کوشند تا وفاق را پروژه ای سیاسی و بر اساس آنچه که خود موازنه قوا می‌خوانند، تبدیل نمایند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 6
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۱۲:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۱
    0 5
    کاملاً درست است! در میدان قدرت، ایجاد وفاق ملی بدون موازنه قدرت، بیتر به خاله بازی بچه ها می ماند تا یک واقعیت! البته در میادین دیگر این نیت و عمل وفاق ملی کاملاً بابرکت و خوش یمن و عملیاتی است اما در میدان قدرت فقط یک حرکت جذاب و جالب است فقط در همین حد! بدون موازنه قدرت امری بچگانه محسوب می شود چرا که میدان قدرت، جونگاه شیطان و ابناء الشیطان است و لا غیر! اسب قدرت فقط به قدرت لایزال الهی(عصمت معصومین) و در زمان غیبت ظاهری معصوم(عج) خاصه، با «جمهوریت» دائم و آن به آن مومنین و مسلمین، قابلیت مهار دارد و گرنه هیچ و قوم و قبیله ای به تنهایی، هرگز و هرگز صلاحیت و قابلیت مهار اسب سرکش قدرت را ندارند و در صورت ادعا کذابانی بیش نیستند! چرا که این عرصه، عرصه جولان جناب ابلیس و جنودش است و کسی را جز معصوم و اجماع آحاد مومنین و مسلمین یارای این آوردگاه نیست!!!
    • IR ۱۵:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۱
      1 0
      موافق نیستم
    • IR ۱۷:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۱
      0 0
      فعلاً که طرح نفاق در حال اجرا هست! تا بعداً !!!!!
    • IR ۲۳:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۱
      0 0
      این همه صغری و کبری برای کوبیدن نظام اسلامی؟ خودتی بچه جان.
    • US ۰۰:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۲
      0 0
      شفافیت لازم هست و اجرای قوانین برا همه و عام بدون استثنا قدرتمندی که قانون را اجرا نکنه و شفاف نباشه به چه درد میخوره حضرت علی (ع) قانون حد مست نماز خواندن خطیب مسجد و برادر ناتنی خلیفه وقت را اجرا کرد خیلی شفاف
  • IR ۱۵:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۱
    0 1
    جالب بود
  • اصلانی IR ۰۱:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۲
    0 0
    این اصلاحاتی ها این معانی را از خودشان می بافند، هرلحظه هم که نتیجه مورد نظر حاصل نشدجور دیگش رو می بافند، کاری نداره جوری ببافم که به‌درد خودت بخوره!
  • IR ۰۶:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۲
    0 0
    چه بساطی راه انداخته اند ، از شکم سیر ش در عکس مشهود است چهل سال دور خود چرخیدن برای حماقت این افراد کافی است واقعا چه سودی برای مردم دارند چه تاثیر بنیادین در جامعه داشته اند
  • IR ۰۸:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۲
    0 0
    اطلاعات فروش سابق دارد نظریه پردازی می کند و با پیشنهاداتش می خواهد رئیس جمهور را در خدمت احزاب بگیرد که البته شتر در خواب بیند پنبه دانه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس