کد خبر 1642175
تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۷:۴۴
حوادث

زن جوان که با همدستی مردی غریبه همسرش را با خوراندن قرص سیانور به قتل رسانده است به شلاق و قصاص و همدستش نیز به حبس و شلاق محکوم شد.

به گزارش مشرق، راز این جنایت شوم که در تابستان سال ۱۴۰۱ رخ داد با هوشیاری خواهر و مادر مقتول فاش شد.

خواهر مقتول که با پلیس تماس گرفته بود گفت: ۱۰ روز قبل برادرم ناگهان فوت کرد و همسرش فریبا گفت او سکته کرده است بعد از برگزاری مراسم عزاداری از آنجا که همسر برادرم و دخترمعلولش تنها بودند به مادرم گفتم به خانه آنها برویم و سری به برادرزاده‌ام بزنیم اما نیم ساعتی از حضورمان نگذشته بود که صدای عجیبی از داخل کمد دیواری شنیدم وقتی در کمد را باز کردم در کمال ناباوری با مردی غریبه روبه‌رو شدم با داد و فریاد از همسایه‌ها کمک خواستم و او را در داخل اتاق حبس کردیم و بعد هم با پلیس تماس گرفتیم.

وقتی مأموران پلیس در اتاق را باز کردند با مرد میانسالی روبه‌رو شدند و او را بازداشت کرده و به کلانتری بردند.

وی بعد از انتقال به پلیس آگاهی در بازجویی‌های اولیه گفت: من با فریبا از چند ماه قبل آشنا شدم.

آن شب هم برای دیدنش به خانه شان رفته بودم که ناگهان خواهر و مادر همسرش سرزده به آنجا آمدند به ناچار داخل کمد دیواری رفتم اما آنها متوجه شدند و من را در داخل اتاق حبس کردند.

بعد از اعتراف مرد ۵۴ ساله، فریبا نیز بازداشت شد و وی به رابطه با او اعتراف کرد.

در ادامه مأموران به بررسی پیامک‌های رد و بدل شده بین آنها پرداختند و دریافتند نه تنها آنها از چند ماه قبل با هم دوست بوده‌اند بلکه مرگ شوهر فریبا نیز سکته نبوده بلکه آنها نقشه قتل را طراحی و اجرا کرده‌اند.

به این ترتیب دو متهم پرونده بار دیگر تحت بازجویی قرار گرفتند و فریبا گفت: از آنجا که مدت زیادی بود با همسرم رابطه عاطفی نداشتم در فضای مجازی با این مرد آشنا شدم.

بعد از مدتی او به من ابراز علاقه کرد و پیشنهاد ازدواج داد. اما از آنجایی که من متأهل بودم و شوهرم سد راه مان بود تصمیم گرفتیم با طرح نقشه‌ای او را از سر راه مان برداریم.

۲ هفته قبل از فوت همسرم این مرد برایم قرص سیانور آورد و من آن را داخل نوشابه شوهرم ریختم او بعد از خوردن نوشابه حالش بد شد و وقتی او را به بیمارستان رساندیم فوت کرد و پزشکان علت فوت را سکته قلبی اعلام کردند.

مرد غریبه نیز در تشریح ماجرا گفت: فریبا همیشه برایم درددل می‌کرد و می‌گفت که از همسرش راضی نیست و مدام از بی‌اعتنایی او گله می‌کرد به همین خاطر تصمیم گرفتیم شوهرش را بکشیم تا با هم ازدواج کنیم.

پس از اعترافات صریح دو متهم، پزشکی قانونی به بررسی علت مرگ پرداخت و مسمومیت را به عنوان عامل فوت اعلام کرد.

با تکمیل تحقیقات برای فریبا به اتهام مباشرت در قتل عمدی و رابطه نامشروع و برای همدستش به اتهام معاونت در جنایت و رابطه نامشروع کیفرخواست صادر و پرونده‌ به شعبه ۱۲ دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد.

در دادگاه چه گذشت

در ابتدای جلسه مادر مقتول به عنوان اولیای دم و قیم نوه ۱۵ ساله‌اش به جایگاه رفت و گفت: از طرف خودم و نوه‌ام برای هر دو متهم درخواست اشد مجازات دارم. این زن بعد از فوت پسرم ما را فریب داد و اگر آن روز سرزده به خانه شان نرفته بودیم متوجه دروغگویی‌ها و پنهانکاری هایش نمی‌شدیم.

بعد از آن فریبا به جایگاه رفت و گفت: ۱۶ سال با شوهرم زندگی کردم اما انگار هیچوقت برایش وجود نداشتم و در این مدت خودم به تنهایی دختر معلولم را بزرگ کردم. شوهرم یک باشگاه ورزشی داشت و خیلی از شب‌ها هم به خانه نمی‌آمد. بارها به او اعتراض کردم اما اصلاً به حرف‌هایم گوش نمی‌کرد تا اینکه با این مرد آشنا شدم و او به من محبت کرد و من خام حرف هایش شدم.ابتدا به من گفت شوهرت را با اسلحه بکشیم ولی چون اسلحه گران بود نتوانستم بخرم بعد النگوهایم را به او دادم تا سیانور بگیرد. حالا هم خیلی پشیمان هستم.

سپس مرد میانسال به جایگاه رفت و ضمن پذیرش اتهام معاونت در قتل گفت: نقشه قتل را فریبا کشید و من فقط برایش سیانور تهیه کردم.

در ادامه جلسه رسیدگی به اتهام رابطه پنهانی دو متهم نیز غیرعلنی برگزار شد.

در پایان جلسه قضات دادگاه فریبا را به خاطر قتل به قصاص و به خاطر زنای غیرمحصنه به ۱۰۰ ضربه شلاق محکوم کردند. مرد متهم نیز به خاطر معاونت در جنایت به ۲۵ سال حبس و به خاطر رابطه نامشروع به دو سال تبعید و ۹۹ ضربه شلاق محکوم شد.

بعد از صدور حکم فریبا اعتراض کرد و مدعی شد مرد میانسال در قتل با او مشارکت داشته است. وی همچنین در ادعای تازه‌ای گفت که همدستش با تهدید او را آزار داده و حتی دختر معلولش را نیز اذیت کرده است.

با این ادعا پرونده بار دیگر تحت رسیدگی قرار گرفت. ولی چون مدرکی مبنی بر مشارکت در قتل به دست نیامد و همچنین کارشناسان پزشکی قانونی آزار و اذیت دختر معلول قربانی را تأیید نکردند حکم صادره در شعبه ششم دیوان عالی کشور مهر تأیید خورد و قطعی شد.

منبع: روزنامه ایران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 44
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۰۷:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۴
    20 0
    وای خدا
    • IR ۰۸:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۴
      9 13
      اینم یه زن_شهوت_ جنایت دیگه با شرکت 2 بیدین عیاش دنیاپرست. لذت همون حروف ذلت رو داره.
    • DE ۰۹:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۴
      13 8
      طلاق را برای زنها آسان کنید این نوع به زور با یکنفر زندگی کردن فقط رنج و درد و آخرش هم جنایت و مکافات است و نه به درد جامعه می‌خورد و نه تربیت نسل و فرزندان سالم و عاقل.
    • IR ۱۰:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۴
      21 3
      قضات محترم دادگاه خانواده!!!! اگر متوجه خیانت و جفتک اندازی زنی شدید فورا حکم طلاق را صادر کنید!!!! خانمهای خیانت کار !!!! به جای قتل مرد بیچاره طلاق بگیرید و گورتان را گم کنید !!!
    • IR ۱۳:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۴
      2 0
      خدا رحمت کنه شاید انگیزه مالی بوده چرا طلاق نگرفته
    • IR ۱۴:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۴
      1 0
      دختر معلولش تقاضای گذشت میکند دادگاه هم چون بی مادر میشود قبول میکند.
  • IR ۰۸:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۴
    17 0
    گاهي واقعا آدم ميمونه چي بگه
    • IR ۰۸:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۴
      13 2
      بقول مولانا: ای بسا ابلیس آدم روی هست...
  • US ۰۸:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۴
    23 9
    جالبه مجازات زنای محسنه چقدر خفیف شده. یواش یواش بجای ۲ سال تبعيد، مدال طلا هم میدن.
    • IR ۰۸:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۴
      7 5
      صد ضربه شلاق رو نحوندی!
    • IR ۰۸:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۴
      2 0
      چقدر یکی می تونه از خدا غافل بشه و هیچ حس انسانیتی نداشته باشه
    • IR ۰۹:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۴
      5 1
      نوشته زنای غیرمحصنه. ضمنا حکم قصاص رو هم گرفت. نیتت مشکوکه
    • حمیدیان IR ۱۸:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۴
      0 0
      زنای محصنه صحیح است ببو جان
  • رضا IR ۰۸:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۴
    14 9
    آفرین بر قوه قضائیه! خانمهای عزیز بنا بر این حکم اگر از شوهرشان ناراضی بودند می توانند با مردان غریبه رابطه نامشروع برقرار کنند و با سیانور شوهرشان را به قتل برسانند و نهایتا چند ضربه شلاق نصیبشان می شود. ظاهرا آدم کشی دیگه جرم به حساب نمی آید!!
    • IR ۰۸:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۴
      16 0
      متن خبر را مجدداً بخوان. نوشته «... فریبا را به خاطر قتل به قصاص و به خاطر زنای غیرمحصنه به ۱۰۰ ضربه شلاق محکوم کردند.» یعنی قصاص میشه و قبلش هم شلاق می‌خوره.
    • IR ۰۸:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۴
      9 0
      ببخشید بی دقت خواندید حکم قصاص را ندیدید
    • IR ۰۹:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۴
      11 6
      به من گفت شوهرت را با اسلحه بکشیم ولی چون اسلحه گران بود نتوانستم بخرم بعد النگوهایم را به او دادم تا سیانور بگیرد.// چه میکنه این بیدینی و شهوت پرستی. آدم کشی شده آب خوردن. برای خود حیوانات آمریکایی هم این حد از توحش قفله. چرا کثافتکاری های غربی هارو یاد گرفتین؟ چرا نظم و انضباط و پرکاری اونارو یاد نگرفتین؟
    • IR ۰۹:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۴
      6 0
      قصاص دادن دیگه. همدستشم که نمیشه کشت چون اون نکشته
    • IR ۰۹:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۴
      6 0
      حکم قصاصه. شانتاژ نکن
    • وحید IR ۰۹:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۴
      5 0
      حکم قصاص (اعدام) هم برای اون زن صادر شده
  • IR ۰۸:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۴
    2 0
    مغز اینا کجاست
    • IR ۰۹:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۴
      1 0
      اینا مغز ندارن.
  • IR ۰۸:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۴
    1 11
    چرا باید زن صد ضربه شلاق داشته باشه ومرد نودونه ضربه شلاق ؟! اگرقرار بود برای مرد حبس قرار بگیره برای زن هم حبس قرار بگیره تا فرقی بین زن و مرد وتفاوت جنسیتی نباشه
    • هانی IR ۰۹:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۴
      4 1
      داداش یک دقیقه به اعصابت مسلط باش ، دوباره حکم‌رو بخون و تفکیک کن ، برای قتل زن چون اقدام به عمل کرده قصاص و مرد چون فقط از بابا معاونت جرمش ثابت شده به ۲۵ سال حبس ، بابت زنا هم به زن ۱۰۰ ضربه حد دادن ، به مرد ۹۹+ تبعید ، امیدوارم کمکت کرده باشم چون زمان درستی برای ورود به حقوق بانوان انتخاب نکردی
  • IR ۰۹:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۴
    12 1
    عجیب نظر کترا است که گفتن سکته بوده. معلوم نیست چندتا از اموات که بعلت سکته مردن به قتل رسیدن
    • میلاد IR ۱۰:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۵
      0 0
      خدا می داند وبس مشابه همین مورد هم داخل شهرما اتفاق افتاد یامواردخودکشی پسرعموی من باخانمش دعواش شده بود بعد چند روز گفتن خودکشی کرده درصورتی ماباهم تلفنی درتماس بودیم اصلا ازاین حرفهانبود بخاطر بچه اش از زنش شکایت نکردن
  • میلاد IR ۰۹:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۴
    6 10
    تو دو سه تا از کامنتا دیدم که دوستان بی دینی رو عامل اصلی این جنایت میدونن میخوام بگم چند نفر دیندار میخوای نشونت بدم که جنایتهایی حتی بدتر از این مرزتکب شده اند؟ دینداری یا بیدینی نمیتونه در ارتکاب جنایت یا عدم ارتکابش نقش داشته باشه.
    • IR ۱۰:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۴
      8 3
      منظور شما از دین داری چیست؟؟!!!
  • IR ۰۹:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۴
    8 0
    دکتر بیمارستان هم باید محاکمه شود که سر سری متوجه فوت نشده
  • IR ۱۰:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۴
    8 0
    با وجود اینکه نقشه این دو قاتل ماهرانه پیش رفته و هیچکس بویی نبرده بوده اما خدا اینجوری مچشون رو وا کرد . خون مقتول بالاخره دامن قاتل رو میگیره
    • IR ۱۳:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۴
      3 0
      والله همچين ماهرانه هم نبوده! يك مرد نسبتا جوان سالم بدون سابقه بيماري افتاده مرده و دكتري كه گواهي فوت داده متوجه مسموميت نشده!!!! واقعا حتي يك ادم عادي بدون تخصص راحت ميتونه سكته را از مسموميت تشخيص بده!!! بايد كادر درمان كه بيمار را پذيرش كرده اند و حكم بر سكته داده اند مواخذه شوند!!!
  • IR ۱۰:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۴
    5 0
    تو شهر هشترود اراذل به یه نوجوان تجاوز کردن اراذل بدنام با سابقه تجاوز متعدد ولی الان ول آزاد میگردن
  • IR ۱۰:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۴
    3 4
    کاش تا وقتی به شعور زندگی مشترک نرسیدیم ازدواج نکنیم ، مقصر خود مرد بوده که با بی توجهی به خانومش این اتفاق رو باعث شده ،، لعنت به تمام نامردهای مردنما
  • IR ۱۱:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۴
    8 2
    طرف با سیانور کشته شده اونوقت و پزشکان علت فوت را سکته قلبی اعلام کردند #نخبه نخبه که میگین این ها هستن جناب پزشکیان هم از همین راسته است
    • ناشناس IR ۲۱:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۴
      0 0
      یعنی پزشکان اقوام و آشنایان شما رو که به قتل زسونده بودن نتونسته بود تشخیص بده ؟؟
  • IR ۱۱:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۴
    7 2
    اگه مرد ماهواره به خونه اش اورده باشه پس خودش گور خودش رو کنده چون طبق روانشناسی و یادگیری مشاهده ای وقتی زنان در سریالهای ماهواره ای و اخیرا سینماهای داخلی، مدام خیانت را با اهنگ زیبا و عاشقانه می بیند و بعد هم می بیند مجازاتی در کار نیست این زن خیانت را یاد گرفته است فقط به عملکرد و پرفورمنس تبدیل نکرده و لذا در اولین فرصت که فرد دلخواهش بهش پیشنهاد بده، این خیانت را تقلید خواهد کرد بله غذای مسموم دیش ماهواره، ممکن است سالها نهفته در بدن فرد باقی بماند و مثل ویروس در زمان خودش ، بروز یابد. اگر جان خودتان و خانوده تان را دوست دارید همین امروز ماهواره را منهدم کنید حتی سریالهای شبکه نمایش خانگی هم اخیرا چنین شده اند
  • امیین IR ۱۳:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۴
    2 1
    بایل گل بگیرن سردر اون بیمارستان و پزشک قانونی رو
  • IR ۱۳:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۴
    4 0
    اون کدوم پزشک بوده که فرق سیانور با سکته رو نمی دونسته
  • NL ۱۴:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۴
    1 0
    اگر برعکس بود حکم مرد قاتل همسر چی بود یعنی بخاطر شهوت یه زن دیگه و عدم امکان طلاق زنش را می کشت؟؟ کسی میداند حکم چی میشد؟
    • IR ۱۵:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۴
      0 0
      معلومه که مرد فقط حبس می خورد و بعد هم آزاد می شد
  • IR ۱۵:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۴
    0 0
    لا اقل شلاقارو محکم بزنید
  • حمید کلباسی IR ۱۸:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۴
    1 0
    درخت مکر زن اندیشه دارد ؛ فلک از دست زن اندیشه دارد
  • IR ۲۰:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۴
    2 0
    خاک برسرت بعداز قتل شوهرت چطورمیخواستی بدون عذاب وجدان به زندگی کثیفت ادامه بدی طلاق می گرفتی ابلهه هم خیانت هم جنایت- خدایا ازشرشیطان به خودت پناه می بریم چقدرکسی باید قسی القلب باشه که به راحتی آدم بکشه..
  • IR ۲۰:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۴
    1 1
    چه طور زنای غیر محصنه اگه وقتی شوهرش زنده بوده این کار رو کردن که میشه زنای محصنه و اگر بعد قتل که فقط 10 روز بعد مرگ مقتول قضیه رابطه نامشروع کشف شده که این هم در دوره عده بوده پس به جای شلاق باید یک حکم اعدام دیگه هم بدن به اون زنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس