تل‌آویو، افسر مسئول یورش‌ها به مسجدالاقصی را فرمانده پلیس قدس کرد

وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی، افسر مسئول یورش شهرک‌نشینان تندرو به مسجدالاقصی را به عنوان فرمانده پلیس قدس اشغالی منصوب کرد.

به گزارش مشرق، پلیس رژیم صهیونیستی اعلام کرد «ایتامار بن گویر» وزیر امنیت داخلی این رژیم به توصیه «دنی لیوی» بازرس کل پلیس رژیم صهیونیستی، یک سری انتصابات جدید انجام داد و قرار است سرتیپ «عمیر ارزانی» به عنوان فرمانده پلیس قدس اشغالی منصوب شود و به درجه سرلشکری ارتقا یابد.

در این رابطه روزنامه هاآرتص نوشت ارزانی به عنوان سرپرست پلیس قدس اشغالی فعالیت می‌کرد، اما انتصاب وی اکنون دائمی شده است. این روزنامه این انتصاب را با توجه به نقش او در تغییر وضعیت موجود در مسجدالاقصی یک موضوع بسیار حساس دانست؛ تغییراتی که منجر به درگیری با نمازگزاران مسلمان و محکومیت بین‌المللی شد.

هاآرتص نوشت از ماه میلادی گذشته، پلیس - به دستور ارزانی و بن گویر - به بازدیدکنندگان یهودی اجازه داد تا با صدای بلند دعا کنند، آواز بخوانند و درس تورات بدهند. در حالی که در گذشته، بازدیدکنندگانی که هر یک از موارد فوق را انجام می دادند دستگیر می‌شدند و از بازدید مجدد آنها جلوگیری می‌شد.

هاآرتص نوشت از دیگر انتصابات صورت گرفته انتصاب سرتیپ «موشه بینشی» منشی امنیتی بن گویر به عنوان رئیس پلیس کرانه باختری به جای سرتیپ «عوزی لیوی» است که در همان روز بازنشستگی خود را اعلام کرد. هاآرتص نوشت انتصاب بینشی به این سمت جدید موجب می‌شود بن گویر کنترل کاملی بر پلیس در کرانه باختری داشته باشد.

به نوبه خود، شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی امروز گزارش کرد «کورش برنور» بازپرس ارشد بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در پرونده اتهام فساد، به دنبال انتصاب‌های جدیدی که توسط بن گویر اعلام شد، از پلیس استعفا داد.

این شبکه رژیم صهیونیستی گزارش کرد برنور «رئیس تیم تحقیقاتی در پرونده‌های شماره ۱۰۰۰ و ۲۰۰۰ بود که در آن دو نتانیاهو متهم به فساد است و در جریان تحقیقات با نتانیاهو، برنور واحد تحقیقات تقلب را رهبری می‌کرد».

شایان ذکر است که اولین جلسه محاکمه نتانیاهو در ۲۴ مه ۲۰۲۰ پس از کیفرخواست ارائه شده توسط «آویخای مندلبلیت»‌ مشاور حقوقی سابق کابینه و در پی تحقیقات پلیس از نتانیاهو درخصوص اتهامات رشوه، کلاهبرداری و خیانت در امانت، برگزار شد و دادگاه هنوز در حال بررسی پرونده علیه نتانیاهو است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس