زاری انگلیس برای «۶ گروگان زیبای اسرائیل»

در شرایطی که کشتار کودکان غزه با حمایت‌ غرب ادامه دارد، وزیر خارجه انگلیس دیوید لمی در مصاحبه با بی‌بی‌سی، کشته شدن  ۶ اسیر صهیونیست را «ناگوار» خواند.

به گزارش مشرق، وزیر خارجه انگلیس برای توجیه اقدامات نتانیاهو برای ادامه جنگ غزه، به پیدا شدن اجساد اسرای صهیونیست متوسل شد؛ اسیرانی که به گفته حماس، در حملات ارتش اسرائیل کشته شدند.

«قتل آن ۶ گروگان جوان زیبا، ویرانگر و ناگوار بود.» لمی این حرف را بیان کرد. اشاره وزیر خارجه انگلیس به تحولات ۱۱ شهریور بود که در نتیجه آن جسد ۶ اسیر اسرائیلی پیدا شد.

طی ۳۴۵ روز جنگ غزه، حداقل ۱۶ هزار کودک در میان ۴۱ هزار و ۲۰۶ شهید فلسطینی جانشان را از دست داده‌ و ۹۵ هزار و ۳۳۷ فلسطینی هم زخمی شده‌اند.

مجری شبکه بی‌بی‌سی از لمی پرسید: «شما به طور مکرر خواستار آتش‌بس شده‌اید اما آیا باور دارید امکان آتش‌بس وجود دارد تا زمانی که بنیامین نتانیاهو در اسرائیل بر سر کار است؟»

وزیر خارجه انگلیس جواب داد: «خوب ببینید، بگذارید امروز درخواستم را تکرار کنم. ما نیاز به آتش‌بس داریم و همین حالا باید این اتفاق بیفتد... رئیس‌جمهور بایدن و آنتونی بلینکن باور دارند که ۹۰ درصد توافق حاصل شده است.»

اشاره او به سخنان چندی قبل وزیر خارجه آمریکا است که مدعی شده بود، ۹۰ درصد موارد مربوط به توافق آتش‌بس در غزه مورد موافقت قرار گرفته‌اند اما هنوز برخی مسائل مهم باقی مانده‌اند.

لمی افزود که «این توافقی است که امکان پذیرش آن وجود دارد. شما کاملا درست می‌گویید. در نهایت، این برعهده بی‌بی نتانیاهو و (یحیی) السنوار است.»

وزیر خارجه انگلیس درباره رفع محدودیت‌های غرب برای حمله اوکراین به روسیه با موشک‌های دوربرد اهدایی گفت که «در هیچ جنگی، یک سلاح خاص باعث پیروزی نشده است. این یک واقعیت است.مهم است که به حمایت از اوکراینی‌ها ادامه دهیم، مهم است که به حمایت از آنها (اوکراین) برای مقابله با چالش‌های بزرگ در عرصه هوا علیه آنها توسط روسیه ادامه دهیم.»

او با بیان اینکه «ما ۴۵۰ هزار (نیروی اوکراینی) را آموزش داده‌ایم، و بیشتر از هر کشور دیگری به آنها آموزش داده‌ایم‌»، ادامه داد: «هیچ سلاح خاصی باعث پیروزی در جنگ نخواهد شد و نشده است.»

لمی افزود: «بگذارید این را بگویم، بسیاری می‌گفتند که اوکراین (در برابر حمله روسیه) سه روز بیشتر دوام نمی‌آورد اما به خاطر حمایت ترکیبی متحدان، ما توانستیم خلاف این حرف را به منتقدان ثابت کنیم. بله بسیاری از جمله پوتین گفتند که به آنها تانک ندهید اما ما گوش ندادیم و به اوکراین تانک دادیم. گفتند که به آنها پهپاد ندهید. ما به آنها با ارسال موشک حمایت کردیم. آنها گلوله‌های بیشتر توپ نیاز دارند و ما داریم این کار را می‌کنیم. این درخواست زلنسکی برای موشک‌های دوربرد، درخواستی بوده که از مدت‌ها قبل مطرح شده بود. او بیشتر از یک سال است که این درخواست را بیان کرده است. مهم است که متحدان قادر باشند در کنار رئیس‌جمهور زلنسکی و اوکراینی‌ها قرار بگیرند تا ارزیابی کنند الان به چه چیزی نیاز است با توجه به پیشروی در کورسک و اوضاع میدانی دونباس.»

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 2
  • عمیر GB ۱۹:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۵
    4 7
    زنده باد اوکراین

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس