۳۰۰۰ آمبولانس فرسوده داریم/ بزرگ ترین چالش اورژانس کشور

رئیس سازمان اورژانس کشور درباره خبری مبنی بر فوت هوادار تیم ملوان در ورزشگاه فولادشهر اصفهان توضیح داد.

به گزارش مشرق، جعفر میعادفر، درمورد حواشی اخیر مربوط به عملکرد اورژانس در ورزشگاه فولادشهر در روز بازی سپاهان و ملوان و همچنین در ورزشگاه شهدای شهرقدس، گفت: متاسفانه آمبولانس ورزشگاه شهدای شهر قدس که مربوط به بخش خصوصی نیز هست خدماتی را به مصدوم ارائه نکرده است بنابراین به طور موقت، شرکت مرتبط با این آمبولانس تعطیل و به کمیسیون تعزیرات دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی معرفی شد تا بر اساس تخلفی که انجام داده مجازات نهایی آن مشخص شود.

رئیس سازمان اورژانس کشور در ادامه بیان کرد: بعد از بررسی در کمیسیون تعزیرات دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، در مورد تعطیلی موقت، دائمی یا لغو پروانه مرکز ارائه دهنده آمبولانس مذکور تصمیم گیری خواهد شد.

میعادفر همچنین در مورد موضوع فوت یک بیمار در ورزشگاه فولادشهر اصفهان نیز گفت: این آمبولانس مربوط به بخش خصوصی بوده و بیمار را به مرکز درمانی منتقل کرده اما او بیماری زمینه‌ای و سکته قلبی داشته است.

وی در خصوص برخی از اخبار منتشر شده در این خصوص مبنی بر این که آمبولانس این ورزشگاه امکانات لازم را نداشته، گفت: طبق بررسی‌های انجام شده این آمبولانس امکانات لازم را داشته است ولی بر اساس تشخیص عوامل اورژانس نیاز به انجام شوک نبوده است؛ با این حال بررسی‌های دقیق تر در حال انجام است.

میعاد فر با بیان این که دادستان اصفهان نیز به این موضوع ورود کرده است، گفت: این حادثه نیازمند بررسی های بیشتر است تا بتوانیم تصمیم و نظر نهایی خود را اعلام کنیم.

جعفر میعادفر که در برنامه تلویزیونی حضور داشت همچنین گفت: سه عنصر اساسی مجموعاً می‌تواند کار اورژانس را راه بیاندازد که شامل منابع انسانی و نیروی انسانی است، دوم لجستیک آمبولانس است و تجهیزات آن و سوم هم زیرساخت‌ها که به هر حال سیستم‌های ارتباطی ما است.

وی با عنوان این مطلب که بزرگ‌ترین چالش اورژانس کشور آمبولانس است، افزود: ناوگان اورژانس کشور دچار فرسودگی است.

میعادفر با اشاره به وجود ۵۵۰۰ دستگاه آمبولانس در ناوگان اورژانس کشور، گفت: تقریباً ۳۰۰۰ دستگاه آمبولانس ما بالای ۱۵ تا ۱۶ سال عمر دارند.

وی درباره عمر مفید آمبولانس، اظهار داشت: عمر آمبولانس‌ها در کشورهای از نظر مالی خوب معمولاً بین ۵ تا ۷ سال است، در حالی که عمر آمبولانس‌های ما از ۱۵ سال هم عبور کرده است.

میعادفر ادامه داد: تلاش زیادی هم در این دو سه سال انجام داده‌ایم و تقریباً حدود ۶۰۰ دستگاه از ۳۰۰۰ دستگاه آمبولانس فرسوده را جبران کردیم ولی تا شرایط نسبتاً مطلوب فاصله زیادی داریم.

وی افزود: یک اتفاقی که در بودجه ۱۴۰۳ افتاد هم دولت و هم نمایندگان مجلس شورای اسلامی کمک کردند، مصوبه‌ای داریم در بودجه ۱۴۰۳ که یک درصد از فروش خودرو و موتورسیکلت در اختیار سازمان اورژانس و جمعیت هلال احمر قرار بگیرد که لجستیک را تقویت کنند. اگر در همین روزها این تخصیص را به ما بدهند ما کارهای مرحله دوم خرید را آغاز کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۷
    1 1
    اورژانس واقعا ضعیف عمل میکنه تماس گرفتیم میگیم مریض حالش بده اپراتور چونه میزنه فکر میکنه شوخیه حتما باید با دادو فریاد باهاشون صحبت کنی به خاطر همین مریضمون قلبش از بین رفت
    • IR ۱۱:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۷
      1 0
      دقیقا
    • IR ۱۴:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۷
      1 0
      دقیقا
  • IR ۱۱:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۷
    0 1
    لعنت خدا و رسول خدا بر احمدی نژاد که برای واردات آمبولانس بازی درآورد
  • IR ۱۱:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۷
    1 2
    مقصرخودش بوده که بااین سن وسال وناراحتی قلبی رفته میان عده ای بچه و رفتاربچه گانه کرده!!!
    • IR ۱۴:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۷
      1 1
      دقیقا
  • IR ۰۸:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۸
    0 0
    اینجور آدما ارزش زنده ماندن ندارن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس