کد خبر 1643390
تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۲
آموزش نیروهای اوکراینی توسط گروه تروریستی تحریر الشام

رسانه‌های روسی از ورود ۲۵۰ مربی نظامی اوکراینی به ادلب سوریه برای آموزش‌دیدن از گروه تروریستی «هیئت تحریر الشام» خبر داده‌اند.

به گزارش مشرق؛ اسپوتینک روسیه به نقل از یک منبع آگاه سوری اعلام کرده است که مربیان نظامی اوکراینی برای آموزش‌دیدن از گروه تروریستی تحریر الشام در حوزه تولید و مدرن‌سازی پهپادها وارد سوریه شده‌اند.

علاوه بر این، بالغ بر ۲۵۰ پهپاد به همراه کالاهای غیرنظامی به گروه تحریر الشام در ادلب تحویل داده شده است.

پیش‌ازاین نیز سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در دیدار خود با سفیران کشورهای مختلف جهان در مسکو از ارتباط سرویس اطلاعاتی اوکراین با نمایندگان تحریر الشام خبر داده بود. رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه تأکید کرده بود که کی‌یف به دنبال جذب نیروی نظامی از این گروه تروریستی برای انجام «عملیات‌های پلید» است.

تحریر الشام از گروه‌های مسلح درگیر در جنگ داخلی سوریه بوده و از ادغام چند گروه سَلفی از جمله جبهه نصرت سابق تشکیل شده است. برخی این گروه را شاخه القاعده در سوریه می‌دانند؛ اما تحریر الشام این ادعا را رد و تأکید کرده است که ارتباطی با القاعده ندارد.

پیش‌تر در ماه ژوئن هم روزنامه ترکیه‌ای آیدین لیک گزارش داده بود که هیئتی از اوکراین به ادلب رفته و با رهبران تحریر الشام دیدار کرده است. در پی این دیدار، تعدادی از نظامیان چچنی و گرجستانی که در زندان‌های این گروه تروریستی حضور داشتند، آزاد شده و به اوکراینی‌ها ملحق شده‌اند.

روس‌ها اذعان کرده‌اند که جذب نیروهای تحریر الشام برای جنگ در اوکراین از ابتدای این جنگ نیز انجام می‌شده است و همچنان نیز ادامه دارد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • احسان معتمدی IR ۱۱:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۷
    1 0
    درمان اینکار شناسایی محل انها و شلیک چند موشک نقطه زن و انهدام تروریست ها است اگر اینکار را نکنید انها مردم بی دفاع ریادی را به قتل خواهند رساند
    • عمیر IR ۱۵:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۸
      0 0
      خیلی ساده ای بدبخت
  • ساس IR ۱۲:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۷
    1 0
    این نیروها تحت فرمان پنتاگون و ناتو و سیا هستند و هر زمان که پنتاگون تشخیص دهد به مرزهای روسیه و شرکای روسیه تزریق میشوند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس