اردوغان: با واشنگتن درباره مسائل امنیت ملی ترکیه اختلاف‌نظر داریم

«رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه که در نیویورک به سر می‌برد، گفت، آنکارا در مورد مسائل امنیت ملی خود با دولت آمریکا اختلاف‌نظر دارد.

به گزارش مشرق، رهبر ترکیه که برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل به نیویورک سفر کرده است، گفت: «ما هنوز با دولت آمریکا در مورد برخی مسائل مربوط به امنیت ملی خود اختلاف‌نظر داریم.»

به گزارش خبرگزاری دولتی ترکیه، آناتولی، رجب طیب اردوغان همچنین افزود: «هر کسی پس از انتخابات ریاست‌جمهوری آتی در آمریکا رئیس‌جمهور شود، نگاه آنکارا به آمریکا و گفت‌وگوی سطح بالا در روابط تغییر نخواهد کرد.

«صبورانه به تلاش برای حل بحران اوکراین ادامه می‌دهیم»

رئیس‌جمهور ترکیه همچنین با اشاره به جنگ اوکراین تاکید کرد که ترکیه صبورانه به تلاش‌ها برای برقراری صلح در اوکراین ادامه می‌دهد، آن هم در حالی که سیستم امنیتی جهانی در حال فروپاشی است.

اردوغان تاکید کرد: «جنگ در اوکراین که سه سال است ادامه دارد، ثبات منطقه‌ای و جهانی را تهدید می‌کند. از همان روز اول تاکید کردیم که برای رسیدن به صلح پایدار در منطقه باید دیپلماسی در اولویت قرار گیرد. ما هر قطره خون ریخته شده و هر روز درگیری را ضایعه‌ای بزرگ می‌دانیم. با درک این موضوع، ما صبورانه به تلاش‌های خود برای برقراری صلح عادلانه ادامه می‌دهیم.»

رئیس‌جمهور ترکیه اشاره کرد که «لابی‌های خاصی» نخواستند مذاکرات برای حل مناقشه اوکراین در سال ۲۰۲۲ در استانبول به هدف خود برسد.

او افزود: «ما برای حل و فصل مناقشه اوکراین تلاش‌هایی را انجام داده‌ و انجام می‌دهیم. مذاکرات در استانبول موفقیت نقش فعال ترکیه را ثابت کرده است. با این حال، برخی لابی‌ها نمی‌خواستند این تلاش‌ها به هدف خود برسد. در هر صورت، ما هر کاری که ممکن است برای پایان دادن به جنگ بدون اجازه تخریب جدید لازم باشد، انجام می‌دهیم و خواهیم داد.»

رئیس‌جمهور ترکیه همچنین خاطرنشان کرد که سیستم امنیتی جهانی در حال از دست دادن کارایی خود است. او تاکید کرد: «من می‌خواهم بر موارد زیر هم تأکید کنم. سیستم جهانی شروع به از دست دادن همه کارایی و اعتبار خود کرده است. نهادهایی که مسوولیت آنها تامین صلح و امنیت است، دچار یک فروپاشی اخلاقی آشکار هستند.»

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۷/۰۲
    0 4
    اردو تو هیچ تهفه ای نبودی و نیستی خود فروخته .
  • IR ۰۹:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۷/۰۲
    0 5
    عجب منافق حقه بازی این اردوغان به اسراپیل کمک می کند و دم از مردم غزه و فلسطین می زند به اوکراین پهباد می فروشد و اسلحه می دهد و دم از تلاش برای خاتمه جنگ می زند داعشی ها را در سوریه حمایت می کند و دم از دیدار با اسد می زند لعنت خدا بر این موجود خبیث و بیچاره مردم ترکیه مسلمان که این منافق بر آن ها حکومت می کند
    • ایرانی IR ۱۰:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۷/۰۲
      0 2
      دقیقا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس