ادعای نشریه ترکیه‌ای درباره زمان و مکان دیدار اسد و اردوغان

دفتر ریاست جمهوری ترکیه ضمن اشاره به شایعات رسانه‌ها درباره جزئیات دیدار رؤسای جمهور ترکیه و سوریه، اعلام کرد که هنوز توافقی درباره زمان و مکان دیدار اسد و اردوغان صورت نگرفته است.

به گزارش مشرق، یک منبع در دفتر ریاست جمهوری ترکیه اعلام کرد: «روایت‌های مختلفی در رسانه‌ها می‌شنویم، اما تا کنون هیچ توافقی در این باره صورت نگرفته است و در صورت اتخاذ هر تصمیمی، زمان مناسب برای اعلام رسمی دیدار بین دو رئیس جمهور را اعلام خواهیم کرد.»

پیش‌تر سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه، در مصاحبه‌ای با شبکه RT به تمایل مسکو برای عادی‌سازی روابط میان شرکای خود در دمشق و آنکارا اشاره کرده بود.

آنکارا از تلاش‌های روسیه برای میانجی‌گری در روند عادی‌سازی روابط بین ترکیه و سوریه استقبال کرده و بر تعهد خود به ایجاد روابط مبتنی بر حسن نیت با سوریه تاکید کرده است.

در این راستا، رسانه‌ها گزارش‌هایی درباره دیدار احتمالی میان بشار اسد و رجب طیب اردوغان منتشر کرده‌اند، به طوری که روزنامه «حرییت» با استناد به منابع خود پیش‌بینی کرد که این دیدار ممکن است در ماه اوت در بغداد برگزار شود، در حالی که برخی منابع دیگر احتمال دادند که این دیدار در مسکو صورت گیرد.

گفتنی است؛ روابط ترکیه و سوریه از زمان آغاز بحران داخلی سوریه در سال ۲۰۱۱ به شدت تیره شده و دو کشور در زمینه حمایت از گروه‌های مخالف و تروریستی در سوریه اختلافات جدی داشته‌اند. اما با تغییرات منطقه‌ای و تلاش‌های روسیه، گفتگوهایی برای کاهش تنش و بازسازی روابط بین این دو کشور در جریان است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۴:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۶
    1 1
    به نظرم اصلا به اسد نباید اعتماد کرد
  • IR ۰۵:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۷
    1 0
    چقدر پر رو و وقیح ... گرگ زادگی و کفتار صفتی که شاخ و دم ندارد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس