دانمارک خواهان چراغ سبز غرب به اوکراین برای حمله به روسیه شد

نخست‌وزیر دانمارک در تازه‌ترین اظهارنظرات خود ازکشورهای غربی درخواست کرده تا به اوکراین برای حمله به خاک روسیه چراغ سبز نشان دهند.

به گزارش مشرق، مته فردریکسن امروز (دوشنبه) در مصاحبه با وبگاه بلومبرگ از متحدان اوکراین درخواست کرد تا به کی‌یف اجازه دهند تا از تسلیحاتی که به این کشور عرضه شده برای حمله به روسیه استفاده کند.

وی در این خصوص گفت «پیشنهادم این است که بیایید بحث درباره خطوط قرمز را تمام کنیم».

کشورهایی چون ایالات متحده که به اوکراین سلاح داده‌اند، همچنان محدودیت‌هایی را برای استفاده از این تسلیحات در حملات دوربرد به خاک روسیه وضع کرده‌اند زیرا نگران هستند که با صدور چنین مجوزی، مستقیماً به جنگ با روسیه کشیده شوند.

با این‌حال درماههای اخیر، درخواست‌ها برای لغو این محدودیت‌ها افزایش یافته است به طوریکه دیلپمات‌های اروپایی از کشورهای فنلاند و سوئد نیز پیش از این چنین درخواستی را مطرح کرده بودند.

از طرف دیگر، رئیس‌جمهور اوکراین ولودیمیر زلنسکی نیز چنین مجوزی را برای پیروزی کی‌یف در مقابل روسیه ضروری می‌داند.

نخست‌وزیر دانمارک ادامه داد «پیش از این مهم‌ترین خط قرمز زمانی رد شد که روسیه وارد اوکراین شد بنابراین من چنین فرضیه‌ای را نمی‌پذیرم و هرگز اجازه نمی‌دهم کسی از روسیه تصمیم بگیرد که چه چیزی برای انجام دادن در ناتو، اروپا و یا اوکراین درست است».

ماه گذشته، نیروهای اوکراینی اهدافی در خاک روسیه را هدف قرار دادند و حدود یکهزار کیلومتر مربع از قلمرو روسیه در منطقه کورسک را تحت تصرف درآوردند.

با این‌حال، تحلیلگران تصریح کرده‌اند علی‌رغم آن‌که ارتش اوکراین پیشروی‌هایی در کورسک داشته است اما متحمل خسارات سنگینی شده است و نتوانسته پیشرفت چشمگیری در میدان نبرد در مقابل روسیه به دست آورد.

زلنسکی در هفته جاری قرار است با سفر به آمریکا درخواست کمک کند و طرح باصطلاح پیروزی خود را به رئیس‌جمهور آمریکا جو بایدن ارائه دهد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس