کد خبر 1645927
تاریخ انتشار: ۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۱
پیشنهاد ترامپ برای خروج از اوکراین

رئیس‌جمهور سابق آمریکا بر لزوم خروج سریع آمریکا از جنگ اوکراین تاکید کرده و عنوان کرد این کشور در خطر گرفتار شدن در یک جنگ دائمی قرار دارد.

به گزارش مشرق، دونالد ترامپ، نامزد حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا با این استدلال که کشورش در خطر گرفتار شدن در یک جنگ دائمی قرار دارد، خواستار خروج کامل از جنگ اوکراین شد.

به گزارش راشاتودی، ترامپ در جریان سخنرانی اخیرش در یک گردهمایی انتخاباتی به حامیانش گفت، ایالات متحده آمریکا باید به دنبال اجرای یک استراتژی خروج روشن از جنگ اوکراین باشد و تاکید کرد که نه جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا و نه حتی کامالا هریس، نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری، چنین طرحی را ندارند.

ترامپ با حضور در شهر ساوانای جورجیا، بار دیگر وعده داد در صورت انتخاب مجدد برای پایان دادن به جنگ اوکراین وارد عمل می‌شود. او در این رابطه عنوان کرد: بایدن و کامالا ما را وارد جنگ در اوکراین کردند و اکنون نمی‌توانند ما را از این جنگ بیرون ببرند.

ترامپ همچنین گفت: من فکر می‌کنم که ما در آن جنگ گیر کرده‌ایم. مشکل در صورتی حل می‌شود که من رئیس‌جمهور باشم. من مذاکره برای خروج را انجام می‌دهم و می‌توانم این کار را بکنم. من آمریکا را از جنگ بیرون می‌آورم در حایل که بایدن می‌گوید ما اوکراین را ترک نمی‌کنیم.

ترامپ بار دیگر پیروزی روس‌ها را قطعی دانسته و با اشاره به پیروزی‌های بزرگ آنها در تاریخ، عنوان کرد آنها تا زمانی که پیروز شوند به جنگیدن خود ادامه می‌دهند.

ترامپ همچنین عنوان کرد، زلنسکی به شدت خواستار پیروزی هریس در جریان انتخابات ریاست‌جمهوری است، چرا که تا زمانی که دموکرات‌ها در قدرت هستند، رئیس‌جمهور اوکراین هربار که به آمریکا می‌آید، با ۶۰ میلیارد دلار کمک مالی به کشورش باز می‌گردد.

زلنسکی در حال حاضر در آمریکا است و جدا از سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، برنامه‌ای برای سفر به واشنگتن و دیدار با رئیس‌جمهور آمریکا و معاونش دارد.

قرار است در این دیدار در مورد طرح ادعایی‌اش موسوم به طرح صلح صحبت کند و سعی دارد اجرایی شدن این طرح را به جای تلاش برای وادار کردن مسکو به توقف جنگ پیش برد.

مقامات اوکراینی عنوان کرده بودند که زلنسکی قصد دارد در قرار ملاقاتی جداگانه با ترامپ نیز دیدار کند با این حال، کمپین انتخاباتی ترامپ به آسوشیتدپرس عنوان کرد که هیچ برنامه‌ریزی برای تحقق این دیدار صورت نگرفته است.

طبق گفته آسوشیتدپرس، منابع ناشناس در واشنگتن عنوان کرده‌اند که آمریکا قصد دارد در دوران اقامت کنونی زلنسکی در این کشور، ۳۷۵ میلیون دلار دیگر کمک نظامی به اوکراین داشته باشد.

طبق برآوردهای پنتاگون، آمریکا از فوریه سال ۲۰۲۲ تا کنون که جنگ میان اوکراین و روسیه ادامه داشته است، بیش از ۵۶ میلیارد دلار کمک نظامی مستقیم به اوکراین را ارائه کرده است.

در ماه آوریل نیز این کشور بسته کمک نظامی ۶۱ میلیارد دلاری را پس از ماه‌ها مخالفت از سوی جمهوری‌خواهان کنگره تصویب کرد. مقامات اوکراینی بسیار نگران آن هستند که مبادا بازگشت ترامپ به قدرت موجب کاهش کمک‌های نظامی آمریکا به این کشور در جنگ با روسیه شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس