کد خبر 1646112
تاریخ انتشار: ۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۱
بمب‌های خوشه‌ای آمریکا در راه اواکراین

آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد که در یکی از بزرگترین کمک‌های تسلیحاتی به اوکراین بمب‌های خوشه‌ای و تسلیحات پیشرفته دیگر به این کشور ارسال خواهد کرد.

به گزارش مشرق، آمریکا اعلام کرده که بمب‌های خوشه‌ای میان‌برد و مجموعه‌ای از راکت‌ها، توپخانه و خودروهای زرهی در بسته کمک نظامی به ارزش ۳۷۵ میلیون دلار به اوکراین ارسال خواهد کرد.

خبرگزاری «آسوشیتدپرس» روز چهارشنبه گزارش کرد که این کمک‌ها شامل بمب‌های هوا به زمین خوشه‌ای هستند که توسط جت‌های اوکراین شلیک می‌شوند.

مهمات برای سامانه‌های موشکی هایمارس، موشک ضد تانک جاولین و سایر سامانه‌های ضد زره از دیگر کمک‌های آمریکا به اوکراین خواهد بود.

جدیدترین بسته تسلیحاتی آمریکا، یکی از بزرگترین بسته‌هایی است که اخیراً از سوی این کشور تأیید شده است.

«جوزپ بورل» رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز روز چهارشنبه گفت که اتحادیه اروپا بدون توجه به تغییرات احتمالی در سیاست خارجی آمریکا حتی در صورت بازگشت دونالد ترامپ به ریاست‌جمهوری، به حمایت از اوکراین ادامه خواهد داد.

بورل اظهار داشت: «من نمی‌دانم دولت آمریکا چه خواهد کرد یا نخواهد کرد. اینک حمایت نظامی، غیرنظامی، اقتصادی، مالی و بشردوستانه اروپا از اوکراین بیشتر از ایالات متحده است.»

به گفته بورل، اتحادیه اروپا بیش از ۱۰۰ میلیارد یورو به اوکراین پرداخت کرده که ۴۵ میلیارد یورو آن صرف حمایت نظامی شده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس