واکنش‌ها به شهادت سیدحسن نصرالله

در پی شهادت «سید حسن نصرالله» در حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به ضاحیه جنوبی بیروت،‌ مسئولان و مقامات لشکری و کشوری با صدور پیام‌ها و بیانیه‌های جداگانه شهادت دبیرکل حزب‌الله لبنان را تسلیت گفتند.

به گزارش مشرق، در پی حملات دیروز ارتش رژیم صهیونیستی به منطقه‌ای مسکونی در ضاحیه جنوبی بیروت که علاوه بر شهادت و زخمی شدن ده‌ها لبنانی، ویرانی گسترده‌ای بر جای گذاشت، حزب‌الله لبنان بعد از ظهر امروز-شنبه-هفتم مهر ۱۴۰۳ در بیانیه‌ای تایید کرد که سید حسن نصرالله، دبیرکل این جنبش در حمله جنایتکارانه رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده است.

در بیانیه حزب‌الله لبنان آمده است: سرور مقاومت، بنده صالح، به عنوان شهیدی بزرگ، رهبری شجاع، دلاور، مؤمنی حکیم، بصیر و مؤمن به قافله جاویدان شهدا پیوسته است.

پس از اعلام شهادت سید مقاومت، سیدحسن نصرالله پرچم گنبد مطهر حرم رضوی تعویض و به رنگ مشکی درآمد.

مردم تهران نیز با تجمع در میدان فلسطین، جنایات روز گذشته _ جمعه ششم مهر ماه_ رژیم صهیونیستی در ضایحه جنوب بیروت که منجر به شهادت سید حسن نصرالله گردید، محکوم کردند.

همچنین بنابر اطلاعیه دفتر حزب الله لبنان در تهران،‌ مراسم عرض تسلیت شهادت حضرت حجت الاسلام و المسلمین سید حسن نصرالله (رضوان الله علیه) از تاریخ یکشنبه هشتم مهرماه به‌مدت سه روز از ساعت ٩ الی ۱۵ در دفتر حزب‌الله لبنان در تهران برگزار می‌شود.

پیام‌های تسلیت برای شهادت سید حسن نصرالله را می توانید در ادامه مرور کنید.

پزشکیان: جهان فراموش نمی‌کند که فرمان این حمله تروریستی از نیویورک صادر شد

رئیس جمهور با بیان اینکه فقدان شخصیت‌های برجسته‌ی مقاومت و در رأس آنها رهبر جاویدالاثر حزب‌الله شهید سید حسن نصرالله، شجره طیبه مقاومت را بیش از پیش مستحکم‌تر می‌کند، گفت: ما اینگونه آموخته‌ایم که فرماندهی از آن خداست. مسیر الهی هیچ‌گاه بدون فرمانده و رهبر باقی نمی‌ماند و این زمین به بندگان صالح خدا به ارث خواهد رسید. (متن کامل پیام)


*‌ حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضاییه در پیام خود خاطرنشان کرد: اگر چه داغ وداع با سید مقاومت، سید حسن نصرالله عزیز، این سلاله پاک رسول‌الله (ص) و این عبد صالح که بهره‌مند از فضائل کثیر بود، سخت و جانکاه است، اما به کوری چشم دشمن صهیونیستی و حامیان مستکبر این رژیم جنایت‌پیشه، حزب‌الله قهرمان در مسیر مقاومت، استوارتر و راسخ‌تر، طی‌طریق خواهد کرد و به حول و قوه الهی، بر برگه‌ی انحطاط و انقراض صهیونیست‌های انسان‌نما، توشیح نهایی را ثبت خواهد کرد. (متن کامل پیام)


*‌ محمدجواد ظریف معاون راهبردی رئیس‌جمهوری ضمن تسلیت شهادت سیدحسن نصرالله در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت:بی‌تردید نقشه آشفته نتانیاهو و اسرائیل برای منطقه و دنیا شکست خواهد خورد و این مقاومت شکل گرفته در برابر وحشی‌گری‌ آنان از این پس با قدرت بیشتری پیش خواهد رفت.


* محمد مخبر مشاور و دستیار مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: سید حسن نصرالله هماهنگونه که وعده الهی بوده برای همیشه زنده است و در قلب های ما خواهد ماند. پرچم او هیچ گاه بر زمین نمی ماند و جهادگران حزب خدا این بیرق را تا زمان نصرت الهی در برابر دیدگان صهیونیست های کودک کش پای برجا نگه می دارند.


*‌ سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه در پیام تسلیت خود نوشت: بی تردید خون پاک شهدای مقاومت زمینه ساز پیروزی نهایی و آزادی قدس شریف از لوث جنایتکاران صهیونیست خواهد بود.

بسم الله الرحمن الرحیم

مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَی نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلا

سید حسن نصرالله، سید مقاومت و فخر امت اسلامی، به خیل شهیدان راه شرافت و ایستادگی در برابر ظلم و جنایت اشغالگران آدم کش پیوست. این اولین بار نیست که رژیم صهیونیستی رهبران و فرماندهان حزب‌الله را به شهادت می رساند ولی شجره طیبه مقاومت از حیات و رشد باز نمی ایستد.

در مکتب اسلام، «شهادت» خود شاهدی است بر حقانیت آرمان و انگیزه ای است برای ادامه مسیر و محرکی است برای جذب مجاهدان. ندیدند که خون شهید سید عباس موسوی چگونه باعث تحکیم بیشتر حزب‌الله شد؟ اکنون باید با وحشت نظاره‌گر تاثیر خون سید حسن نصرالله بر گسترش بیش از پیش مقاومت باشند.شهادت گوارایش باد و رهش پر رهرو.

اینجانب شهادت سید مقاومت و جمعی از یارانش به دست رژیم سفاک و منفور صهیونیستی را به مقام معظم رهبری، امت اسلامی و مردم منطقه، مردم مقاوم و فهیم لبنان و ایران و همه اجزا و ارکان محور مقاومت تبریک و تسلیت عرض می کنم. بی تردید خون پاک شهدای مقاومت زمینه ساز پیروزی نهایی و آزادی قدس شریف از لوث جنایتکاران صهیونیست خواهد بود. انشاالله.

وَمَا النَّصْرُ إِلاَّ مِنْ عِندِ اللّهِ الْعَزِیزِ الْحَکِیم


* حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در بخشی از پیام تسلیت خود تاکید کرد: حیات بابرکت سیدحسن نصرالله به مجاهدت و مقاومت برای آزادی و استقلال ملت‌های شریف لبنان و قدس گذشت و همان‌طور که تدبیر و پایداری او به اخراج اسرائیل غاصب از جنوب لبنان انجامید، خون پاک و نام زنده و راه پوینده او زمینه‌ساز اخراج اشغالگران از قدس شریف خواهد شد.


*‌ الیاس حضرتی رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس با تاکید بر اینکه مسیر مبارزه با ظلم و سیاهی تا پیروزی ادامه دارد و شهادت پایان راه یک مبارز نیست، نوشت: زمین خدا از علمدار خالی نمی‌شود و پرچم مبارزه با ظلم و جورِ جنایتکاری این رژیم، اینبار در دستان همه مستضعفان و آزادی‌خواهان و مسلمانان قرار خواهد گرفت.


*‌ سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در پیامی تصریح کرد: نصرالله زنده است مادامی که مکتب عاشورا و روح انقلابی جبهه مقاومت زنده‌اند، و پرچم جهاد او بر فراز قلوب مؤمنین برافراشته است.


*‌حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی در پیامی تاکید کرد: راه نصرالله ادامه دارد، همانطور که راه سید عباس موسوی و کلیه فرماندهان مقاومت تا امروز تداوم داشته است؛ اما درک مختصات دوره جدید از مبارزه با استکبار ضرورت فوری و حیاتی این شهادت های عظیم است.


* ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه در مطلبی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت : رهبری حزب‌الله با مقدس‌ترین و گرانقدرترین شهید در سفر فداکاری عهد می‌بندد که به جهاد خود در مقابله با دشمن، حمایت از غزه و فلسطین و دفاع از لبنان استوار و شریف آن ادامه خواهد داد.


*فاطمه مهاجرانی، سخنگوی دولت با انتشار پیامی شهادت سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان را تسلیت گفت.

شهادت جانباخته راه حق سید حسن نصرالله که سالها صادقانه و جان بر کف در برابر نسل کشی رژیم منحوس صهیونیستی ایستاد و اکنون به جمع یاران شهید برحقش پیوسته ضایعه ای برای جهان اسلام است.

اینجانب شهادت مجاهد عالی مقام سیدحسن نصرالله و همراهان وفادارش را تسلیت گفته و ضمن محکوم کردن رفتار وحشیانه وتروریستی رژیم صهیونیستی اعلام می دارد بی شک علم حق خواهی حزب الله بر زمین نخواهد ماند که دست خدا بالاترین دست‌ها است.


*‌ تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با انتشار مطالبی در صفحات شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس، شهادت سیدحسن نصرالله را تسلیت گفتند و تاکید کردند که سیدحسن نصرالله⁩ به اسطوره‌ای برای مقاومت تبدیل خواهد شد که یاد و راهش روشنی بخش دلهای رزمندگان مقاومت و نابودکننده رژیم جعلی صهیونیستی خواهد بود.


*‌ محسن رضایی فرمانده سپاه پاسداران در دوران جنگ تحمیلی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: شهادت مجاهد کبیر، برادر عزیز ملت ایران، سید حسن نصرالله را به محضر حضرت ولی‌عصر(عج)، مقام معظم رهبری و ملت سربلند لبنان و جبهه پرافتخار مقاومت تسلیت عرض می‌نمایم.


* احمد دنیامالی وزیر ورزش و جوانان کشورمان در پیامی، شهادت «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب الله را تسلیت گفت.


* سعید محمد در صفحه شخصی خود نوشت: ‏شهادتت مبارک سید مقاومت و چه زیبا گفتی که: ما شیعیان علی بن ابیطالب(ع) هستیم و فلسطین را تنها نخواهیم گذاشت.


* مهدی فضائلی، عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب در صفحه شخصی خود نوشت: ‏وَمَا مُحَمَّدٌ إِلاَّ رَسُولٌ... أَفَإِن مَّاتَ أَوْ قُتِلَ انقَلَبْتُمْ عَلَی أَعْقَابِکُمْ...وَسَیَجْزِی اللّهُ الشَّاکِرِینَ. ‏... و خداوند بزودی پاداش شاکران را خواهد داد. شهادت ⁧ سیدحسن نصرالله⁩ بزرگ پیرو ⁧ پیامبر اعظم⁩(ص) تبریک و تسلیت باد.


* علی اکبر صالحی رئیس پیشین سازمان انرژی اتمی درپیامی نوشت: مبارزه در راه حق شهید سیدحسن نصرالله منجر به نصر عظیم مجاهدین در غزه و لبنان و یمن و عراق و سویه خواهد شد.


* محمدعلی ابطحی با بیان اینکه سیدحسن نصرالله سالهای سال محبوبترین چهره در جهان اسلام و عرب بود، افزود: او هم مقاوم بود هم شجاع و عاقل و اهل محاسبه که جانش را بر کف گرفته بود و به نمایندگی از همه آزادیخواهان با شقی ترین و بی منطق ترین و جنایتکارترین حکومت غاصب دنبا می جنگید.


* اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهوری در دولت‌های یازدهم و دوازدهم در پیامی شهادت سیدحسن نصرالله را تسلیت گفت و تاکیدکرد: جمهوری اسلامی ایران نشان داده است در شرایط پیچیده و دشوار، بنا به تدبیر و محوریت منافع ملی و مصالح اسلامی در دام جنگ افروزی پ‌های رژیم صهیونیستی و فضاسازی‌های متناظر آن نخواهد افتاد و در عین حال حمایت موثر از مظلومان و مجاهدان را ادامه داده و با پیشبرد سیاست‌های مؤثر و بازدارنده جنگ‌طلبان را پشیمان خواهد کرد. ضرورت امروز پرهیز از اختلاف و عیب‌جویی در داخل و تقویت انسجام ملی حول رهبری معظم انقلاب اسلامی است.


* سید محمدخاتمی در پی شهادت سیدحسن نصرالله دبیرکل حزبالله لبنان پیامی منتشر کرد:

بسم الله الرحمن الرحیم

شهید سرفراز و با فضیلت حضرت سید حسن نصرالله که زندگی مومنانه و موثر خود را با مقاومت در برابر تجاوز و آدمکشی و اشغال و مبارزه با تبعیض و نسل کشی و ستم معنی کرد، اینک بدیدار معبود شتافته است ولی دل همه آزادیخواهان و حق طلبان بخصوص ملت شریف و با فرهنگ لبنان مظلوم را سخت به درد آورده است.

ملت بزرگوار لبنان همچون فلسطینیان عزیز سالهاست در معرض تجاوز و بیداد رژیم تروریست صهیونیستی بوده است ولی اینبار جنایتش با آنچه در گذشته بوده است قابل مقایسه نیست و حاصل آن نیز هزاران شهید و زخمی و آواره از زن و مرد و کودک و جوان و پیر بخصوص مدافعان آزاده و قهرمان راه عزت و در رأس آنها شهید بزرگوار سید حسن نصرالله است.

دریغا که در این ایّام دست آدم کشان خون آشام نه تنها باز است که جنایات آنان صریحاً یا تلویحاً مورد تایید قدرتهائی است که با کمکهای مالی و تسلیحاتی و سیاسی خود شریک جرم جنایتکاراند.

در عین حال تردید نکنیم که هرچه بر تعداد شهیدان راه آزادی و مدافعانی از کرامت و عزت انسان افزوده می شود، کارنامه سیاه آدمکشان و تروریست های وحشی در برابر وجدان های بیدار و مردم آزاده جهان پر برگ‌تر می گردد.

درود به روان پاک این شهید عزیز و همه شهیدان لبنان مظلوم و طلب شفای عاجل برای آسیب دیدگان حوادث اخیر دارم. امید است که این خونهای پاک که بهرحال سبب بیداری و هوشیاری بیشتر مظلومان می شود هرچه زودتر دامن آلوده بانیان و مسببان و مباشران این جنایات را بگیرد و موجبات شکست و رسوائی رژیم جنگ‌طلب اسرائیل و توقف جنگ و جنایت را فراهم کند. امیدوارم که همه‌ی مردم منطقه و جهان به ویژه ملت مظلوم و سرفراز فلسطین و محرومان و مقاومان گرانقدر در لبنان عزیز بتوانند طعم آزاد زیستن و سربلند زندگی کردن و استقلال و پیشرفت را بچشند. و خداوند بر این مهم توانا است.

و هو القاهر فوق عباده و الله غالب علی امره


* محمدرضا عارف معاون اول رئیس جمهور با تسلیت شهادت سید حسن نصرالله دبیرکل شهید حزب الله لبنان با انتشار پیامی نوشت:

انالله واناالیه راجعون

شهادت برادر مجاهد و فداکار حضرت حجت الاسلام والمسلمین  جناب آقای سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان و جمعی از فرماندهان جبهه مقاومت و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به امت اسلامی و ملت لبنان، مقاومت فلسطین، رزمندگان جبهه‌ی مقاومت درسراسر جهان و ملت شریف ایران،خانواده های معزز این شهیدان سرافراز  و به ویژه به رهبر معظم انقلاب  تسلیت می گویم.

تسلیت در فقدان مرد بزرگی که زندگی خود را وقف دفاع از ملت مظلوم فلسطین و لبنان و آزادسازی قدس شریف و سرزمین‌های اشغالی نمود و در این مسیر مقدس، فرزندان و اعضای خانواده اش را تقدیم کرد.

جنایات ددمنشانه ی رژیم اشغالگر قدس در کشتار بی‌رحمانه ی زنان و مردان و کودکان بی گناه، روی جنایتکاران تاریخ را سفید کرده است.

امروز روز آزمون مهم برای همه ی جهانیان اعم از ملت‌ها و دولت‌ها است که در مقابل این جنایات و نسل کشی‌ها چه عکس العملی را نشان می‌دهند و در کدام جبهه قرار می‌گیرند؟ جبهه‌ی دفاع از مظلوم یا جبهه‌ی حمایت از ظالمان و متجاوزان از اخلاق و خوی انسانی ؟

به سران رژیم اشغالگر قدس هشدار می‌دهیم که خون بناحق ریخته شده مظلومان مسیر مقاومت به ویژه سید مقاومت شهید سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان،باعث نابودی آنان خواهد شد.

بار دیگر اعلام می داریم دولت و ملت ایران در کنار مقاومت اسلامی خواهند ماند و یقین داریم امتداد خون شهید نصرالله در جریان مقاومت خروشان خواهد بود. انشاالله


* ابراهیم حاتمی‌کیا کارگردان سینمای ایران با انتشار دلنوشته ای نسبت به شهادت سید حسن نصرالله واکنش نشان داد.
سید این احوال دو گانه را چه کنم؟! مگر جامه‌ای جز رخت شهادت بر تو زیبنده بود.

کاش سید، مقابلت نشسته بودم و متن سوگنامه را با خودت تمرین می‌کردم. مطمئن هستم هر بار جمله‌ای در وصفت می‌نوشتم با آن گونه‌های سرخ و محجوب، می‌خندیدی و مرا خجالت‌زده می‌کردی. (متن کامل)


*‌ علی اکبر ولایتی مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل در بخشی از پیام تسلیت خود هشدار داد: سران رژیم جنایتکار صهیونیستی بدانند که با این ترورهای ناجوانمردانه که در سایه حمایت آمریکا و سکوت معنادار مجامع بین‌المللی اتفاق می‌افتد، ذره‌ای از اراده و ایمان مقاومت و مسلمانان در مقابله با ظلم و جنایات این رژیم سفاک کاسته نخواهد شد.


* ستار هاشمی وزیر ارتباطات و فن آوری اطلاعات در توییتی در همین ارتباط نوشت: من المؤمنین رجال صدقوا ما عاهدوا الله علیه فمنهم من قضی نخبه ومنهم من ینتظر وما بذلوا تبدیلا.


* حزب عدالت طلبان ایران اسلامی در پیام تسلیتی برای حضور در جبهه مقاومت و مقابله با دشمن صهیونیستی اعلام آمادگی کرد.


*‌ دبیرکل حزب ندای ایرانیان با بیان اینکه شهید سیدحسن نصرالله  آنچنان که می‌خواست ایستاده و در مبارزه با جنایتکارترین ظالم دنیا به شهادت رسید،‌ افزود: او طول عمر پربرکت خود، جانش را شجاعانه در راه مقاومت علیه غاصبان صهیونیستی در کنار مردم مظلوم و رنج کشیده بر کف گذاشته بود.


* جبهه پایداری انقلاب اسلامی در بیانیه ای، خود و همه نیروهای انقلابی را از مخاطبین پیام ولی امر مسلمین جهان حضرت آیت‌الله خامنه‌ای حفظه الله عنوان کرد و افزود: جبهه پایداری بر خود فرض می‌داند که به همراه دیگر نیروهای انقلابی با تمام امکانات خود در کنار نیروهای مقاومت و مردم لبنان و حزب‌الله سرافراز ایستاده و در رویارویی با رژیم غاصب و ظالم و خبیث آنان را یاری نماید.

ادامه دارد ....

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس