شرایط نیروهای اوکراین در شهری کلیدی در دونتسک وخیم است

سخنگوی گردان پانزدهم «کارا-داگ» ارتش اوکراین اذعان کرد که شرایط نیروهای این کشور در خط مقدم نزدیک شهری راهبردی در منطقه دونتسک وخیم شده است.

به گزارش مشرق، ویتالی میلوویدوف، سخنگوی گردان پانزدهم «کارا-داگ» وابسته به گارد ملی اوکراین از وخیم‌شدن شرایط نیروهای این کشور در شهر «سِلیدوو» در منطقه تحت کنترل کی‌یف در دونتسک خبر داد.

میلوویدوف دراین‌باره گفت: حالا شاهد پیشروی نیروهای روسیه به سمت جنوب و شمال سِلیدوو هستیم که در تلاش برای ایجاد شرایطی جهت محاصره واحدهای ما هستند.

به گفته وی، ارتش روسیه در حال تشدید محاصره و خنثی‌سازی مواضع آتش نیروهای اوکراین هستند.

کنستانتین ماشووِتس، یک کارشناس نظامی اوکراینی اواخر سپتامبر گفت که نیروهای اوکراینی به احتمالاً فراوان به زودی از شهر سِلیدوو و همچنین زِرژینسک و ووهلدار عقب‌نشینی خواهند کرد.

وزارت دفاع روسیه پنجشنبه هفته گذشته از آزادسازی شهر ووهلدار خبر داد. این شهر یکی از مراکز لجستیکی اصلی منطقه دونتسک محسوب می‌شود و آزادسازی آن نیروهای روسیه را برای دسترسی به خطوط دفاعی اوکراین در اسلاویانسک و کراماتورسک باز خواهد کرد.

همچنین، فشار روی نیروهای اوکراین در محور کوراخوو و نقاط لجستیکی منتهی به شهر زاپروژیا را افزایش خواهد داد و دست نیروهای روسیه برای پیشروی در آن محور بیش از پیش باز خواهد شد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس