کد خبر 1650047
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۶
کشف یک تن و ۲۰۰ کیلوگرم موادمخدر در یزد

فرمانده انتظامی استان اردبیل گفت: در نیمه اول امسال بیش از یک تن و ۲۵۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر در اردبیل کشف و ضبط شد.

به گزارش مشرق، سردار جواد تقوی گفت: در نیمه اول امسال بیش از یک میلیون و ۱۰۰ هزار نوع خدمت توسط پلیس انجام شده که عمده آنها به دنبال مراجعات و درخواست‌های مردمی بوده است.

فرمانده انتظامی استان اردبیل افزود: روزانه بیش از سه هزار و ۱۵۰ مورد تماس با پلیس ۱۱۰ برقرار می‌شود که یک‌هزار و ۲۰۰ مورد آن عملیاتی و مابقی آنها غیرعملیاتی و مزاحمت تلفنی است.

به گفته او، در نیمه اول امسال پلیس مبارزه با مواد مخدر بیش از یک تن و ۲۵۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر را کشف و در قالب ۱۱ طرح آرامش شهر نسبت به جمع‌آوری معتادان متجاهر اقدام کرده است.

تقوی با بیان اینکه عمده کشفیات مواد مخدر مربوط به تریاک، شیشه، هروئین و انواع مواد مخدر صنعتی و سنتی بوده است، افزود: تلاش بر این است تا همچنان با سوداگران مرگ مبارزه جدی انجام شده و قاچاقچیان شناسایی و به سزای اعمالشان برسند.

او به فعالیت پلیس آگاهی و کاهش ۱۷ درصدی سرقت اشاره کرد و ادامه داد: کشفیات پلیس آگاهی در نیمه اول امسال هشت درصد افزایش یافته و ما هیچ‌گونه سرقت مسلحانه اعم از بانک و طلافروشی نداشتیم و سرقت به عنف نیز به شدت کاهش یافته است.

فرمانده انتظامی استان اردبیل نرخ وقوع سرقت را در استان اردبیل رو به کاهش عنوان کرد و گفت: میانگین نرخ وقوع سرقت در استان اردبیل در سال‌جاری کاهش یافته و استان اردبیل جز استان‌های با نرخ پایین محسوب می‌شود.

تقوی به کاهش ۱۲ درصدی تصادفات درون شهری اشاره کرد و افزود: در بحث تصادفات برون شهری نیز ما تا شهریورماه وضعیت کاهشی داشتیم، اما در شهریورماه به دلیل افزایش سفر ما با رشد تصادفات فوتی در استان اردبیل روبه‌رو شدیم.

او در ادامه تصریح کرد: ۸۴ درصد جرایم سایبری کشف و بیش از ۱۰ میلیارد تومان به حساب مال‌باختگان در سرقت‌های اینترنتی برگشت داده شده است.

فرمانده انتظامی استان اردبیل در ادامه افزود: بیش از ۱۰ هزار و ۳۹۸ فقره تماس پلیس را با سامانه ۱۹۷ شاهد بودیم که عمده آنها مربوط به قدردانی از زحمات پلیس و مجاهدت آنها در طول سال بوده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس