وزیر خارجه مجارستان: هیچ امکانی برای پیوستن اوکراین به ناتو وجود ندارد

پیتر سیجارتو وزیر خارجه مجارستان در اظهاراتی با بیان اینکه موضع بوداپست در خصوص عضویت کی‌یف در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی روشن است، تاکید کرد: هیچ امکانی برای پیوستن اوکراین به ناتو وجود ندارد.

به گزارش مشرق، وزیر خارجه مجارستان در جریان یک کنفرانس مطبوعاتی با اشاره به اینکه ورود احتمالی کشوری که در حال جنگ است به ناتو، جنگ جهانی سوم را به دنبال خواهد داشت، اظهار کرد: به عقیده ما هیچ امکانی برای پیوستن اوکراین به ناتو وجود ندارد و اکثریت قریب به اتفاق اعضای سازمان پیمان آتلانتیک شمالی در پشت درهای بسته با ما در این زمینه هم عقیده هستند.

سیجارتو با بیان اینکه اعضای ناتو در قبال اوکراینی‌ها غیرمنصفانه رفتار می‌کنند، تاکید کرد: آنها آشکارا موافقت خود با عضویت احتمالی اوکراین در این ائتلاف نظامی را اعلام می‌کنند اما زمانی که مذاکرات در پشت درهای بسته انجام می‌شود اکثریت قریب به اتفاق وزرای خارجه کشورهای عضو ناتو با موضع مجارستان مبنی بر اینکه هیچ امکانی برای پیوستن اوکراین به ناتو وجود ندارد، هم عقیده هستند.

روزنامه انگلیسی گاردین پیش تر در گزارشی نوشت: پذیرش اوکراین در لیست کشورهای عضو ناتو، امنیت ایالات متحده و متحدان ناتو را کاهش می‌دهد و خطر قابل توجهی برای کل ائتلاف به دنبال دارد.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس