اسرائیل می‌خواهد یک غزه دیگر در لبنان ایجاد کند

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: در حال حاضر تعداد آوارگان در لبنان با آوارگان غزه برابر شده و در واقع اسرائیل تلاش می‌کند یک غزه دیگری را در لبنان به وجود آورد

به گزارش مشرق، عباس عراقچی وزیر امور خارجه کشورمان در خصوص جمع‌بندی سفر منطقه‌ای به عربستان و قطر، گفت: چند روز پیش به صورت رسمی و به همراه آقای دکتر پزشکیان دیداری با امیر قطر داشتیم اما این سفر من یک سفر کوتاه و فقط برای رایزنی در خصوص مسائل منطقه‌ای و آنچه که در غزه و لبنان رخ می‌دهد، بود که الحمدالله بحث‌های خوبی در ملاقات‌های عمومی و خصوصی شکل گرفت.

وی با بیان آنکه در خصوص نگرانی‌های جدی در منطقه و در رابطه با فعالیت‌هایی که رژیم صهیونیستی انجام می‌دهد، اتفاق نظر وجود دارد، افزود: در بحث آوارگان لبنان و توقف این جنایت‌ها در منطقه و در سطح بین‌المللی باید تلاش‌ها صورت بگیرد.

وزیر امور خارجه کشورمان بیان کرد: [با دو کشور عربستان و قطر] اتفاق نظر خوبی وجود دارد و قرار شد با سایر کشورهای منطقه و دیگر کشورهای بین‌المللی، رایزنی‌ها صورت گیرد. به هر حال جامعه بین‌المللی بایستی با تلاش‌هایی که یک فرد برای منافع خودش انجام می‌دهد و منطقه‌ای را به سمت جنگ و درگیری و تنش می‌برد، جلوگیری کند. در کل مجموعه فعالیت‌هایی را در نظر گرفتیم که مستمر خواهد بود.

عراقچی در خصوص رایزنی‌ها برای افزایش فشار به رژیم صهیونیستی اذعان کرد: هم با ریاض و هم با دوحه نگرانی مشترک نسبت به جنایت‌ها و حملاتی که رژیم صهیونیستی انجام می‌دهد و اراده مشترک برای آنکه جلوی این حملات و کشتار بیشتر مردم گرفته شود، را داریم.

تعداد آوارگان در لبنان با آوارگان غزه برابر شده است

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: در حال حاضر تعداد آوارگان در لبنان با آوارگان غزه برابر شده و در واقع اسرائیل تلاش می‌کند یک غزه دیگری را در لبنان به وجود آورد و اگر جامعه بین‌الملل و کشورهای منطقه تلاش نکنند، حتماً با غزه‌های دیگری در منطقه مواجه خواهیم بود.

عراقچی تصریح کرد: خصلت تجاوزگرانه رژیم صهیونیستی متوقف نخواهد شد، مگر با تلاش دسته جمعی و مشترک و این درک مشترک نسبت به یک تهدید جامع در منطقه و بروز جنگ فراگیر و نگرانی و لزوم مقابله با آن وجود دارد، اما باید راه‌هایی مقابله با آن را با کشورهای بیشتر مورد مشورت قرار دهیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس