بایدن دستور داد از ترامپ مثل «رئیس‌جمهور» حفاظت شود

در پی درخواست‌های کمپین ترامپ برای حفاظت بیشتر در آستانه انتخابات، رئیس‌جمهور آمریکا دستور داد تا از این نامزد جمهوری‌خواهان عین یک رئیس‌جمهور مشغول به کار حفاظت به عمل آید.

به گزارش مشرق، ستاد انتخاباتی «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق برای محافظت از این نامزد جمهوری‌خواه در هفته‌های پایانی قبل از انتخابات، منابع بیشتری از جمله هواپیماهای نظامی درخواست کرده است. «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا هم وعده داد که همه چیز مورد نیاز را فراهم می‌کند، «تا زمانی که او درخواست اف-۱۵ نکرده باشد.»

بر اساس گزارش‌های متعدد رسانه‌های آمریکایی در روز جمعه، پس از ۲ سوء قصد علیه ترامپ در ماه‌های اخیر، کمپین او با کاخ سفید و سرویس مخفی در تماس بوده است تا تجهیزات نظامی برای حفاظت بیشتر درخواست کند.

در همین حال وقتی در مورد این گزارش‌ها از بایدن سؤال شد، او اظهار داشت که به دولتش دستور داده است که «همه آنچه را که ترامپ نیاز دارد» در اختیار او بگذارد.

او به خبرنگاران گفت «بله همه چیز فراهم می‌شود، البته تا زمانی که او درخواست اف-۱۵ نکرده باشد» و در ادامه اضافه کرد که شوخی می‌کند.

رئیس‌جمهور آمریکا گفت: «ببینید، من به سرویس مربوطه دستور داده‌ام که هر چیزی را که او نیاز دارد، تامین شود... انگار که او یک رئیس‌جمهور مشغول به کار است. گفته‌ام تمام آنچه را که نیاز دارد، به او بدهید. اگر او در آن دسته قرار گیرد، خوب است.»

درخواست تجهیزات نظامی شامل هواپیما و وسایل نقلیه برای انتقال ترامپ در بین رویدادهای مبارزات انتخاباتی و محدودیت‌های پروازی گسترده بر فراز خانه‌ها و تجمعات او می‌شود. با این حال، گزارش‌های نیویورک‌تایمز، واشنگتن‌پست و سی‌ان‌ان اشاره‌ای نکردند که آیا کمپین جمهوری‌خواهان به دنبال اسکورت جت‌های جنگنده بودند یا خیر.

به گزارش راشا تودی، رقیب ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری، «کامالا هریس» به‌عنوان معاون رئیس‌جمهور فعلی آمریکا از حفاظت تفنگداران دریایی ویژه ایالات متحده برخوردار است و با هواپیمای نظامی ایالات متحده که به‌عنوان «ایر فورس ۲» تعیین شده است، سفر می‌کند.

سرویس مخفی که مسئولیت حفاظت از نامزدهای ریاست‌جمهوری آمریکا را بر عهده دارد، تأیید کرد که درخواست‌هایی برای افزایش حفاظت دریافت کرده است اما جزئیاتی را فاش نکرد. یکی از نمایندگان این نهاد گفت: «رئیس‌جمهور سابق از بالاترین سطوح حفاظت برخوردار است. سرویس مخفی به تنظیم وضعیت حفاظتی خود در صورت لزوم برای مقابله با تهدیدات در حال تحول ادامه خواهد داد.»

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس