1

در شرایطی که همه جهان شاهد حمایت‌های آمریکا از رژیم صهیونیستی در جنگ هستند، برخی در تهران سودای مذاکره شبانه با بایدن را دارند!

سرویس سیاست مشرق- در میان انبوهی از گزارش‌ها و تیترهای خبری، در یک بسته کامل با نام «ویژه‌های مشرق» شما را در جریان مسائل مهم و اثرگذار از نگاه روزنامه‌های کشور قرار می‌دهیم.

در این ویژه‌نامه، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی، خارجی، اوضاع اقتصادی و اجتماعی کشور انداخته می‌شود که مخاطبان بامطالعه آن به رهیافت‌های مهم، نکات و تأملات از سیر وقایع اثرگذار دست خواهند یافت، در این بخش با ما همراه باشید.

**********

در شرایطی که همه جهان شاهد هدایت ها و حمایت های آمریکا از رژیم صهیونیستی بوده و کاملا آشکارست که جنایت های رژیم صهیونی با سلاح های آمریکایی صورت می گیرد، روزنامه اصلاح طلب هم‌میهن که پیش از عملیات وعده صادق 2 ضرورت مذاکره با آمریکا در رابطه با رژیم اسرائیل را مطرح کرده بود طی گزارشی به بهانه بررسی امکان همکاری ایران و آمریکا در میانه شعله‌های آتش کنونی در خاورمیانه تلاش کرد تا موضوع مذاکره بار دیگر اما به این بهانه طرح سازد.

این رسانه اصلاح طلب در گزارشی با عنوان «تعامل یا تقابل» نوشت:

یک سال پس از آغاز جنگ در غزه، به اعتقاد بسیاری از کارشناسان، ایالات متحده آمریکا و جمهوری اسلامی ایران دو بازیگر اصلی و تاثیرگذار در این منازعه هستند. در این میان پرسش اصلی آن است که آیا زمینه‌ای برای همکاری میان ایران و آمریکا برای مهار تنش در منطقه خاورمیانه وجود دارد یا نه؟.دو دیدگاه عمده به تنش کنونی وجود دارد: نخست اینکه تهران و واشنگتن به‌عنوان حامی اصلی محور مقاومت و اسرائیل می‌توانند متحدان خود را برای کاهش تنش تحت فشار قرار دهند، دیدگاه دوم این است که اسرائیل و محور مقاومت نه‌فقط به عنوان متحدان ایران و آمریکا، بلکه به عنوان نیروهای نیابتی در حال یک جنگ نیابتی با یکدیگر برای تامین منافع ایران و آمریکا هستند. در هر دو دیدگاه، نقش تهران و واشنگتن در منازعه جاری قابل توجه است.

به نوشته هم‌مهین:

مدافعان دیدگاه اول که بخش بزرگی از ناظران و تحلیل‌گران را تشکیل می‌دهند، معتقدند که ایران و آمریکا، هر یک به خاطر منافع و انگیزه‌هایی که دارند مخالف گسترش تنش در منطقه هستند و در شرایطی قرار گرفته‌اند که متحدان‌شان وارد یک منازعه گسترده‌شده‌اند، به همین دلیل این دو طرف می‌توانند با یکدیگر تعامل کنند تا جلوی گسترده‌تر شدن منازعه را در منطقه بگیرند و حتی برای رسیدن به آتش‌بس و توقف درگیری‌ها با یکدیگر همکاری کنند.

این روزنامه در ادامه تاکید می کند، در برابر، دسته دومی از کارشناسان هم هستند که معتقدند جنگ جاری در خاورمیانه در واقع رویارویی آمریکا و ایران است. بسیاری از تحلیل‌گران محافظه‌کار و هوادار اسرائیل در آمریکا و همچنین تعداد زیادی از تحلیل‌گران محافظه‌کار در داخل ایران، معتقدند که اسرائیل مسئول حفظ منافع و اجرای خواسته‌های آمریکا در خاورمیانه است و گروه‌های موسوم به محور مقاومت بازوهای ایران برای اجرای خواسته‌های ایران هستند.

اصلاح‌طلبان رادیکال: برای کنترل صهیونیست‌ها با  بایدن گفتگو کنیم/ زمان طلایی برای مذاکره با آمریکا همین امروز است!

مروری بر این مطالب نشان می‌دهد که نوع مواجهه برخی رسانه های اصلاح طلب در خصوص آمریکا و رژیم صهیونیستی پذیرش قدرت مطلق آمریکا از سویی و کوچک نمایی توان ایران از جانب دیگر می باشد، از جانب دیگر علی رغم نمایش خیره کننده توان نیروهای مسلح ایران اما نگاهی به تلاش های رسانه ای برخی اصلاح طلبان نشان می دهد که آنان به بهانه عدم وقوع جنگ بر ضرورت مذاکره با آمریکا تاکید دارند.

در این میان باید گفت که دیپلماسی مبتنی بر میدان جمهوری اسلامی نشان داده که بر اساس راهبردهای ترسیمی رهبر معظم انقلاب، ایران از راهبرد اصولی خود در تحقق منافع و امنیت ملی از یک‌سو و حمایت تغییرناپذیر از آرمان قدس شریف و محور مقاومت از سوی‌ دیگر، به‌هیچ‌وجه تخطی نکرده و نخواهد کرد.

در این میان اینکه برخی جریان‌ها هنوز ماهیت آمریکا را نشناخته و کماکان باور به توانمندی های جمهوری اسلامی نبوده و به دفعات به دنبال آزمودن مسیر تجربه شده و شکست خورده مذاکره هستند، جای تامل بسیار جدی دارد. آنهم تامل در رابطه با کشوری که بارها بدعهدی های زیادی داشته و حتی در زمینه آتش بس نیز نشان داد که چگونه با بد عهدی های خود عملا به تجهیز و تسلیح رژیم صهیونیستی پرداخت.

روزنامه اعتماد مدعی شد که بهترین شرایط برای مذاکره با آمریکا همین امروز است، این روزنامه در یادداشتی به قلم محمد مهاجری در مطلبی با بیان اینکه عامل اصلی حفظ بقا و تداوم جنایات رژیم جعلی صهیونیستی امریکاست، نوشت:

اگر امریکا تصمیم به ادامه حمایت نگیرد پایان رژیم نزدیک است. ما در تحولات اخیر منطقه چه مذاکرات پنهانی و آشکار تلاش کردیم اقدامات معقولی انجام دهیم. هم برخورد استراتژیک و هم مذاکرات حرفه‌ای توأمان رخ داد.آنچه اهمیت دارد حفظ تعادل قدرت در مناسبات طرفینی است. برای این کار بهتر است برویم سراغ مولفه اصلی؛ یعنی دولت امریکا. اگر قرار است روزی در نقطه‌ای و در جایی با امریکا وارد گفت‌وگوهای راهبردی شویم شاید آن روز، امروز باشد.

مهاجری در ادامه با بیان اینکه این معادله بدون در نظر گرفتن نقش روسیه قطعا قابل حل نیست، تصریح کرد:

در عالم دپیلماسی، این منافع دوطرف است که حرف می‌زند. نمی‌شود ایران برای روسیه مایه بگذارد و دولت پوتین که مدعی داشتن روابط استراتژیک با ایران است، فقط تماشاچی یورش‌های پهپادی و تروریستی تل‌آویو در ایران و تهران باشد.

عضو ستاد انتخاباتی اصلاح‌طلبان در ادامه نوشته است:

شاید لازم باشد مسوولان دیپلماسی کشورمان در دیدارهایی که با مقامات مسکو دارند، این نکته را به آنها گوشزد کنند که «چه خوش بی‌مهربانی هر دو سر بی...»‌ ایران به دروغ متهم به حمایت تسلیحاتی از روسیه شده و هزینه‌های فراوانی را در سطح جهان و حتی افکار عمومی ملت‌ها پرداخته و فقط زیان‌های چنین رابطه‌ای را پرداخته و در مقابل، آنچه به دست آورده با ارزش نبوده است. هم‌ اکنون که امریکایی‌ها درگیر انتخابات ریاست‌جمهوری‌اند و روسیه نیز در جریان جنگ اوکراین، در حال دست و پا زدن است، فرصتی نسبتا طلایی برای امتیازگیری است و البته در این میان، آمادگی نیروهای مسلح برای پاسخ به هر شیطنتی، به جای خود محفوظ است.

اصلاح‌طلبان رادیکال: برای کنترل صهیونیست‌ها با  بایدن گفتگو کنیم/ زمان طلایی برای مذاکره با آمریکا همین امروز است!

گفتنی است خط مذاکره با آمریکا برای مهار رژیم صهیونیستی در شرایطی است که برخی جریان‌های داخلی اظهارات چندی پیش رئیس جمهور را فراموش کرده اند که چطور آمریکا بدعهدی کرده و بر حتمی بودن انجام آتش بس سخن گفته بود و نتیجه آن اقدام صهیونیست منجر به شهادت سیدحسن نصرالله شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 11
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۱
    0 0
    اگه این موقعیت یه فرصته، پس بعد از وعده صادق 3 موقعیت بهتری خواهد بود تا مذاکره را انجام داد، بعد از انهدام زیرساختهای یک قدرت هسته ای امتیازات بیشتری میشود گرفت. هر چند مذاکره با آمریکا مطلقا مضر است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس