کد خبر 1652203
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۹
پیش‌بینی ارمنستان از امضای پیمان صلح ایروان-باکو تا پایان سال ۲۰۲۴

رئیس جمهوری ارمنستان پیش بینی کرد که ایروان و باکو تا پایان سال جاری میلادی پیمان صلح دوجانبه را امضا کنند.

به گزارش مشرق، "واهاگن خاچاطوریان" نوشت: جمهوری آذربایجان برخی مسائل را مطرح می کند که همه چیز را به تاخیر می اندازد. آنچه در سال‌های گذشته انجام شده و اکنون به آن دست یافته و ظاهراً در مرحله پایانی هستیم، به آسانی به دست نیامده است.

خاچاطوریان که برای شرکت در همایش بین‌المللی "ارتباط متقابل زمان‌ها و تمدن‌ها-مبنای صلح و توسعه" به ترکمنستان رفته بود، ادامه داد: اقدام های انجام شده در راستای برقراری صلح نتیجه یک کار طولانی مدت و مفصل بوده که همچنان ادامه دارد.

رئیس جمهوری ارمنستان گفت: آنچه در قفقاز جنوبی و فراتر از آن رخ می دهد یادآور این نکته است که دستیابی به صلح در یک روند طولانی بهتر از آن است که در پی آن نبوده و روزی از خواب بیدار شویم و خود را در میانه جنگ ببینیم.

نخست وزیر ارمنستان پیشتر در مسکو و در جریان برگزاری اجلاس سران "کشورهای مستقل مشترک‌ المنافع" (CIS) بار دیگر از جمهوری آذربایجان خواسته بود تا پیمان صلح دوجانبه را بر اساس آنچه که تاکنون توافق شده امضا کند.

نیکول پاشینیان گفته بود: ما به جمهوری آذربایجان پیشنهاد می کنیم که آنچه پیشتر توافق شده امضا شود تا به صلحی نه تنها دوفاکتو بلکه دوژور دست یافته و در مورد سایر موضوعات به گفت و گو ادامه دهیم.

در همین حال، الهام علی اف، رئیس جمهور جمهوری آذربایجان، در حاشیه اجلاس مذکور از پاسخ به این سوال که آیا امکان توافق بر سر یک معاهده صلح با ارمنستان تا پایان سال جاری میلادی وجود دارد، خودداری کرد.

علی اف در پاسخ به این سوال که این توافقنامه چه زمانی امضا می شود، پاسخ داد: زمانی که در مورد همه چیز به توافق برسیم.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا این امر تا پایان سال امکان پذیر است یا خیر، شانه هایش را بالا انداخت.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس