اتحادیه عرب: هدف از نسل‌کشی اسرائیل در شمال غزه، کوچ اجباری فلسطینی‌هاست

اتحادیه عرب تداوم نسل‌کشی رژیم صهیونیستی را در شمال نوار غزه محکوم کرد و هدف از آن را اجرای طرح‌های کوچ اجباری دانست.

به گزارش مشرق، «احمد ابوالغیط» دبیرکل اتحادیه عرب طی اظهاراتی که توسط سخنگویش در فیس‌بوک منتشر شد، عملیات مستمر رژیم صهیونیستی در شمال غزه مخصوصا در جبالیا را محکوم کرد که بر اثر آن صدها تن شهید و زخمی شدند.

او تاکید کرد رژیم صهیونیستی از توجه دنیا به جنایاتش در لبنان سوءاستفاده کرده و به ارتکاب بیشتر جنایت در غزه ادامه می‌دهد. هدف از عملیات این رژیم جدا کردن شمال غزه از باقی آن، تخلیه کامل ساکنانش و اجرای طرح کوچ اجباری فلسطینی‌هاست.

ابوالغیط گفت رژیم صهیونیستی با منع انتقال کمک‌های انسانی به ساکنان غزه، حمله به مراکز بهداشتی و با خاک یکسان کردن ساختمان‌ها، سیاست‌های وحشیانه‌ای اعمال می‌کند.

هفت اکتبر ۲۰۲۴ همزمان با نخستین سالروز شروع جنگ رژیم صهیونیستی در غزه ارتش اشغالگر شروع به اخراج ساکنان شهرک‌های بیت‌حانون، جبالیا و بیت‌لاهیا به جنوب غزه شد؛ اقدامی که رسانه‌ها آن را اجرای «طرح ژنرال‌ها» به صورت چراغ خاموش شد.

منظور از این طرح که چهار سپتامبر توسط وبگاه عبری واینت فاش شد، تبدیل کامل منطقه واقع در شمال گذرگاه نتزاریم(مرکز غزه) یعنی ۲ استان غزه و شمال به منطقه نظامی است.

روزنامه عبری یدیعوت آحارونوت ۲۲ سپتامبر نوشت ژنرال‌ها توسط نظامیان سابق صهیونیستی برای اخراج اجباری ساکنان ظرف چند هفته کوتاه و محاصره منطقه جهت تسلیم یا مرگ نیروهای مقاومت غزه طراحی شده است.

نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه که با حمایت آمریکا بیش از یکسال است ادامه دارد، بیش از ۱۴۰ هزار شهید و زخمی و بیش از ۱۰ هزار مفقود برجای گذاشته است.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۲:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۳
    1 0
    بی وجودها
  • IR ۱۳:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۳
    0 0
    عجب کشفی کردید بعد از یک سال! احیاناً تحریمی نمی خواهید اعمال کنید یا همچنان به روابط اقتصادی و سیاسی روز افزونتان با صهیونیست ها ادامه می دهید؟!
  • IR ۱۴:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۳
    0 0
    یِ دف خسته نشید؟! بخدا راضی به اینهمه زحمت نیستن! چه رفته‌ها، چه مونده‌ها! شما خودشو اصن ناراحت نکن!!! بالاخره خودشون یِ کاری میکنن!!!...
  • IR ۱۴:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۳
    0 0
    کاملاً مشخصه که حاکمان مزدور امارات و عربستان بویی از غیرت عربی نبردن و این کارها همه ظاهر سازیه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس