سی‌ان‌ان: پهپاد حزب‌الله بدون شناسایی به عمق اسرائیل نفوذ کرد

سی‌ان‌ان اعلام کرد که حمله پهپادی حزب‌الله به مقر «تیپ گولانی» رژیم صهیونیستی یکی از خونین‌ترین حملات از اکتبر پارسال است و معلوم نیست که چگونه این پهپاد اینقدر به عمق اسرائیل نفوذ کرد.

به گزارش مشرق، وب‌سایت شبکه «سی‌ان‌ان» در گزارشی ضمن تشریح عملیات بی‌سابقه پهپادی مبارزان حزب‌الله لبنان در عمق اراضی اشغالی نوشت: حمله روز یکشنبه یکی از مرگبارتین حملات علیه اسرائیل از آغاز اکتبر پارسال است.

گزارش سی‌ان‌ان آمریکا در ادامه با ابراز حیرت و شگفتی از عبور پهپادی حزب‌الله لبنان از لایه‌های پدافند هوایی رژیم صهیونیستی افزود: سامانه‌های دفاع هوایی اسرائیل معمولاً قابل‌اتکا هستند؛ اما دیروز یکشنبه در زمان حمله هیچ هشدار حمله هوایی در منطقه «بنیامینا» داده نشد و اکنون این سوال مطرح است که چگونه این پهپاد توانست بدون اینکه شناسایی شود آنقدر به عمق قلمرو اسرائیل نفوذ کند.

شامگاه یکشنبه سیزدهم اکتبر، مقاومت اسلامی لبنان در عملیاتی کم‌نظیر موفق شد تا پس از شناسایی محیطی توسط پهپاد هدهد و سپس با استفاده از پهپادهای انتحاری کلاس ابابیل به بخش سالن غذاخوری تیپ گولانی در منطقه بنیامینا در حیفا حمله کند.

به گزارش «تایمز اسرائیل» در جریان این حمله حداقل ۴ صهیونیست به هلاکت رسیده و ۷ نفر دیگر به شدت زخمی شدند. علاوه بر این ۵۸ نظامی دیگر ارتش اسرائیل در اثر برخورد پهپاد یاد شده زخمی شدند.

پس از این حمله، تل‌آویو از صهیونیست‌ها خواست تا برای اهدای خون به بیمارستان‌ها مراجعه کنند. دانیل هاگاری سخنگوی ارتش اسرائیل با اعلام خبر فوق، از آغاز تحقیقات در خصوص عدم به صدا درآمدن آژیر هشدار پیش از رسیدن پهپادهای حزب الله خبر داد. وی در ادامه از شهرک‌نشین‌های صهیونیست خواست تا پایان بررسی‌های نظامی از هرگونه انتشار اخبار کذب و شایعه در فضای مجازی خودداری کنند.

به گزارش «جروزالم پست» براساس تحقیقات اولیه دو پهپاد پرتاب شده توسط حزب الله از حریم دریا وارد آسمان فلسطین اشغالی شدند. هر دو پهپاد از مدل «مرصاد» بودند. نکته کلیدی آن است که در جریان این حمله پهپادی، سیستم‌های پدافندی و پهپادهای شناسایی رژیم صهیونیستی نتوانستند یکی از پهپادهای شلیک شده از سوی حزب الله را شناسایی کنند. کارشناسان امور نظامی معتقدند به دلیل ارتفاع پایین پهپاد یاد شده امکان شناسایی مستمر آن توسط سیستم‌های راداری- پدافندی وجود نداشته است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • حسین حسین زاده فومنی IR ۱۳:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۳
    0 0
    من بارها و بارها گفتم حون در برابر خون واحد مسکونی در برابر واحد مسکونی و ضاحیه لبنان در برابر حیفا و تلاویو . اگر برادران عزیز و رزمندگان دلار و جان برکف حزب الله از همان ابتدا تلاویو و حیفا را مورد موشک باران و حملات سنگین و بی امان پهبادی قرار می داد الان رزیم جلاد و وحشی صهیونی به مذلت و دست و پا می افتاد . اما به هر حال در این شرائط بایستی همواره و بی امان با شگرد های مدرن و تاکتیک های نوین جنگی طوری دشمن دنی را ضربه زد و این کثافت ها را غافل گیر و متحیر و جهان را متعجب کرد کما اینکه حزب الله بعد از شهادت سید الشهدای مقاومت و سید عزیز و کبیر توانسته با حملات توفنده و کوبنده مسیر دیگری را برای کفار صهیونی رقم بزند . پیروزی حزب الله نزدیک و فتح کبیر گروه های مقاومت به اذن الهی قزیب الوقوع است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس