اسرائیل

کارشناس مسائل منطقه معتقد است «قرار دادن سامانه تاد در اختیار رژیم صهیونیستی کمکی به صلح و ثبات در منطقه نمی‌کند بله شرایط را پیچیده کرده و موجب گسترش جنگ می‌شود».

به گزارش مشرق، طی روزهای اخیر درگیری‌ها میان نیروهای مقاومت و رژیم صهیونیستی به ویژه در جنوب لبنان شدت گرفته، اما این رژیم با ادعای بازگرداندن آوارگان به مناطق شمالی فلسطین اشغالی حملات خود را ادامه می‌دهد که با مقاومت رزمندگان این جنبش مواجه شده است.

ایالات متحده آمریکا سامانه ضد موشکی تاد را به منظور مقابله با حملات نیروهای مقاومت در اختیار صهیونیست‌ها قرار داده است و پنتاگون مدعی است این سامانه افزوده بسیار مهمی به پدافند هوایی رژیم صهیونیستی است.

در همین ارتباط پنتاگون با اشاره به اینکه آمریکا به دنبال جنگ با ایران نیست، ادعا کرد که در راستای کاهش تنش در منطقه تلاش می‌کند.

سخنگوی کابینه رژیم صهیونیستی نیز درباره سامانه دفاعی تاد آمریکا که اخیرا در اختیار این رژیم قرار داده تا به تجاوزات غیرقانونی خود ادامه دهد، گفت: سربازان آمریکایی سامانه تاد را راه‌اندازی خواهند کرد «که قادر خواهد بود موشک‌های ایران را رهگیری کند».

ارسال سامانه تاد؛ چراغ سبز آمریکا به ماجراجویی جدید نتانیاهو
سامانه تاد

ارسال تاد کمکی به برقراری صلح و ثبات در منطقه نمی‌کند

«حسن هانی‌زاده» در گفت‌وگو با ایسنا درباره استقرار سامانه تاد در سرزمین‌های اشغالی اظهار کرد: ارسال سامانه تاد آمریکا به رژیم صهیونیستی نشان می‌دهد که آمریکایی‌ها در نسل‌کشی و کشتار مردم غزه با رژیم صهیونیستی هماهنگی و همکاری دارند. در واقع آمریکا و اسرائیل شرایط را به سمت و سویی می‌برند که جنگ گسترش یابد.

این کارشناس مسائل منطقه همچنین بیان کرد: به نظر می‌رسد ارسال سامانه تاد چراغ سبز آمریکا به نتانیاهو به منظور ماجراجویی بیشتر برای گسترش جنگ در منطقه و احتمال درگیری بیش‌تر با ایران باشد. این روزها شرایط منطقه‌ به گونه‌ای است که احتمال جنگ گسترده و پیچیده‌تر شدن شرایط وجود دارد.

وی افزود: سامانه تاد، سامانه پیشرفته‌ای است که ده‌ها نفر از نیروهای فنی آمریکا در راه اندازی آن نقش دارند، در اختیار گذاشتن این سامانه به منظور مقابله با تهدیداتی که رژیم صهیونیستی با آن مواجه است در حالی که شرایط منطقه را دشوار می‌کند، همچنین رفتار نتانیاهو پیچیده شده و آمادگی بیش‌تری برای تداوم حملات و جنگ پیدا می‌کند.

هانی زاده خاطرنشان کرد: قرار دادن تاد در اراضی اشغالی یک مساله جدی است و کمکی به برقراری صلح و ثبات در منطقه نمی‌کند و تنها موجب دامنه‌دار و گسترده شدن جنگ توسط رژیم صهیونیستی می‌شود.

ارسال سامانه تاد؛ چراغ سبز آمریکا به ماجراجویی جدید نتانیاهو
بازدید رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی از اردوگاه تیپ گولانی

حزب‌الله دارای قدرت بازدارندگی بالایی است

این کارشناس مسائل منطقه با اشاره به مقاومت نیروهای حزب‌الله و تشدید حملات علیه مواضع رژیم صهیونیستی اظهار کرد: حزب‌الله و محور مقاومت در برابر این رژیم ایستادگی می‌کنند، ضمن این‌که اقدام اخیر حزب‌الله در ضربه زدن به تیپ گولانی ارتش رژیم صهیونیستی و همچنین هدف قرار دادن حیفا و تاسیسات این منطقه نشان می‌دهد حزب‌الله دارای قدرت بازدارندگی بالایی است و شرایط به گونه‌ای رقم زده می‌شود که حزب‌الله دست برتر را خواهد داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس