کد خبر 1653893
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۸
اعتراض پکن به تحریم‌های «یک‌جانبه و غیرقانونی» واشنگتن

سخنگوی وزارت خارجه چین تحریم‌هایی که واشنگتن با ادعای حمایت تسلیحاتی پکن از روسیه وضع کرده را غیرقانونی دانست و گفت آمریکا سعی دارد با سوءاستفاده از درگیری اوکراین، چین را تحت فشار قرار دهد.

به گزارش مشرق، «مائو نینگ» سخنگوی وزارت خارجه چین امروز (جمعه) اعلام کرد پکن با تحریم‌های غیرقانونی آمریکا علیه شرکت‌های چینی که با اتهام حمایت تسلیحاتی از روسیه در جنگ اوکراین وضع شده‌اند، مخالف است.

در روز پنجشنبه، دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد واشنگتن تحریم‌هایی را علیه نهادهای روسی و چینی و یک فرد به دلیل مشارکت آنها در تولید پهپادهای نظامی اعمال کرده است، پهپادهایی که به ادعای ایالات متحده، توسط روسیه در جنگ اوکراین استفاده می‌شوند.

مائو نینگ به خبرنگاران گفت: «چین به شدت با تحریم‌های یک‌جانبه و غیرقانونی ایالات متحده علیه شرکت‌های چینی مخالف است و هرگز این اتهامات بی‌اساس و فشارهای واشنگتن را نمی‌پذیرد.»

او با بیان اینکه ایالات متحده سعی دارد به بهانه مسئله اوکراین، پکن را تحت‌فشار قرار دهد، از مقامات آمریکایی خواست از وضع تحریم‌های یک‌جانبه و غیرقانونی علیه چین دست بردارند.

سخنگوی وزارت خارجه چین اضافه کرد: «چین هرگز به هیچ‌یک از طرفین درگیر در جنگ اوکراین سلاح‌های مرگبار ارائه نکرده است و صادرات محصولاتی که کاربری دوگانه دارند، از جمله پهپادها را به‌شدت کنترل می‌کند.»

غرب مدعی است که چین با ارسال تجهیزاتی مانند پهپادهای غیرنظامی - که کاربری غیرنظامی دارند اما روسیه می‌تواند از آن‌ها استفاده نظامی کند - سعی دارد ممنوعیت حمایت تسلیحاتی مستقیم از روسیه را دور زده و در جنگ اوکراین به این کشور کمک کند.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس