کد خبر 1654151
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۶
روسیه و اوکراین ۱۹۰ اسیر جنگی را مبادله کردند

روسیه و اوکراین با میانجی‌گری امارات ده‌ها زندانی را با یکدیگر مبادله کردند.

به گزارش مشرق، روسیه و اوکراین در راستای اجرای یک توافق تبادل اسرای جنگی که با میانجی‌گری امارات متحده عربی بین آنها برقرار شد هر یک ۹۵ زندانی را آزاد کردند.

به نوشته روزنامه «گاردین»، وزارت دفاع روسیه با انتشار مطلبی در کانال تلگرامی خود تصریح کرد اسرای جنگی روس آزاد شده در حال گذراندن معاینات پزشکی در بلاروس هستند.

همچنین کانال تلگرامی «ولودیمیر زلنسکی»، رئیس جمهور اوکراین نیز تصاویری را از اسرای جنگی اوکراینی در حال پیاده شدن از اتوبوس منتشر کرد.

از سوی دیگر خبرگزاری «آسوشیتدپرس» گزارش داد روسیه اجساد ۵۰۱ سرباز اوکراینی را به کی‌یف تحویل داده که به منزله بالاترین تعداد اجساد باز گردانده شده از زمان ابتدا جنگ اوکراین در سال ۲۰۲۲ تا کنون محسوب می‌شود.

این در حالی است که در جدیدترین تحولات مربوط به جنگ در اوکراین یک مقام ارشد شهر استراتژیک «پوکروفسک» در اظهاراتی که حاکی از قریب‌الوقوع بودن سقوط این شهر است از ساکنان آنجا خواست که این شهر را ترک کنند چون در صورت ترک نکردن آنجا با وضعیت خطرناکی مواجه خواهند شد.

از سوی دیگر «جو بایدن» و «امانوئل ماکرون»، روسای جمهور آمریکا و فرانسه به همراه «کر استارمر»، نخست وزیر انگلیس و «اولاف شولتس»، صدر اعظم آلمان در پی نشست خود در شهر برلیک همچنان قول ادامه حمایت از اوکراین را دادند. آنها در بیانیه مشترکی نوشتند که درباره طرح‌ها به منظور ارائه کمک‌های انسانی،‌اقتصادی و امنیتی بیشتر به اوکراین بحث و مذاکره کرده‌اند.

همچنین «روبن برکلمانز»، ویر دفاع هلند نیز در واکنش به درخواست «ولودیمیر زلنسکی»، رئیس جمهور اوکراین برای دریافت سریع دعوتنامه پیوستن به ناتو در قالب به اصطلاح «طرح پیروزی» پنج بندی خود تاکید کرد در این ائتلاف «آراء بسیار متفاوت» پیرامون مساله عضویت اوکراین وجود داشته و کشورهای ناتو باید به بحث و مذاکرات درباره شرایط پیوستن کی‌یف به ناتو بپردازند.

او اظهار کرد سران ناتو به منظور رسیدن به اتفاق نظر الزامی برای پیوستن اوکراین به ائتلاف باید بر سر معیارهایی که اوکراین به منظور دریافت دعوتنامه ملزم به برآورده ساختنشان باشد توافق کنند.

او خطاب به زلنسکی بعد از نشست وزیران دفاع ناتو در بروکسل گفت: «اگر شما هنوز این شفافیت را برآورده نکرده باشید تصور نمی‌کنم که همه ۳۲ عضو ائتلاف با دادن دعوتنامه به شما موافقت کنند.»

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس