آستین: اوکراین به‌جای موشک دوربرد از پهپاد استفاده کند

وزیر دفاع آمریکا با اشاره به درخواست اوکراین برای صدور مجوز استفاده از موشک‌های دوربرد غربی به منظور حمله به عمق خاک روسیه، گفت که کی‌یف می‌تواند از پهپادهای دوربرد استفاده کند!

به گزارش مشرق، لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا می‌گوید که اوکراین می‌تواند به‌جای استفاده از موشک‌های دوربرد غربی برای حمله به روسیه، از پهپادهای دوربرد استفاده کند که هم موثرتر و هم ارزان‌تر هستند و علاوه بر این، نیاز به مجوز هم ندارد!

کی‌یف مدت‌هاست که خواستار استفاده از تسلیحات دوربرد غربی و صدور مجوز استفاده از آنها برای حمله به عمق خاک روسیه شده است. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه درباره صدور چنین مجوزی هشدار داده و آن را به مثابه جنگ مستقیم غرب توصیف و تاکید کرده است که چنین اقدامی دکترین هسته‌ای مسکو را دستخوش تغییر خواهد کرد.

آستین در گفتگو با خبرنگاران در نشست وزرای دفاع ناتو در بروکسل، از پاسخ به پرسشی درباره موشک‌های دوربرد غربی و این مساله که «اخاذی هسته‌ای» پوتین، موفق بوده است، طفره رفت.

وی دراین‌باره گفت: ما شاهد استفاده اوکراین از قابلیت تهاجمی پهپادهای دوربرد بوده‌ایم که اثرگذاری فوق‌العاده‌ای داشته اند. آنها قادرند که این پهپادها را در اوکراین تولید کنند و می‌توانند حجم تولید را نیز به سرعت افزایش دهند. آستین افزود: این پهپادها نشان‌ داده‌اند که بسیار موثر و دقیق هستند.

وزیر دفاع آمریکا ادامه داد: با توجه به ترازنامه و صورت مالی و همچنین تاثیراتی که این پهپادها در میدان نبرد ایجاد می‌کند، فکر می‌کنم که آنها توانمندی فوق‌العاده‌ای دارند.

اوکراین اوایل امسال زنجیره‌ای از حملات پهپادی را علیه زیرساخت‌های روسیه از جمله انبارهای سوخت و پالایشگاه‌ها ترتیب داد. گفته می‌شود که آمریکا، کی‌یف را برای پایان دادن به این حملات تحت فشار گذاشته و دلیل آن را نیز اختلال شدید در بهای نفت در سال منتهی به انتخابات آمریکا برشمرده است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس