کد خبر 1654447
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۸
امضای توافقنامه دفاع هوایی میان اوکراین و آلمان

وزیر دفاع اوکراین شنبه از امضای توافقنامه میان اوکراین و آلمان در زمینه پدافند هوایی و الحاق ۴ کشور دیگر به آن خبر داد.

به گزارش مشرق، رستم اومیروف، وزیر دفاع اوکراین با انتشار پیامی در صفحه شخصی خود در فیس‌بوک اعلام کرد که کی‌یف و برلین توافقنامه‌ای در زمینه پدافند هوایی امضا کردند.

وی در این باره گفت:‌ «در نشست وزرای دفاع جی ۷، ما توافقنامه مهمی با آلمان به منظور اقدامات فوری برای تقویت سامانه پدافند هوایی اوکراین امضا کردیم.»

اومیروف همچنین افزود که علاوه بر اوکراین و آلمان، چهار کشور بلژیک، نروژ، هلند و دانمارک نیز به این توافق اضافه خواهند شد.

بر اساس این توافق، کشورهای امضا کننده تعهد می‌دهند که در طرح‌های مشترک تقویت توانایی‌های پدافند هوایی ارتش اوکراین مشارکت کنند و یا پروژه‌های خود را در این زمینه تأمین مالی نمایند.

این توافق در حالی صورت گرفته است که اولاف شولتز، صدراعظم آلمان در روزهای اخیر بر اهمیت مذاکره با روسیه برای برقراری صلح تأکید کرده است و همچنان مخالف لغو محدودیت‌های ارتش اوکراین در استفاده از تسلیحات دوربرد کشورهای غربی برای حمله به عمق خاک روسیه است.

حمایت‌های کشورهای غربی از کی‌یف در جنگ اوکراین همچنان ادامه دارد و با وجود پشتیبانی‌های همه‌جانبه آن‌ها، اوکراین تاکنون نتوانسته است که مانع از پیشروی روسیه در استان‌های شرقی خود شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس