کد خبر 1655112
تاریخ انتشار: ۲ آبان ۱۴۰۳ - ۰۶:۰۶

به گزارش مشرق، کانال تلگرامی نواصولگرا نوشت:

در دوران اغتشاشات ۱۴۰۱، موضوع گفتگو با اقشار مختلف جامعه از طرف نظام حکمرانی بارها مطرح شد و توسط برخی مسئولین نیز پیگیری و برگزار گردید. اما متاسفانه پس از فروکش کردن رخدادهای آن سال، کمتر شد. گرچه مسئولین عالی چه در دولت شهید رئیسی و چه در مجلس یازدهم بارها میان مردم حضور یافتند و از خواسته‌های آنها از نزدیک مطلع شدند اما بازهم گفتگو با افراد متفاوت‌تر در تغافل بود.

حالا و در ایامی که کشور بیش از همیشه نیاز به انسجام داخلی دارد، لازم است تا این فضای گفتگویی با تکیه بر موارد مورد اشتراک دوباره به راه بیافتد. به ویژه آنکه برخی موضوعات که سابقا محل اختلاف بود، تبدیل به نقاط مورد اشتراک شده است. برای مثال مسئله دفاع از فلسطین و لبنان بیش از هر لحظه دیگری در دو دهه اخیر به محل اجماع عمومی در جامعه درآمده است. لذا امکان گفتگو بیشتر از گذشته است.

از طرف دیگر باید توجه داشت که موارد افتراق انگیز نباید در هسته مرکزی گفتگو باشد. گرچه گفتگو صرفا در موضوعات مورد اشتراک، درد چندانی را حل نمی‌کند اما جلوی بروز برخی دردهای سابق را خواهد گرفت. لذا می‌توان در کنار برخی مباحث دیگر، به صورت حاشیه‌ای، به این موضوعات هم پرداخت تا گفتگو عقیم نباشد.

البته مهمتر از محتوای گفتگو در وضعیت کنونی، اصل نشستن و شنیدن توسط مسئولین است. این رفتار حکمرانی قطعا برای برهه کنونی لازم و ضروری است. بازنمایی آن جلسات هم از ملزومات اساسی موضوع است.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۷:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۸/۰۲
    0 0
    بورس را دریابید نابودشدیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس