احتمال اعزام نیرو و تسلیحات نظامی به اوکراین توسط کره جنوبی

در پی اتهام‌زنی به کره شمالی مبنی بر اعزام نیرو به جنگ اوکراین، کره جنوبی سه‌شنبه متعهد به اتخاذ اقداماتی علیه کره‌شمالی و روسیه شد.

به گزارش مشرق، شورای امنیت ملی ریاست‌جمهوری کره جنوبی نشستی به منظور بررسی گزارش‌های سرویس امنیت ملی این کشور درباره کره شمالی برگزار کرد.

طبق این گزارش، سرویس امنیتی کره جنوبی مدعی شد که پیونگ‌یانگ قصد دارد بالغ بر ۱۲ هزار نیرو به روسیه اعزام کند و تاکنون بالغ بر ۱۵۰۰ سرباز خود را به این منطقه فرستاده است.

به گزارش خبرگزاری یونهاپ، شورای امنیت ملی کره این اقدامات را «تهدید امنیت شدید» برای کره و «نقض آشکار» قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل درباره همکاری نظامی با کره شمالی خواند.

سئول خواستار خروج فوری نظامیان کره شمالی از روسیه شد و هشدار داد که در پاسخ به این همکاری، کره جنوبی «اقدامات مرحله‌به‌مرحله‌ای» انجام خواهد داد.

یک مقام ارشد دولتی در این باره اظهار داشت که از جمله پاسخ‌های مدنظر سئول ارسال تسلیحات دفاعی و تهاجمی به این کشور است. در ماه ژوئن پس از دیدار ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه با کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، صحبت‌هایی از تأمین سلاح برای اوکراین شده بود، اما طبق گزارشات سئول تاکنون تنها کمک‌های بشردوستانه به این کشور ارسال کرده است.

علاوه بر این، نشریه آمریکایی نیوزویک در این باره ادعا کرد که کره جنوبی ممکن است نیروهای امنیتی و نظامی به اوکراین اعزام نماید.

نماینده کره شمالی در سازمان ملل متحد ادعای اعزام نیروهای ارتش به روسیه برای حضور در جنگ با اوکراین را بی‌اساس خوانده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 6
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۸/۰۱
    2 0
    یکی نیست بگه آخه به تو چه ربطی داره که کره شمالی نیرو اعزام کرده به روسیه !!!! مگر روسیه داره با تو میجنگه !! مگر اوکراین پسر خالته ! آخه به تو چه! عجب احمقیه این نوکر کاسه لیس آمریکا
  • IR ۱۶:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۸/۰۱
    2 0
    کره شمالی و کره جنوبی بهتر است در خاک اوکراین باهم جنگ کنند تا کره جنوبی بفهمد که این کشور نیم تواند با کره شمالی در بیافتد
  • IR ۱۷:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۸/۰۱
    2 0
    توجیه برای اطاعت اربابش، خخخ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس