حمایت فرانسه از اعمال محدودیت‌هایی علیه برخی شرکت‌های اسرائیلی

دولت فرانسه از تصمیم خود مبنی بر ممنوعیت حضور شرکت‌های صهیونیستی که در جنگ‌های غرب آسیا دخیل هستند، در نمایشگاه تجاری آتی در خارج از پاریس دفاع کرد.

به گزارش مشرق، برگزارکنندگان «نمایشگاه دفاع دریایی» موسوم به «یورونِیول» در تارنمای این رویداد اعلام کردند که شرکت‌های صهیونیستی می‌توانند در این نمایشگاه از تاریخ ۴ الی ۷ نوامبر (۱۴ الی ۱۷ آبان) شرکت کنند و «احتمالا می‌توانند غرفه‌ای در این نمایشگاه داشته باشند البته به شرطی که محصولات آنها در جنگ‌های غزه و لبنان استفاده نشوند».

خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد که برگزارکنندگان این نمایشگاه چنین محدودیتی را با توجه به تصمیمات اخیر دولت فرانسه اتخاذ کرده‌اند.

«امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه پیشتر توقف ارسال تسلیحات فرانسوی به رژیم صهیونیستی را یک اصل مهم برای حصول سازش سیاسی در این درگیری دانست و با اشاره به حمله رژیم صهیونیستی به لبنان، تاکید کرد قربانی‌شدن مردم لبنان غیر قابل قبول است.

«ژان نوئل-بارو» وزیر امور خارجه فرانسه روز سه‌شنبه طی سخنرانی در پارلمان گفت که این سیاست «به منزله بایکوت شرکت‌های اسرائیلی نیست».

اما او در ادامه افزود: «اجازه دادن به شرکت‌ها و سلاح‌هایی که در جنگ‌های خاورمیانه استفاده می‌شوند، غیرمنطقی است زیرا پاریس در عین حال برای آتش‌بس فوری در غزه و لبنان تلاش می‌کند. بنابراین، ما به مقامات اسرائیلی که مرتبا با آنها در ارتباط هستیم، اعلام کرده‌ایم که جهت مشارکت در غرفه‌های این نمایشگاه، باید چنین تعادلی را رعایت کنند.»

وزیر خارجه فرانسه تاکید کرد: «البته شرکت‌هایی که از تجهیزات آنها در اقدامات تهاجمی در غزه و لبنان استفاده نمی‌شود، طبیعتا می‌توانند غرفه‌هایی در نمایشگاه داشته باشند.»

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۸/۰۲
    0 0
    من معتقدم کشورهای عربی و روسیه و چین و برخی کشورهای اروپایی دوست ندارن یکی از طرفین درگیری پیروز شود. نه دوست دارن مقاومت پیروز شود و نه دوست دارن اسرائیل پیروز شود. معتقدن باید هیچ یک از طرفین پیروز این جنگ نباشن چرا که برای اعراب و چین و روسیه و... خطرناک است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس