کد خبر 1655603
تاریخ انتشار: ۲ آبان ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۳
وزیر جهاد: در تأمین ارز گوشت قرمز مشکلی نداریم

وزیر جهاد کشاورزی گفت: نه در تامین گوشت قرمز و نه در تامین ارز گوشت قرمز، هیچ مشکلی نداریم، اتفاقا دام مازاد و آماده پروار برای کشتار در کشور داریم.

به گزارش مشرق، غلامرضا نوری‌قزلجه وزیر جهاد کشاورزی در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران با بیان اینکه برای تأمین گوشت قرمز مشکلی نداریم، گفت: نه در تأمین گوشت قرمز و نه در تأمین ارز گوشت قرمز، هیچ مشکلی نداریم، اتفاقاً دام مازاد و آماده پروار برای کشتار در کشور داریم.

وی افزود: در دولت چهاردهم اولین کمیسیون مشترک با کشورهای آفریقایی را بعد از ۱۶ سال وقفه با کشور تانزانیا برگزار کردیم.

وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: یازده قرارداد و تفاهم‌نامه در تانزانیا امضا شد، بخشی از این تفاهم‌نامه‌ها از سوی نمایندگان بخش خصوصی حاضر در هیئت همراه منعقد شد.

نوری قزلجه تأکید کرد: طبق اسناد امضا شده، توافق شد لغو روادید و تسهیل صدور روادید برای بازرگانان هر دو کشور انجام شود، همچنین سفارت تانزانیا در ایران تأسیس می‌شود.

وزیر جهاد کشاورزی تأکید کرد: علت امضای قرارداد با تانزانیا این بود که ۷-۸ کشور آفریقایی برای ارتباط با دنیا باید از دروازه این کشور عبور کنند به همین دلیل این کشور را در اولویت توافقاتمان قرار دادیم.

نوری قزلجه به وضعیت تولید کالاهای اساسی و استراتژیک اشاره کرد و گفت: روند منظم تأمین ارز و روند عادی تأمین کالاهای اساسی در جریان است.

وی اضافه کرد: در برخی اقلام مثل گندم تولید به اندازه کافی است و بقیه محصولات نیز تأمین می‌شود.

وزیر جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: ذخایر استراتژیک کشور بیش از مصوبات است و بازار هم از آرامش متعادلی در این محصولات برخوردار است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس