تل‌آویو به‌دنبال کشاندن پای پیمانکاران نظامی انگلیسی به غزه

رسانه انگلیسی نوشته رژیم صهیونیستی به‌دنبال استفاده از پیمانکاران امنیتی خصوصی در غزه است.

به گزارش مشرق، روزنامه انگلیسی گزارش داد رژیم صهیونیستی طرح استفاده از پیمانکاران امنیتی خصوصی که احتمالا شامل نیروهای کهنه‌کار ویژه انگلیسی می‌شوند را برای آنچه «تحویل کمک به غزه» خوانده، در نظر گرفته است.

روزنامه گاردین به نقل از یک مقام صهیونیست گزارش کرد کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی روز یکشنبه چنین مساله‌ای را قبل از رای‌گیری هفته آینده در کنست بر سر ۲ لایحه مربوط به ممنوع کردن فعالیت آژانس امدادرسانی و کاریابی آوارگان فلسطینی سازمان ملل (آنروا) در سرزمین‌های اشغالی بررسی کرده است؛ لوایحی که در صورت تصویب، باعث قطع شدید فعالیت‌های سازمانی که با اختلاف زیادی مجری بزرگترین عملیات امدادرسانی در نوار غزه است خواهد شد.

به نوشته این روزنامه، «تهدیدات امنیتی» مانع بزرگی برای تحویل کمک‌ها به فلسطینی‌هاست که این تهدیدات شامل حملات نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی می‌شوند. سازمان‌های امدادرسان در برابر مشارکت در کاروان‌های نظامی، چه دولتی و چه خصوصی، به مظور تحویل دادن کمک ها به مردم غزه به دلیل نگرانی از اینکه هدف گرفته شوند مقاومت می‌کنند.

«جرمی کوندیندیک» دستیار ارشد سابق در دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا که اکنون رئیس سازمان «پناهندگان بین‌الملل» است، به گاردین گفت: «اینکه سازمان‌های امدادرسان نمی‌خواهند به شیوه فعالیت کنند، دلیلی دارد. آمریکا در زمان اوج جنگش علیه تروریسم برای چنین امری از مقاطعه‌کاران نظامی و عملیات‌های امدادرسانی نظامی‌سازی شده گاها استفاده کرد که یک فاجعه به بار آورد.»

«کوندیندیک» اضافه کرد: «مقاطعه‌کاران تامین شده از سوی آمریکا زمانی که عملیات خود را با رویکرد امنیتی مسلحانه اجرا می‌کردند هدف حملات زیادی قرار می‌گرفتند چون به عنوان ستیزه‌جو در نظر گرفته می‌شدند».

«مردخای کاهانا» یک تاجر آمریکایی-اسرائیلی و مالک شرکت «گلوبال دلیوِری» که در مناقصه برای عملیات پیمانی تحویل کمک به غزه شرکت کرده اظهار کرد کابینه رژیم صهیونیستی تا روز یکشنبه تصمیم رسمی در قبال این طرح نگرفته به این دلیل که تصمیم گیری درباره آن را به عهده وزارت جنگ و ارتش رژیم صهیونیستی می‌داند.

به گفته یک مقام مطلع از نشست کابینه رژیم صهیونیستی این کابینه روز یکشنبه درباره «مکانیزم‌های امداد» بحث داشته اما هیچ گونه تصمیم نهایی اتخاذ نکرده است.

سخنگوی آژانس توسعه بین‌المللی آمریکا نیز هم اعلام کرد که این سازمان ارتباطی با شرکت گلوبال دلیوِری نداشته و آن را تامین مالی نمی‌کند.

او اظهار کرد: «ما هرگز بر سر چنین طرحی هیچ بحث را با کابینه اسرائیل انجام نداده‌ایم.»

روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» نیز روز سه‌شنبه گزارش داد ارتش این رژیم شرکت کاهانا را برای عملیات پیمانی تحویل کمک به نوار غزه انتخاب کرده اما کاهانا گفت که هنوز کسی به او این را تایید نکرده است.

او بیان کرد اگر این قرداد به شرکت گلوبال دلیوری داده شود تحویل کمک‌ها به غزه عملا توسط یک شرکت امنیتی بریتانیایی که هم‌اکنون در عراق فعال است به اجرا در می آید اما او گفت از ذکر نام این شرکت تا زمانی که توافق نهایی شود خودداری می‌کند.

او توضیح داد: در این شرکت نیروهای ویژه انگلیسی کار می‌کنند و کارشان را بلد هستند.

او ادامه داد این مجری انگلیسی عملیات به مجرد دریافت چراغ سبز نیاز به ۳۰ روز زمان برای استقرار عوامل خود خواهد داشت.

گاردین نوشت بحث بر سر تحویل کمک‌ها به غزه در حالی بالا گرفته که شرایط انسانی به ویژه در شمال غزه بعد از حدود سه هفته بمباران شدید ارتش رژیم صهیونیستی بیش از هر زمان ناگوارتر شده و این گمانه‌زنی به وجود آمده که این بمباران تلاشی از سوی این رژیم برای بیرون راندن کامل فلسطینی ها از منطقه به منظوراجرای شهرک‌سازی در آنجا است.

«فیلیپ لازارینی» رئیس آنروا در پستی که در رسانه های اجتماعی منتشر کرد نوشت: «کارمندان ما گزارش می دهند که نمی توانند غذا، آب یا مراقبت های پزشکی پیدا کنند. بوی مرگ همه جا را گرفته و اجساد روی جاده‌ها یا زیر آوار مانده‌اند. آن‌ها با عملیات‌های پاکسازی اجساد یا ارائه کمک های بشردوستانه مخالفت می‌کنند. در شمال غزه، مردم فقط منتظر مرگ هستند.»

سازمان ملل روز دوشنبه در گزارشی تصریح کرد: «در ۲۰ روز اول اکتبر، مقام‌های اسرائیلی تنها چهار مورد از ۶۶ ماموریت بشردوستانه برنامه ریزی شده برای غزه را از طریق ایست بازرسی از جنوب به شمال غزه تسهیل کردند.»

به نوشته گاردین، دولت بایدن نزد کنست لابی کرده تا لایحه‌های ممنوعیت فعالیت آنروا را تصویب نکند.

«آنتونی بلینکن»، وزیر امور خارجه آمریکا روز سه شنبه با «بنیامین نتانیاهو» دیدار کرد. «متیو میلر»، سخنگوی بلینکن گفت:«او بر لزوم گام‌های بیشتر اسرائیل برای افزایش و حفظ جریان کمک‌های بشردوستانه به غزه تأکید کرد.»

به نوشته این روزنامه انگلیسی برنامه شرکت گلوبال دلیوری برای اعطای کمک‌ها این است که «مناطق محصور» تحت محافظت مسلحانه برای توزیع کمک ها ایجاد کند.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس