زطرزط

این مجموعه عملیات روزانه، از حملات موشکی و هواپیماهای بدون سرنشین گرفته تا حملات علیه تانک‌ها و درگیری با نیروی زمینی اشغالگر را شامل می شود.

به گزارش سرویس جهان مشرق، رسانه‌های نظامی حزب‌الله چندین ویدیو را منتشر کرده‌اند که حملات اخیر مقاومت اسلامی لبنان را علیه اسرائیل مستند می کند.

اولین ویدئو حمله به یک تانک اصلی میدان نبرد Merkava mk ۴M نیروهای اشغالگر صهیونیست در نزدیکی شهرک‌ مرزی زرعیت را نشان می دهد که در ۱۹ اکتبر رخ داد. این تانک با موشک هدایت‌شونده ضدتانک الماس ساخت ایران هدف قرار گرفت.

در یک ویدئوی دیگر نشان داده شده که جنگجویان حزب‌الله در ۲۳ اکتبر در حومه تل آویو، راکت‌های توپخانه‌ای سنگین Fadi-۲ را که تصور می شود همان راکت‌های M۳۰۲ ساخت سوریه هستند، به محل کارخانه تسلیحات اسرائیلی IMI Systems شلیک می کنند.

ویدئوی سوم شامل صحنه‌هایی از حملات موشکی بود که در ۲۴ اکتبر شهرک‌های شمالی کارمل و نهاریا را هدف قرار داد. این شهرک‌ها با راکت‌های توپخانه‌ای سنگین فادی-۱ هدف قرار گرفتند که گفته می شود نسخه ای از راکت M۲۲۰ ساخت سوریه است.

آخرین ویدئو یک حمله با راکت‌های توپخانه‌ای هدایت‌شونده‌ی دقیق‌زن نصر-۲، نسخه‌ای از M۳۰۲، را نشان می دهدکه پایگاه کارمل ارتش اسرائیل را در نزدیکی شهر شمالی حائفه در ۲۵ اکتبر هدف قرار داد. شایان ذکر است که حزب الله در ۲۵ اکتبر رکورد ۴۸ عملیات علیه ارتش اسرائیل را اعلام کرد که از حملات موشکی و هواپیماهای بدون سرنشین گرفته تا حملات علیه تانک‌ها و درگیری با نیروی زمینی را شامل می شود. از طرف خود ارتش صهیونیستی، مرگ ده سرباز اعلام شده است.

درگیری‌ها در مرز لبنان و اسرائیل برای اولین‌بار پس از آغاز جنگ در نوار غزه آغاز شد و حزب الله به حمایت از غزه حملاتی را به مواضع ارتش اشغالگرآغاز کرد اسرائیل حملات خود را به لبنان از ۱۷ سپتامبر آغاز کرد و در ۲۷ سپتامبر، سید حسن نصرالله، دبیر کل حزب الله را ترور کرد و به شهادت رساند. ارتش اسرائیل در ۳۰ سپتامبر با راه اندازی عملیات زمینی محدود علیه حزب الله در جنوب لبنان تنش را بالاتر برد. این درگیری تاکنون منجر به کشته شدن ۲۹ غیرنظامی در اسرائیل و ارتفاعات جولان سوریه و همچنین کشته شدن حداقل ۵۵ سرباز و افسر امنیتی این رژیم شده است. در طرف لبنان، بیش از ۲۶۳۴ نفر شهید شده‌اند که از جمله برخی گزارش‌ها از شهادت بیش از ۵۰۰ عضو حزب الله خبر می دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۸/۰۵
    2 0
    #انتقام خون شهیدان ارتش #سجاد منصوری #مهدی تقوی #محمدمهدی شاهرخی فر #حمزه جهان دیده
  • IR ۱۷:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۸/۰۵
    1 0
    چرا جلوی کشته شدن جوان ها در سیستان و بلوچستان را نمیگیرید ؟؟؟؟؟
  • IR ۱۸:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۸/۰۵
    2 0
    با بمب وموشک پیشرفته از لبنان پاسخ اسراییل را مقتدرانه باید داد برای اینکه به حریم ایران تجاوز اشکار نموده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس