حمایت نامزد معاونت ترامپ از طرح امتیاز ارضی اوکراین به روسیه

نامزد معاونت دونالد ترامپ در ریاست جمهوری از طرح چشم‌پوشی اوکراین از بخشی از خاک خود در ازای برقراری صلح در این کشور حمایت کرد.

به گزارش مشرق، «جی‌دی ونس» که در رقابت انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ به عنوان نامزد «دونالد ترامپ» در ریاست جمهوری معرفی شده است، گفت کی‌یف در نهایت ممکن است برای پایان دادن به جنگ خود با روسیه، بخشی از خاک خود را به این کشور واگذار کند.

به نوشته پایگاه «راشاتودی»، جی‌دی ونس گفت هم اوکراین و هم روسیه از جنگ خسته شده‌اند و ممکن است کی‌یف نهایتا تصمیم بگیرد برای برقراری صلح از بخشی از خاک خود چشم‌پوشی کند.

نامزد معاونت رئیس جمهور آمریکا در یک نشست پرسش و پاسخ در شهر دیترویت به اعلام مواضع خود پیرامون برخی مسائل مهم جامعه آمریکا همچون سقط جنین، مهاجرت و هزینه‌های مسکن پرداخت. در این جلسه همچنین موضوع جنگ اوکراین مطرح شده و جی‌دی ونس ادعا کرد هر ۲ طرف از جنگ خسته شده‌ و به دنبال آن هستند که به نحوی به جنگ پایان دهند.

ونس مدعی شد که هر ۲ طرف جنگ در اوکراین برای یافتن نیروی جنگی اعم از مرد و زن به مشکل برخورده‌ و به سختی برای یافتن تجهیزات مورد نیاز خود برای ارسال به خطوط مقدم جنگ تلاش می‌کنند، اقتصادهای آنها بی‌رمق شده است و بخش‌هایی از کشورهایشان نیز به طور کامل از بین رفته‌ است.

نامزد معاونت ریاست جمهوری ترامپ اظهار کرد هم مسکو و هم کی‌یف به منظور پایان دادن به خصومت‌ها باید یک سری امتیازات بدهند. او در پاسخ به پرسش درباره اینکه آیا اوکراین در نهایت مجبور به واگذاری برخی از اراضی خود به روسیه خواهد شد گفت که ممکن است کی‌یف در نهایت این موضوع را در نظر بگیرد.

او بیان داشت: «رهبران اوکراین در اظهاراتشان مشخصا به طور خصوصی و حتی به صورت علنی شروع به گفتن این حرف کرده‌اند که این جنگ نمی‌تواند تا ابد ادامه یابد. آنها نیروی انسانی ندارند، آنها تجهیزات ندارند، آنها پول ندارند و به این ترتیب فکر می‌کنم اوکراین نهایتا مجبور به اتخاذ این تصمیم بشود.»

ونس همچنین بدون توضیحات بیشتر گفت: «روسیه هم مجبور می‌شود تصمیمی برای متوقف ساختن جنگ بگیرد.»

او ادامه داد: «شاید لزوما کسی مجبور به دوست داشتن روسیه نباشد اما لازم است کی‌یف و مسکو را به نزد یکدیگر بیاوریم تا وارد دیپلماسی واقعی شوند.»

به نوشته راشاتودی، کی‌یف تاکنون بارها از شرکت در هرگونه مذاکرات معنادار با روسیه خودداری کرده و «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین صراحتا مذاکرات با روسیه را ممنوع کرده، در حالی که روسیه بارها آمادگی خود را برای مذاکرات با هدف خاتمه دادن به جنگ اعلام کرده است.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس