کد خبر 1657275
تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۹
ناتو: سربازان کره شمالی در خاک روسیه حضور دارند

دبیرکل ناتو ادعاهای مطرح شده مبنی بر استفاده روسیه از سربازان کره شمالی در جنگ با اوکراین را تأیید و اعلام کرد که هم اکنون این سربازان برای کمک به مسکو در خاک روسیه حضور دارند.

به گزارش مشرق؛ «من می‌توانم تأیید کنم که سربازان کره شمالی به روسیه اعزام شده‌اند و یگان‌های نظامی کره شمالی در منطقه کورسک (روسیه) مستقر شده‌اند» این جملاتی است که دبیرکل ناتو مارک روته امروز در تأیید حضور نیروهای پیونگ‌یونگ در خاک روسیه به آن‌ها اشاره کرده است.

روته این اظهارات را پس از ملاقات با مقام ارشد سرویس اطلاعات کره جنوبی مطرح کرده است. وی همچنین تأکید کرد که در این مورد به‌صورت تلفنی با رئیس‌جمهور کره جنوبی یون سوک یول و همچنین وزیر دفاع اوکراین رستم عمروف گفتگو خواهد کرد.

پیش‌تر سئول، کی‌یف و واشنگتن مدعی شده بودند که چندین هزار سرباز کره شمالی به روسیه اعزام شده‌اند تا در جنگ این کشور با اوکراین مشارکت کنند.

رئیس‌جمهور اوکراین ولودیمیر زلنسکی در هفته گذشته ادعا کرده بود که دو یگان از نیروهای کره شمالی هر کدام با حدود ۶ هزار سرباز در روسیه در حال آماده‌سازی برای حضور در جنگ مسکو و کی‌یف هستند. پیونگ‌یانگ و مسکو هر دو ادعاهای مطرح شده را رد کرده‌اند.

دبیرکل ناتو این اقدام را «تشدید قابل‌توجه» درگیری روسیه و اوکراین توصیف و مدعی شده است که پوتین رئیس‌جمهور روسیه از سر «درماندگی» و به دلیل ازدست‌دادن بالغ بر ۶۰۰ هزار سرباز خود در جنگ، به این کار دست‌زده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۸/۰۷
    0 1
    کره شمالی غلط کرده رفته مگر ایرانی ها مرده اند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس