به گزارش مشرق، در بخشی از گزارش سازمان حسابرسی کشور در خصوص صورتهای مالی شرکت احداث و بهرهبرداری آزادراه تهران-شمال آمده است؛
«با توجه به یادداشت توضیحی ۱-۱ و درصد پیشرفت مندرج در یادداشت توضیحی ۱-۱۵پروژه به دلایل متعدد از جمله نواقص مطالعاتی اولیه طرح، تغییر مسیر و آزادسازی اراضی، تغییر در سیاست اجرا فازبندی بهجای اجرای همزمان،عدم تامین منابع مالی کافی و بهموقع،تاخیر در تایید طراحیها توسط وزارت راه،تاخیر در صدور مجوز ماده ۶۲ و گشایش اعتبار اسنادی (فاینانس منطقه یک) و تاخیر در ابلاغ و اجرا تونل شرقی البرز منجر به تاخیر در اجرا پروژه و افزایش برآورد هزینههای احداث از مبلغ ۱۴۵۰ میلیارد ریال (سال ۱۳۷۵) به مبلغ ۱۲۰۷۹۵۰ میلیارد ریال شده است.
به شرح یادداشت توضیحی ... ۱۷.۸ میلیون مترمربع زمینهای واگذاری از طرف وزارت راه و شهرسازی بابت استهلاک سرمایهگذاری و سود موردانتظار طرف مشارکت، فاقد سند مالکیت بوده و مقدار ۱۶.۷ میلیون مترمربع در تصرف شرکت نیست.»
درآمد عملیاتی شرکت آزادراه تهران-شمال در سال ۱۴۰۲ به ۵۳۲۸۶۶۲ میلیون ریال رسید که در مقایسه با سال قبل از آن حدود ۳۷ درصد افزایش را نشان میدهد. همچنین سال گذشته سود خالص شرکت آزادراه تهران-شمال در سال ۱۴۰۲ بالغ بر ۸۶۶۸۰۴۴ میلیون ریال بوده که در مقایسه با ۲۲۰۴۲۴۲ ریال حدود ۲۹۳ درصد افزایش یافته است.