کد خبر 171005
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۱ - ۱۲:۴۵

اضافه وزن 20 کیلویی حامد بهداد و بیماری حاصل از آن و ساخت سریال "ویلای من" توسط مهران مدیری از اخبار مهم سینمای ایران در هفته میانی آبان 91 است.

به گزارش مشرق به نقل از مهر، واکنش اسکار، بیمارستان رفتن حامد بهداد، توقیف "آینه و شمعدون"، "سرانجام پروژه خسته نباشید"، مهران مدیری و سریال جدید خانگی و... از اخبار مهم سینمای ایران در هفته گذشته بود.

در ادامه تحریم اسکار

بروس دیویس یکی از روسای کمیته فیلم خارجی‌زبان آکادمی علوم و هنرهای سینمایی می‌گوید تحریم جوایز اسکار ۸۵ از سوی ایران برای این کمیته ناراحت‌کننده بود. بروس دیویس مدیر اجرایی پیشین آکادمی علوم و هنرهای سینمایی و ران یرکسا که به اتفاق ریاست کمیته فیلم خارجی‌زبان آکادمی را به عهده دارند، در گفت‌وگو با نشریه آمریکایی ورایتی درباره اشکالات وارد به این کمیته در مورد معرفی نمایندگان کشور‌ها و نحوه انتخاب نامزدهای بخش اسکار فیلم خارجی‌زبان توضیحاتی دادند.

در بخشی از این گزارش/گفت‌وگو که روز دوشنبه منتشر شد، آمده است: متاسفانه یکی از فیلم‌هایی که امسال در آکادمی امکان نمایش ندارد، کمدی/درام "یه حبه قند" به کارگردانی رضا می‌رکریمی است که ایران - برنده اسکار فیلم خارجی‌زبان پارسال با "جدایی نادر از سیمین" ساخته اصغر فرهادی - در اعتراض به تولید فیلم ویدیویی ضد اسلامی معصومیت مسلمانان در ایالات متحده، حاضر به معرفی آن به آکادمی نشد.

 
 
 
حامد بهداد روانه بیمارستان شد
 
در حالی که فیلمبرداری فیلم "چه خوبه برگشتی" داریوش مهرجویی چند روزی است که آغاز شده، امروز فیلمبرداری این فیلم با اتفاق غیر مترقبه‌ای همراه شد. حامد بهداد بازیگر این فیلم سر صحنه فیلمبرداری با افت فشار و ضعف جسمانی روبرو شد و راهی بیمارستان شد. هر چند ساعاتی بعد با انجام درمان‌های لازم حال این بازیگر بهبود یافت و به محل فیلمبرداری برگشت.
 
 حامد بهداد در "چه خوبه برگشتی" نقش یک پزشک را بازی می‌کند و داریوش مهرجویی از او خواسته برای بازی در این نقش 30 کیلو به وزنش اضافه کند! حامد بهداد هم با اضافه کردن 20 کیلو به وزنش کارش را در این فیلم شروع کرده. این اضافه وزن در زمان اندک در کنار فاصله کم از فیلمبرداری پر فشار فیلم "فرزند چهارم" در کنیا می‌تواند از عوامل ناراحتی جسمانی ایجاد شده برای بهداد باشد.
 
توقیف آینه و شمعدون
 
فیلمبرداری فیلم سینمایی "آینه و شمعدون" تازه‌ترین ساخته سینمایی بهرام بهرامیان به تازگی متوقف شده‌ و پرونده آن در سازمان سینمایی در حال بررسی است. فیلمبرداری این فیلم سینمایی به کارگردانی بهرام بهرامیان از همان مرحله پیش تولید با حاشیه‌های فراوانی به‌خصوص در زمینه انتخاب بازیگران و ترکیب آنها مواجه شد تا جایی که این حواشی به جدایی محمدرضا شریفی‌نیا و حبیب رضایی از این پروژه انجامید. پس از آن و در مرحله تولید هم چندین خلاصه داستان از این فیلم منتشر شد که هر کدام از آنها می‌توانست خط داستانی مجزایی محسوب شود اما برخی از آن‌ها از سوی تهیه‌کننده تکذیب شد، تا آنجا که یک خلاصه داستان به‌صورت رسمی درباره فیلم منتشر شد.

طبق اعلام روابط عمومی این فیلم سینمایی، آینه و شمعدون فیلمی طنز و فانتزی است که داستان آن درباره زن و شوهری به نام فتحی و سوری است که قصد دارند دخترشان را به خانه بخت بفرستند. فتحی در سیرک کار می‌کرده و حالا بیکار شده‌است. سوری قصد دارد به دخترش جهیزیه‌ای مفصل بدهد و دخترش را با آبرو به خانه بخت بفرستد. تلاش‌های خانواده برای جور کردن جهیزیه وقتی کامل می‌شود که اهالی محل به کمک آنها آمده و هر کدام تکه‌ای از وسایل زندگی مشترک را به این دو جوان می‌دهند.

پس از انتشار رسمی این خلاصه داستان فیلم با کاهش حاشیه‌ها مواجه شد و فیلمبرداری بدون دست‌انداز ادامه پیدا کرد تا اینکه  هفته گذشته یکی از سایت‌های خبری گزارشی را درباره ابهامات داستانی این فیلم و نیز احتمال وهن برخی از ارزش‌ها در آن منتشر کرد و همین گزارش باردیگر فیلمبرداری این پروژه را با مشکلاتی روبرو کرد. اگرچه سایت مذکور چند روز بعد گزارش خود را اصلاح و حتی بخش‌هایی از‌آن را تکذیب کرد اما حاشیه‌ها دست از سر فیلم برنداشت و سه روز پیش فیلمبرداری تازه‌ترین ساخته بهرام بهرامیان متوقف شد. اتفاقی که به دلیل عدم تمایل عوامل پروژه تا به امروز رسانه‌ای نشده بود.

محمد کمالی‌پور تهیه‌کننده این فیلم سینمایی در پاسخ به پیگیری خبرنگار مهر آن را تکذیب و در عین حال نسبت به سرانجام فیلم اظهار بی‌اطلاعی کرد. هم‌زمان بهرامیان نیز در پاسخ به پیگیری رسانه‌ها سکوت اختیار کرد. سعید رجبی فروتن سخنگوی سازمان سینمایی اما در پاسخ به خبرنگار مهر ضمن تایید توقف فیلمبرداری این پروژه صرفاً به این توضیح بسنده کرد: این فیلم در وزارت ارشاد در حال بررسی است.

شنیده‌ها حاکی است با پیگیری تهیه‌کننده صحنه‌های گرفته شده از فیلم که نزدیک به 60 درصد پروژه را شامل می شود در وزارت ارشاد در حال بررسی است و ممکن است سکانس‌هایی حذف و حتی صحنه‌هایی دوباره گرفته شود. احتمال می‌رود تغییر جنسیت یکی از کاراکترها و نیز عقیم کردن یک الاغ در فیلم از دلایل حساسیت مجدد ارشاد روی این پروژه و نیز اقدام برای توقیف آن باشد. پروانه ساخت این فیلم در تاریخ 10/3/91 به تهیه‌کنندگی محمد کمالی‌پور از سوی اداره نظارت و ارزشیابی صادر شده‌است.

این در حالی است که فیلم سینمایی "خسته نباشید" از محصولات حوزه هنری نیز نزدیک به سه هفته پیش در مرحله فیلمبرداری متوقف شد و درست پس از 12 روز با حکم سازمان سینمایی فیلمبرداری دوباره آغاز شد. البته این تعطیلی منجر به این شد که نام افشین هاشمی به عنوان یکی از کارگردانان از پروژه حذف شود و به جای نام سید رضا میرکریمی تهیه کننده نام حوزه هنری قید شود.

این هم از اتفاقات جدید سازمان سینمایی است که در مرحله فیلمبرداری پروژه هایی که خودشان به آنها مجوز ساخت داده اند را متوقف می کنند تا دوباره مورد بررسی قرار بگیرند. البته امیدواریم سرانجام پروژه "آینه شمعدون" به فیلم "خسته نباشید" نیانجامد.

مهران مدیری در ویلا

"ویلای من" عنوان جدیدترین مجموعه نمایش خانگی مهران مدیری است که به همراه کارگردانی و بازیگری، در غیاب برادران آقاگلیان به‌عنوان تهیه‌کنندگان آثار قبلی‌اش، تهیه‌کنندگی آن را هم خود برعهده گرفته‌است. "قهوه تلخ" عنوان کار قبلی مهران مدیری، کارگردان طنز شناخته شده سینما و تلویزیون است که مدتی پیش پخش آن در شبکه نمایش خانگی بدون ارائه قسمت‌های پایانی متوقف شد.

تهیه‌کنندگی این پروژه برعهده برداران آقاگلیان بود که تاکنون درباره دلایل نیمه‌کاره ماندن این پروژه سکوت کرده‌اند. سکوتی که زمانی قابل تأمل می‌شود که بدانیم براساس شنیده‌ها مهران مدیری به‌عنوان کارگردان، سکانس ‌پایانی "قهوه تلخ" را هم تصویربرداری و حتی برای پخش آماده کرده‌ و در اختیار تهیه‌کنندگان قرار داده‌است. چندی پیش سعید رجبی فروتن در مقام مدیر سابق دفتر همکاری‌های سمعی و بصری و نمایش خانگی وزارت ارشاد درباره مشکلات پیش آمده برای پخش این مجموعه عنوان کرده بود: قطعا برای ساخت مجموعه جدید توسط تهیه‌کنندگان "قهوه تلخ" با آنها برخورد خواهد شد.
 
با این وجود مهران مدیری می‌توانست کار جدید خود را در شبکه خانگی بدون هیچ مشکلی آغاز کند. "ویلای من" عنوان مجموعه تازه این کارگردان و بازیگر طنز سینما و تلویزیون است که این‌بار شخصا تهیه‌کنندگی آن را برعهده گرفته‌است تا خود پاسخگوی کلیه فرازوفرودهای احتمالی آن باشد. این در حالی است که پیش از این برخی رسانه‌ها شرکت گلرنگ را به‌عنوان تهیه‌کننده این مجموعه معرفی کرده بودند. "ویلای من" هم اکنون در مرحله نگارش فیلمنامه و پیش تولید قرار دارد و به زودی مقابل دوربین خواهد رفت.
 
داستان "ویلای من" درباره پیرمردی 90 ساله و پولدار است که قرار است به‌زودی فوت کند. وی هشت فرزند دارد و فرزندانش که تعدادی از آنها در خارج از کشور حضور دارند، می‌خواهند به نوعی بر سر پیرمرد کلاه بگذارند و سرمایه او را بالا بکشند. در این میان یکی از فرزندان که در ایران کارمند بانک است و پسر خوب خانواده به شمار می‌رود با دیگر خواهران و برادران همراه نمی‌شود و حتی پدر را هم در این راه کمک می‌کند.
 
از بازیگران این مجموعه می‌توان به همراهان قبلی مدیری مانند سیامک انصاری، هادی کاظمی، برزو ارجمند، الیکا عبدالرزاقی و رضا نیکخواه اشاره کرد. چهره‌های تازه‌ای چون امیرکاوه آهنین‌جان و آتنه فقیه نصیری نیز در این مجموعه به ‌عنوان بازیگر حضور خواهند داشت. مهران مدیری خود نیز از بازیگران "ویلای من" خواهد بود. هم اکنون خشایار الوند و امیرمهدی ژوله که پیش از این نگارش "قهوه تلخ" را هم برعهده داشتند، مشغول نگارش فیلمنامه "ویلای من" هستند. پخش این مجموعه نیز که قرار است همزمان با تصویربرداری وارد بازار شود، توسط شرکت پخش  گلرنگ انجام می‌شود.
 
برخی گمانه‌زنی‌ها حاکی از این بود که مجموعه "ویلای من" با سریال 50 قسمتی‌ای که قرار بود مهران مدیری با موضوع اصلاح الگوی مصرف برای شبکه سوم سیما بسازد، ارتباط دارد و حتی ممکن است همان سریال در قالب شبکه خانگی تولید شود اما این موضوع توسط یکی از اعضای گروه "ویلای من" تکذیب شد و وی تاکید کرد این سریال هیچ ارتباطی با آن مجموعه تلویزیونی ندارد.
 
دو اکران
 
فیلم سینمایی "پذیرایی ساده" مانی حقیقی بعد از فیلم "بی خود و بی جهت" عبدالرضا کاهانی در گروه سینمایی عصر جدید و بدون حضور در مجموعه سینماهای حوزه  اکران عمومی می شود.
 
این در حالی است که فیلم سینمایی "من مادر هستم" نیز به زودی در آفریقا اکران می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس