یک روزنامه ایتالیایی مدعی شد که یک پیش از ترور رئیس دایره اطلاعات لبنان، وی نشست محرمانه‌ای با رئیس پلیس و افسران سرویس اطلاعات آلمان و جنبش مقاومت اسلامي فلسطين (حماس) داشته است.

به گزارش گروه بین‌الملل مشرق، روزنامه ایتالیایی "الوالیو" در شماره امروز خود طی گزارشی افشا کرد که ژنرال "وسام الحسن" رئیس دایره اطلاعات لبنان که در 19 اکتبر گذشته براثر انفجار یک خودرو بمب‌گذاری‌شده در بیروت جان خود را از دست داد، روز پیش از ترور نشست محرمانه‌ای را در آلمان داشت.

این روزنامه ایتالیایی در ادامه افشاگری‌های خود نوشت: الحسن یک روز پیش از ترورش در بیروت نشست محرمانه‌ای در برلین پایتخت آلمان با "یورگ تسیرکه" رئیس پلیس این کشور و نمایندگانی از سرویس‌های اطلاعاتی این کشور موسوم به (پي ان دي)  داشته که در آن هیئتی از جنبش مقاومت فلسطین "حماس" نیز در آن حضور داشته است.

روزنامه ایتالیایی "الوالیو" درباره انگیزه دیدار الحسن با عناصری از حماس اظهار می‌کند که الحسن و طرف‌های آلمانی حاضر در این نشست به شدت اوضاع جاری در سوریه را زیر نظر داشتند و سوریه تنها موضوعی بود که در این نشست مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

این روزنامه می‌افزاید: حماس به این جهت برای شرکت در این نشست محرمانه دعوت شده بود، چون آشنایی کاملی با نظام سوریه از داخل دارد و دارای شبکه روابط گسترده در سوریه چه در داخل شهرها و مناطق سوری و چه در داخل اردوگاه‌های فلسطینی موجود در این کشور است.

در حالی‌که این جنبش با وجود ترک این کشور توسط «خالد مشعل» رئیس دفتر سیاسی آن همچنان روابط خود را با دمشق حفظ کرده است.

بنابر اظهار این روزنامه دست‌راستی ایتالیایی که به رابطه عمیق و گسترده‌اش با "نئو محافظه‌کاران" و دفاع از حزب صهیونیستی دست راستی "لیکود" معروف است، در این نشست حاضران درباره نحوه استفاده از حماس به عنوان ستون پنجم در کشور سوریه به بحث و مناقشه پرداختند. به خصوص اینکه گروهک تروریستی "نوادگان پیامبر"، وابسته به ارتش آزاد سوریه در اردوگاه‌های فلسطینی دمشق و اطراف آن فعالیت داشته و اکثر اعضای آن از اعضای جنبش حماس هستند.

براساس اظهارات این روزنامه ایتالیایی ژنرال وسام الحسن که پیش از ترور علیه نظام سوریه فعالیت داشت، هماهنگی‌های گسترده‌ای با سرویس‌های اطلاعاتی عربستان سعودی جهت حمایت از تروریست‌های مسلح در سوریه داشت.

سرویس‌های اطلاعات آلمان دارای روابطی گسترده با جماعت‌های اسلامی در خاورمیانه است. به عنوان مثال گفته شده که سرویس‌های اطلاعاتی این کشور در سال 2009 ميلادي اقدام به میانجی‌گری بین حماس و اسرائیل برای آزادی "جلعاد شالیت" نظامی صهیونیستی به اسارت گرفته شده توسط حماس کرد.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس