کد خبر 178350
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۱ - ۱۳:۰۰

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به اینکه از رتبه بندی ایرلاین‌ها برای دریافت تسهیلات از صندوق توسعه ملی استفاده می‌شود، گفت: در زمینه ساخت هواپیماهای 150 نفره با سازمان صنایع هوایی به توافق رسیده‌ایم.

به گزارش مشرق به نقل از مهر، حمیدرضا پهلوانی در نشستی خبری با بیان اینکه در بخش هوایی نگرش به سمت رضایت سرمایه گذاران و بسترسازی برای گسترش صنعت هوایی است، گفت: افزایش تعداد ناوگان و بومی سازی هواپیما و هلی‌کوپتر از دیگر اهدافی است که در صنعت حمل و نقل به دنبال آن هستیم.
 
وی با اشاره به ساخت هواپیماهای 150 نفره، اظهار داشت:‌ در زمینه ساخت این هواپیماها به توافقاتی به منظور تحقق اهداف صنعت رسیده‌ایم، ضمن آنکه در زمینه افزایش ترددهای هوایی و مسافری سیاست گذاری شده است.
 
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به اینکه برنامه ریزی کرده‌ایم تا جابه جایی مسافر به میلیون نفر و جابه جایی بار به دو برابر برسد، گفت: ساخت هواپیماهای سبک با همکاری دیگر ارگان‌ها هم در دستور کار قرار دارد.
 
وی تصریح کرد: در زمینه بالگرد هم توافقات راهبردی بر این اساس است که در فرآیندی چند ساله بالگردهای سبک و سنگین تولید کنیم.
 
پهلوانی تصریح کرد: ‌در صنعت مخابرات باید بسترهای لازم برای فضایی مطمئن‌تر داشته باشیم که این امر نیازمند مشارکت قبلی در زمینه مخابرات است.
 
وی با بیان اینکه 3 هزار و 600 میلیارد دلار در یک فرآیند 10 ساله به عنوان نیاز صنعت تعریف شده است، گفت: در 10 سال گذشته 45 درصد به منابع درآمدی ایرلاین‌ها افزوده شده است.
 
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری افزود: در پروسه‌های ساخت هواپیما انگیزه مالی قوی وجود دارد و در نهایت این مجموعه به توسعه می‌رسد.
 
وی در خصوص قیمت بلیت هواپیما اظهار داشت: براساس مصوبه قانونی، شرکت‌ها مکلفند براساس نرخ بلیت سرویس‌های جانبی را در کنار فروش بلیت ارایه دهند.
 
پهلوانی با بیان اینکه سازمان هواپیمایی کشوری به صورت مداوم در حال تطابق موازی حقوقی با ایکائو است، بیان کرد: هم اکنون آیین نامه مخابرات هوانوردی و بررسی سوانح مصوب شده است، همچنین آئین ماه مربوط به فرود‌گاه‌ها و گواهینامه‌های ضروری مصوب شده است اما ابلاغ نشده است.
 
وی با تاکید بر اینکه افزایش کیفیت ایرلاین‌ها در دستور کار سازمان است، گفت: ‌یکی از این مولفه‌ها بهبود وضعیت کترینگ است و باید این خدمات توسعه پیدا کند.
 
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری یکی از مولفه‌های رتبه بندی را تعیین میزان سرویس دهی در ساعت‌های مختلف دانست و گفت: این روش نوعی خاص از کترینگ را تعریف می کند که بر اساس رتبه مشخص می‌شود.
 
وی رتبه بندی ایرلاین‌ها را برای استفاده از صندوق توسعه ملی ضروری دانست و گفت:‌ تعداد هواپیماهای فعال، تعداد صندلی، مسیرهای پروازی، رضایت مسافران از جمله عوامل موثر در رتبه بندی است.
 
پهلوانی تصریح کرد: سه ماه است که از این رتبه بندی برای دریافت تسهیلات از صندوق توسعه ملی استفاده می‌شود. و یگفت: تمامی شرکت‌های هواپیمایی موجود در صنعت هوانوردی مولفه‌های پرواز ایمن را دارا هستند.
 
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت:‌ در حال حاضر دو فروند از هواپیماهای فعال ناوگان هوایی که ارتباط مکاتباتی‌شان در هنگام پرواز با مرکز قطع شده بود، از پروازشان جلوگیری و فعلا زمین‌گیر شده‌اند.
 
وی با بیان اینکه در چند ماه گذشته پیشنهاد ورود هواپیماهای مختلف را داشته‌ایم، اظهار داشت: پارامترهایی برای پذیرش هواپیما در صنعت حمل و نقل داریم که بخش خصوصی هم تمام آنها را در نظر می‌گیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس