کد خبر 200575
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۵:۴۲

کیف‌های خورشیدی و سولاری در راستای توسعه انرژی پاک تا سال آینده وارد بازار می‌شوند.

به گزارش مشرق به نقل از واحد مرکزی خبر، مدیرعامل مجتمع نیروگاهی بادران پارس نیرو درمشهد افزود: کیف‌های انرژی خورشیدی و سولار با میزان انرژی 30، 70 و 100 وات در زمینه‌های خاصی همچون روستاهایی که انتقال شبکه برق در آن ممکن نیست، تامین برق چاه‌های آب و مواردی از این قبیل موثر و کارآمد است.

عارف خجسته قیمت این کیف ها را 800 هزار تومان تا 2 میلیون تومان ذکر کرد و گفت: در حال حاضر این کیف‌ها برای مصارف بخش‌های نظامی، امدادی و بحران قابل دسترس است.

او در ادامه از تولید نیروگاه‌های خورشیدی کوچک و خانگی خبر داد و افزود: نیروگاه‌های کوچک خانگی می‌تواند به راحتی با سه تا چهار پانل 100 واتی خورشیدی، نیاز‌های ساکنین یک واحد آپارتمان را برطرف ‌کند.

او نیروگاه‌های کوچک خانگی خورشیدی را برای مجتمع‌های تجاری و گردشگری بسیار مفید توصیف کرد و گفت: این مجتمع تمام تلاش خود را در مسیر تحقق ظرفیت‌ها و ایده‌ها در حوزه انرژی پاک کرده و در رأس اهداف خود قابلیت بهره‌برداری از انرژی پاک را قرار داده است.

خجسته افزود: در راس کشورهایی هستیم که خدمات بخش دولتی برای راه‌اندازی انرژی‌های نو در دستور کار قرار گرفته است.

او با تاکید بر اینکه خراسان‌رضوی از حیث داشتن ظرفیت‌های عظیمی در حوزه انرژی باید با عنوان طرح پایلوت انرژی در کشور مطرح شود، افزود: موقعیت جغرافیایی خراسان ‌رضوی به‌گونه‌ای است که از منابع انرژی متعدد به ویژه انرژی‌های پاک برخوردار است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس