به گزارش مشرق به نقل از اقتصادپرس، بهادر کاظمی ادامه داد:حال آنکه گزارش هایی که پلیس از عوامل موثر در بروز تصادفات ارائه می کند، ایمنی و نقص فنی خودرو ها کمترین سهم را به خود اختصاص می دهد. وی توضیح داد: در این گزارش ها عامل بروز این سوانح، غالبا خطاهای انسانی معرفی می شود،البته بخشی از این حوادث نیز به وضعیت مهندسی جاده ها باز می گردد.
وی در ادامه با بیان اینکه کیفیت و استاندارد دو مقوله جدا از یکدیگر است تصریح کرد: استاندارد بحثی مطلق و کیفیت ، نسبی است.در مقوله استاندارد حداقل های کیفی تعیین می شود که عدول از این حداقل ها کالا را به کالایی غیر استاندارد تبدیل می کند، اما می توان حد بیشینه ای نیز برای کیفیت کالا تعیین کرد که ضمن برخوداری از استاندارد ،دارای کیفیت بالایی است.
معاون نظارت سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی در ادامه و در پاسخ به این سوال که آیا تاکنون سازمان استاندارد از تولید خودرویی جلوگیری کرده است یا خیر گفت: بله، جلوی تعدادی از خودروها را گرفتیم و تا اعمال اصلاحات مورد نظر اجازه ندادیم این خودروها تولید شود.
بهادر کاظمی در پاسخ به این سوال که این خودروهای بی کیفیت را نام ببرید؟ توضیح داد: شایسته نیست که در رسانه ها نام خودرو خاصی عنوان شود اما می گویم که از تولید پیکان به همین دلیل جلوگیری شد و این خودرو از رده خارج شده است.
وی در ادامه با بیان اینکه کیفیت و استاندارد دو مقوله جدا از یکدیگر است تصریح کرد: استاندارد بحثی مطلق و کیفیت ، نسبی است.در مقوله استاندارد حداقل های کیفی تعیین می شود که عدول از این حداقل ها کالا را به کالایی غیر استاندارد تبدیل می کند، اما می توان حد بیشینه ای نیز برای کیفیت کالا تعیین کرد که ضمن برخوداری از استاندارد ،دارای کیفیت بالایی است.
معاون نظارت سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی در ادامه و در پاسخ به این سوال که آیا تاکنون سازمان استاندارد از تولید خودرویی جلوگیری کرده است یا خیر گفت: بله، جلوی تعدادی از خودروها را گرفتیم و تا اعمال اصلاحات مورد نظر اجازه ندادیم این خودروها تولید شود.
بهادر کاظمی در پاسخ به این سوال که این خودروهای بی کیفیت را نام ببرید؟ توضیح داد: شایسته نیست که در رسانه ها نام خودرو خاصی عنوان شود اما می گویم که از تولید پیکان به همین دلیل جلوگیری شد و این خودرو از رده خارج شده است.