کد خبر 230434
تاریخ انتشار: ۱۷ تیر ۱۳۹۲ - ۱۷:۱۵

بعد از انتشار مطلبي با عنوان «مطالبه اي براي دولت يازدهم؛ پيش‌فروش در دولت احمدي‌نژاد؛ تحويل در دولت روحاني» اداره اطلاع رسانی ایران خودرو جوابیه ای را منتشر کرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی مشرق،بعد از انتشار مطلبي با عنوان «مطالبه اي براي دولت يازدهم؛ پيش‌فروش در دولت احمدي‌نژاد؛ تحويل در دولت روحاني» اداره اطلاع رسانی ایران خودرو جوابیه ای را برای مشرق ارسال کرده که در ذیل این جوابیه به همراه توضیحات مشرق از نظرتان می گذرد :
 
جوابیه ایران خودرو:
 
احتراما ضمن تشكر از سايت وزين مشرق درامر اطلاع رساني شفاف در عرصه صنعت و حمايت از توليد ملي به استحضارمي رساند، اين سايت طي مطلبي با عنوان «مطالبه اي براي دولت يازدهم؛ پيش‌فروش در دولت احمدي‌نژاد؛ تحويل در دولت روحاني» منتشر كرده است لذا خواهشمند است جهت تنوير افكارعمومي پاسخ ذيل را منتشر فرماييد.
 
1- پيش فروش قطعي خودرو توسط خودروسازان به منظور تامين نقدينگي و گسترش توليد امر بي‌سابقه‌اي نيست ودرگذشته نيز بارها انجام پذيرفته است. بنابراين چنين اقدامي در راستاي انجام وظايف قانوني و سازماني و براساس آيين نامه هاي فروش و متناسب با توليد انجام مي پذيرد.
 
2- با توجه به نوسان قيمت خودرو درماه هاي اخير، مشتريان نسبت به افزايش قيمت پس از ثبت نام دغدغه داشته اند، از اين رو شركت ايران خودرو به منظور تثبيت بازار و اطمينان بخشيدن به مردم شرايطي را فراهم كرده است تا مشتريان بتوانند محصولي را كه مي خواهند، به صورت پيش فروش قطعي ( قيمت مشخص درزمان تحويل) از طريق نمايندگي هاي مجاز ثبت نام كنند.
 
3- متقاضيان دراين روش پيش فروش با انتخاب نوع و قيمت خودرو، دغدغه اي از نظر نامشخص بودن قيمت خودرو تا زمان تحويل نخواهند داشت.
 
4- لازم به ذكر است ، خودرو ساز علاقه اي به اين روش فروش ندارد زيرامولفه هاي قيمت اوليه دائما درحال تغير اند و ممكن است با افزايش قيمت مواد اوليه كه دريك سال اخير چندين بار اتفاق افتاد ، خودرو سازمتضررشود .

توضیحات:
 
1- مسئولان ایران خودرو در بند 4 این جوابیه ،صحت گزارش مشرق را تایید کرده اند که با وجود تورم موجود ،دولت بعد باید پاسخگوی افزایش قیمت خودرو و مطالبات خریداران باشد .
 
2-نکته دیگر اینکه چرا ایران خودرو پیش فروش غیر قطعی را که مشرق بارها غیر شرعی بودن آن را منتشر کرده بود از دستور خارج کرده بودند،اما در روزهای پایانی دولت دهم پیش فروش قطعی ،که کار شایسته ای است را در دستور کار خود قرار دادند، تا دولت و مدیران جدید این صنعت با مشکلات بسیار همراه باشند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • حسن ۱۷:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۷
    0 0
    من رسما شرکت ایرانخودرو را به ......... متهم میکنم و اسناد مستند ان را نیز دارم لطفا منتشر کنید وچنانچه اعتراضی دارند حاضر به ارایه مدارک در مراجع ذیصلاح هم هستم اگر راست میگویند این را تکذیب کنند تا مدارک را منتشر کنم مگر.....شاخ ودم دارد
  • حسین ۱۹:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۷
    0 0
    خوشم میاد این خودرو سازا رو ندارن،سنگ پا قزوین دارن! شما بیش از 30 ساله که ماشین بی کیفیت رو با قیمت بالا میفروختین به ملت،حساب کنین 30 سال سود کردن حالا از سودشون کم شده تو بوق و کرنا میکنن که متضرر شدیم! خجالت بکشین،زیادم بکشین تا کش بیاد قول میدم خانواده خود مدیران شرکتهای خودروساز سوار این ماشینا نمیشن
  • ۱۹:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۷
    0 0
    مشرق شاید باور نکنی ولی من این چیزهارو میبینم احساس غرور میکنم. میخوامت
  • ناشناس ۰۰:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۸
    0 0
    چرا زمانی که احساس می کردند دلار قطعا بالا می ره اینکار را نکردند وحالا که احساس بالاخره با آمدن دولت روحانی امکان کاهش دلار هست و از ترس برای ضرر خود نه برای مردم اومدن اینکار رو می کنند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس