کد خبر 231435
تاریخ انتشار: ۲۱ تیر ۱۳۹۲ - ۱۷:۵۲

معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر با بیان اینکه نحوه محاسبه تعرفه برق مناطق گرمسیر بدون تغییر نسبت به پارسال در حال اعمال شدن است، گفت: در کشور و به خصوص در تهران خاموشی برق برنامه‌ریزی شده نداریم و دستوری هم داده نشده است.

به گزارش مشرق به نقل از فارس، غلامرضا خوش خلق در پاسخ به این سؤال که گفته می‌شود به پیمانکاران دستور داده شده که روزانه برخی از نقاط تهران را خاموشی برق بدهند گفت: چنین چیزی صحت ندارد و خاموشی با برنامه به هیچ وجه در دستور کار توانیر و وزارت نیرو نیست.

وی افزود: شاید بخاطر حادثه رخ داده شده در شبکه و یا پستی برخی از مناطق با خاموشی برق مواجه شوند اما خاموشی با برنامه به هیچ عنوان نداریم.
 
خوش خلق ادامه داد: اگر متقاضیان خاموشی‌های موردی را دیدند آنرا گزارش دهند اما آنچه که هست این است که شبکه برق کشور پایدار است و مشکلی نداریم.

وی در پاسخ به این سؤال که به غیر از تهران آیا در سایر استان‌ها خاموشی با برنامه داشتیم گفت: به هیچ وجه خاموشی با برنامه در هیچ استانی نداشتیم و با قاطعیت آنرا اعلام می‌کنم.

 
*واگذاری شرکت‌های توزیع برق بعد از ارش گذاری شرکتها

 
خوش خلق در پاسخ به این سؤال که واگذاری شرکت‌های توزیع برق چه زمانی نهایی می‌شود گفت: واگذاری‌ها در دست اقدام است و باید مراحل کار بین خصوصی‌سازی و وزارت نیرو نهایی شود که روند این کار هم در حال پی‌گیری است.

 
معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر ادامه داد: این واگذاری‌ها مراحل و روند خاص خود را دارد اما به هر حال دستورالعمل‌های آن در حوزه خصوصی‌سازی و هیأت واگذاری تهیه شده و مراحل آن باید طی شود تا این واگذاری‌ها نهایی شود.

 
وی در پاسخ به این سوال که آیا دلیل تاخیر واگذاری‌ها بخاطر زیان ده بودن شرکت‌های توزیع است گفت: به هیچ وجه چرا که زیان شرکت‌های توزیع برق منتقل شده است اما بحث کارایی و ارزش‌گذاری است که باید انجام شود.

 
*اعمال تعرفه‌ها برای مناطق گرمسیر همانند پارسال

 
خوش خلق در خصوص اعمال تعرفه‌ها برای مناطق گرمسیر گفت: در برخی استان‌ها مثل هرمزگان، خوزستان و بوشهر تعرفه‌های مناطق گرم اعمال می‌شود و در برخی از استان‌ها به دلیل داشتن بازه زمانی مربوط به خود در حال اعمال شدن است.

 
وی ادامه داد: یک سری از مناطق گرم از ابتدای سال و برخی از استان‌ها از اول تابستان این تعرفه‌ها همانند سال گذشته اعمال می‌شود و تغییری نداشته است.

 
وزارت نیرو همه ساله نحوه محاسبه تعرفه‌های برق مصارف خانگی در مناطق عادی، مناطق چهارگانه گرمسیری کشور و محدوده های زیرپوشش این مناطق را منتشر می کند که امسال به دلیل اجرا نشدن مرحله دوم هدفمندی یارانه ها تعرفه ها تغییری نداشته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس