به گزارش مشرق به نقل از تسنیم؛ پروتکلهای بزرگان صهیون را نقشه راه صهیونیسم برای تسلط و استیلا بر جهان میدانند. متن پروتکلها بهمنظور قرائت در چند جلسه کنفرانس براى بحث و تصمیمگیرى و تأیید نهایى آماده شده بود که پلیس مخفى تزار روس به کنفرانس مزبور که بهریاست تئودور هرتزل در شهر بال سوئیس برگزار شده بود (1897) هجوم آورد و اوراق آنها را کشف کرد.
پروتکلها در سال 1905 میلادى توسط نویسندهاى روسى بهنام سرگئى نیلوس، از روحانیون و علماى مسیحى، از زبان عبرى و یا فرانسوى به زبان روسى ترجمه شد و در سال 1906 وارد کتابخانه بریتیش میوزیوم لندن شد.
در ادامه مطلب حاضر بیست و چهار پروتکل، برگرفته از کتاب پروتکلهای دانشوران صهیون را که در 24 فصل تنظیم شده، به خوانندگان عزیز تسنیم ارائه میکنیم تا هرچه بیشتر با تفکرات صهیونیسم جهانی آشنا شوند.
پروتکل اول
حق با زور است. آزادی ایدهای بیش نیست. طلا، ایمان، خودمختاری، سرمایه و حاکمیت مطلق آن، دشمن داخلی، توده مردم، هرج و مرج اجتماعی، ناسازگاری سیاست و اخلاق، قدرت یهودیت آزادیخواه شکست ناپذیر است، هدف وسیله را توجیه میکند، توده و اکثریت مانند انسان کور است. الفبای سیاست: اختلافات حزبی، استبداد مطلق در حکومت، رواج مشروبات الکلی، کهنهپرستی، تباهی، اینها اصول و قواعد حکومت یهودی است که متشکل از ترور، آزادی، مبانی حکومتهای موروثی، سلطه پنهانی که نمایندگان را از مردم دور میکند شیرازه آن را تشکیل داده است.
پروتکل دوم
شالودههای تفرق یهود: جنگهای اقتصادی، حکومتهای ظاهری و مشاوران مخفی مانند دولت آمریکا، موفقیت تعالیم ویرانگر، نرمش در سیاست، نقش مطبوعات، ارزش قربانیان یهود.
پروتکل سوم
افعی نماد یهود و مفهوم آن اختلال در معیارهای شرعی و قانونی کشورها، ترور و وحشت در کاخها و حکومتها، ابراز قدرت و جاهطلبی یهود، حمایت از پارلمانها و سخنرانان و نویسندگان پرحرف و کمکار، سوءاستفاده از قدرت، بردگی اقتصادی، افسانه حقوق ملت، آرمانهای یهود در کشورهای دیگر، انحطاط توسط عوامل گرسنگی توده مردم ثمره آن، تاجگذاری و حکومت پادشاهان حاکم (یهود) بر سراسر جهان، نیاز به شالوده تعلیم در مدارس، آزادیخواهی بحران اقتصادی، تضمین امنیت برای ملت ما (یهود) لازمه حاکمیت مطلق تحت اندیشه یهودیت همانند انقلاب کبیر فرانسه و نقش عمال مخفی یهود در آن.
پروتکل چهارم
مراحل مختلف یک حکومت جمهوری از دید یهود: آزادیخواهی توسط عوامل یهود، رقابت اقتصادی بینالمللی، نقش سفتهبازیها، زرپرستی که نتیجه آن را در پروتکل پنجم میبینیم.
پروتکل پنجم
راههای ایجاد یک حکومت مرکزی مقتدر یهودی: گرفتن زمام قدرت با حربه آزادیخواهی، عواملی که اتحاد کشورها را ناممکن میسازد. اندیشه تشکیل کشور یهود یک خواست الهی است. تأثیر فراوان انتقاد و عیبجویی در تخریب و ویرانگری اندیشهها بهوسیله فن مخرب سخنوری که با آن افکار عمومی و فعالیتهای فردی و جمعی در دستان ماست.
پروتکل ششم
انحصار و وابستگی ثروت کشورها و بیرون آوردن ثروتهای مستغلاتی (زمین) از دست دولتها، تجارت صنعت و بورس بازی، رواج عیاشی و تجمل پرستی، افزایش دستمزدهای کارگری و گران کردن مایحتاج عمومی، ترویج عوامل هرج و مرج و میگساری، معنای مخفی تبلیغات و تثبیت آن بهوسیله اندیشههای اقتصادی ما (یهودیت).
پروتکل هفتم
مسلح شدن یهود جهت دفاع و حملات شدید، سرکوب قیامها توسط عوامل، برافروختن جنگهای محدود و منطقهای یا جهانگیر، رازداری رمز موفقیت سیاست ما (یهود)، استفاده از مطبوعات و افکار عمومی، استفاده از قدرتهای عواملی مانند آمریکا، چین، ژاپن و دولتهای دیگر.
پروتکل هشتم
بهکار گیری حقوق قانونی بهصورت مبهم و گمراه کننده توسط دستیارانی از مرکز صهیونیست در مدارس و در میان فارغ التحصیلان سطح بالای علمی، اقتصاددانها و میلیونرها، صاحبان پستهای بزرگ و حساس در حکومتها.
پروتکل نهم
پیاده کردن اصول آزادیخواهی آنطور که ما در تعلیمات خود به ملتها میآموزیم، از بین بردن مفهوم و اندیشه یهودستیزی با استفاده از ابزار دیکتاتوری، ترور و وحشت توسط خدمتگزاران ما که همان قدرت بینای ما و ضعف کور در کشورها توسط دست نشاندههای ما، در اختیار گرفتن زمام تعلیم و تربیت، ایجاد فرضیههای دروغ و به راه انداختن جنبشهای سرّی و لانههای مخفی با استفاده از شور جوانان ناآگاه.
پروتکل دهم
نمای بیرونی صحنه سیاسی یهود: نبوغ حرامزادهها، وعده انقلاب و آزادی، حق دموکراسی یا انتخاب عمومی در رأیگیریها، از بین بردن اعتماد به نفس توسط رهبران آزادیخواه (دستنشانده) سموم لیبرالیسم عوامل ما درمؤسسات دولتی، انشعابات حزبی مبتنی بر قانون اساسی، رؤسای جمهور مرکبهای آزادیخواهی و نقش نمایندگان و رییس مجلس در قانونگذاری و انتقال حکومت استبدادی زمینه آشکار شدن حکومت یهودیت و پادشاهی آن بر جهان، منتشر کردن میکروبهای بیماریهای اخلاقی و زشتیهای آزادیخواهی.
پروتکل یازدهم
برنامههای قانون اساسی جدید در حکومتها و انقلابهای نوین توسط عوامل ما، نمای بیرونی آزادی در حکومتها است.
پروتکل دوازدهم
برداشت آزادیخواهان از واژه آزادی، آینده مطبوعات در آن کشور، تسلط برمطبوعات و بنگاههای خبرگزاری، ترقی در قاموس یهود، همبستگی در مطبوعات بهصورت زنجیرهای، دامن زدن به خواستهای مردم در اطراف شهرها و روستاها، افشای خطای حکومتها.
آزادی تفسیرات مختلفی دارد، ما اینگونه تعریف میکنیم: آزادی یعنی اینکه تو حق داری قانون را هرطور که خواستی عمل کنی، این تعریف در زمان مناسب برای ما سودمند خواهد بود زیرا زمام حکومتها را با این واژه ( آزادی) به دست خواهیم گرفت، چون این قوانین هستند که حرف آخر را میزنند و بهاقتضای مصالح ما آنطور که میخواهیم آن را وضع یا حذف میکنیم.
پروتکل سیزدهم
نیاز به مسایل سیاسی و صنعتی و تفریحات و سرگرمیها مانند نیاز انسان به نان روزانه است، درست به خودی خود درست است در مسائل مهم این حقیقت با نظرما تغییر میکند.
پروتکل چهاردهم
یهودیت دین آینده: شکلهای آینده بردگی در قالب دین پوشیده و ناشناخته خواهد بود. ادبیات اباحیگری و ادبیات عمومی در آینده زبان ماست.
پروتکل پانزدهم
قیام یهود کودتایی که جهان آینده را فرا خواهد گرفت، اعدام سرنوشت آینده آزادی خواهان و حتی دست نشاندههای ما، زیاد کردن محافل یهود تحت نظر هیئت مرکزی حاکمه با استفاده از روشهای فریب و رهبری آنها تحت نظر جمعیتهای سری و همبسته. از بین بردن شکوه قوانین در حکومتها، موفقیت ما بهعنوان ملت برگزیده ، اطاعت از فرامین یهود و تثبیت قوانین یهود، قاطعیت و سختگیری در مجازات و جمعآوری ثروتهای جهان برای بهدست آوردن حق استیناف در حکومتهای دیگر، یهود مظهر پدر در حکومتهای جهان، پادشاه اسراییل همان پدر جهان است.
پروتکل شانزدهم
از بین بردن و عقیم کردن برنامههای آموزشی دانشگاهها، جایگزین کردن تعالیم و راهبردهای ما بهوسیله قدرت تبلیغ در مراکز علمی، حذف آموزش آزاد برقراری نظریات نوین (استقلال فکر).
پروتکل هفدهم
وکالت قضایی تنها از آن ماست که با نفوذ روحانیون دست نشانده بهنام آزادی وجدان با از میان برداشتن حکومت پاپ و جایگزین کردن پادشاهی یهود در مبارزه با کلیسای فعلی با ابزار مطبوعات در عصر حاضر و جاسوسی بهشیوه آژانس یهود، لازمههای سوءاستفاده از قدرت بهنفع خود.
پروتکل هجدهم
اندیشه تدابیر دفاعی مخفی، زیر نظر داشتن توطئهها از داخل و خارج، تدابیر دفاع علنی با بهدست آوردن ابزار جنگی هرچند مخالف جهان باشد، ایجاد گارد مخفی پیرامون پادشاه یهود، از بین بردن صبغه مذهبی حکومتها بر دین یهود، دستگیری، زندان و اعمال فشار با کمترین شبهه.
پروتکل نوزدهم
اندیشه حق ملتها در ارائه شکایات و پیشنهادها در جامعه، همان آشوب سیاسی و آگهی کردن جرمهای سیاسی در حکومتها.
پروتکل بیستم
برنامه مالی یهود، مالیات تصاعدی، خزانهداری کل و اسناد وام بابهره، رکود سرمایه، انتشار اسکناس بر اصل طلا، سطح دستمزدهای کارگری، وامهای دولتی و انتشار اوراق با ربح درصدی (ربا)، سهامهای شرکتهای صنعتی (بورس).
پروتکل بیست و یکم
قرضه داخلی، دیون و مالیاتها، تبدیل دیون به دیون تلفیقی، ورشکستگی بانکهای پسانداز و درآمد (قرض الحسنه)، حذف ارزشهای صنعتی.
پروتکل بیست و دوم
اسراری که در آینده معلوم خواهد شد با عمل به پروتکل بیست و یکم بدهیهای دولتها و شالوده آینده خوب برای ما، شعار قدرت و تسلیم و بردهداری در برابر ما.
پروتکل بیست وسوم
بیکاری صنعتگران، از بین بردن ممنوعیت اباحیگری و مشروبات الکلی برای از بین بردن جوامع و ادیان پیشین غیریهود و احیای برگزیده خداوند که همان حکومت یهودیت است.
پروتکل بیست و چهارم
تلاش ما در تثبیت و تقویت سلاله پادشاه داوود که به یهود ختم میشود، تربیت و آماده کردن پادشاه برای حکومت و تخت، کنار زدن وارثان غیرشایسته هرچند از تبار داوودی باشد فقط پادشاه و دستیاران سهگانه او حاکمان جهان و تعیینگر سرنوشت امت یهود هستند، تلاش ما بر آن است تا پادشاه یهود را از هر عیبی مبرا داریم.
پروتکلهای بزرگان صهیون متشکل از نقشهای مشروح برای چگونگی تفرقهافکنی در جهان و استیلا بر مردمان آن نشان میدهد که چگونه صهیونیسم از گذشتههای دور در سودای حاکمیت بر جهان بوده است.