به گزارش مشرق به نقل از دنیای اقتصاد، با توجه به رکودی که در پی افزایش شدید قیمتها خصوصا در خودروهای وارداتی به وجود آمده است، برخی افراد با آگهی کردن خودروهای روز وارداتی با قیمتهایی زیر قیمت بازار قصد جذب مشتریهایی را دارند که به دنبال خرید یک خودروی وارداتی هستند و برای چنین مشتریهایی چه چیزی بهتر از یک خودروی وارداتی با قیمتی زیر قیمت بازار.
اما اگر با چنین آگهیهایی که این روزها کم هم نیستند مواجه شدید و قیمت پیشنهاد شده شما را برای خرید وسوسه کرد، بهتر است بدانید که قیمت پایین این خودروها به کمیها و کاستیهای این خودروها باز میگردد.
بسیاری از این خودروها که با قیمتی زیر قیمت بازار آگهی میشوند یا گارانتی ندارند یا مراحل پلاک شدن را پشت سر نگذاشته اند.
اما از آنجایی که گارانتی خودروهای وارداتی معمولا پنج ساله هستند؛ بنابراین به نظر میرسد ارزش خودرویی که از این گارانتی محروم است با خودرویی که در نمایندگی و با گارانتی رسمی پنج ساله به فروش میرسد بسیار متفاوت باشد.
اما همانطور که اشاره شد برخی از این خودروها پلاک نشدهاند وبه همین دلیل هم ارزانتر آگهی میشوند، یک واردکننده خودرو در رابطه با این دست آگهیها میگوید: با توجه به اینکه خرید و فروش در بازار رونق ندارد، برخی افراد از چنین روشهایی برای جذب مشتریها استفاده میکنند که روش امنی نیست.
او در ادامه با اشاره به اینکه این افراد واردکنندگان رسمی نیستند میگوید: این دست فروشندهها با سوء استفاده از اطلاعات کم مشتریها، اقدام به فروش خودروهایی میکنند که هنوز پلاک نشدهاند، به این ترتیب آنها با حذف هزینههای شمارهگذاری، خودروهایی را که وارد کردهاند با قیمتی پایینتر از قیمت بازار به فروش میرسانندو به این ترتیب مشتری مجبور است بعد از معامله، هزینههای چند میلیون تومانی شمارهگذاری را پرداخت کند.
این واردکننده خودرو در رابطه با هزینه شمارهگذاری میگوید: هزینه شمارهگذاری مدلهای مختلف با یکدیگر متفاوت است، برای مثال این هزینهها از 12 میلیون شروع میشود و در برخی مدلها تا 100 میلیون تومان هم ادامه دارد.
خرید و فروش خودرو این روزها در بازار با رکود همراه است، اما به نظر میرسد در همین روزهای رکود بازار، فضا برای معاملات خاکستری فراهم باشد.