شاگردان قلعه نویی در حالی که می توانستند به لطف پیروزی روز گذشته پرسپولیس برابر فولاد با یک تساوی هم به صدر بروند با نتیجه 2-0 به استقلال خوزستان باختند تا با شکست به استقبال دربی بروند.

به گزارش خبرنگار ورزشی مشرق، تیم فوتبال استقلال تهران در آخرین دیدار هفته هفتم لیگ برتر از ساعت 19 در ورزشگاه تختی اهواز به مصاف استقلال خوزستان رفت و در پایان با دو گل بازی را به همنام خوزستانی خود واگذار کرد تا با یک شکست بد پا به دربی جمعه آینده بگذارد.
نتایج کامل و جدول رده بندی لیگ برتر را در اینجا ببینید.(در این جدول کسر امتیاز استقلال، داماش و ملوان حساب نشده است)
گل‌های استقلال خوزستان را عادل کلاه‌کج در دقیقه 38 و علی بیگدلی در دقیقه 75 به ثمر رساند. (فیلم گلهای این دیدار)
 این دیدار در شرایطی آغاز شد که آبی پوشان خوزستانی از همان ابتدای بازی تلاش می‌کردند به سمت دروازه استقلال تهران نزدیک شوند و در دقیقه 5 پشت محوطه جریمه تهرانی‌ها صاحب یک ضربه ایستگاهی شدند. مبعلی پشت توپ ایستاد آن را روی دروازه ارسال کرد اما توپ روی پای میداودی جفت و جور نشد و موقعیت از دست رفت.
ارسال یک ضربه کرنر از سوی خسرو حیدری در دقیقه 25 با ضربه سر محمد قاضی همراه شد که ضربه این مهاجم گلزن استقلال با اختلافی اندک و به شکلی خطرناک از کنار دروازه آبی‌های اهوازی گذشت. هرچند که در دقیقه 37 آرش برهانی می‌توانست در شرایط تک به تک با دروازه‌بان استقلال خوزستان قرار بگیرد اما ضربه بسیار ضعیف این بازیکن براحتی در آغوش پرویز کریمی قرار گرفت.

در دقیقه 38 این دیدار، میداوودی با فریب مدافعان استقلال تهران موجب اشتباه آنها شد و توپ برگشتی منتظری پس از برخورد با عمران‌زاده جلوی عادل کلاه‌کج افتاد و این بازیکن با یک بغل پای ساده و در شرایطی تک به تک توپ را وارد دروازه استقلال کند تا حساب کار یک بر صفر در نیمه نخست به پایان برسد.
در دقیقه دوم وقت اضافه استقلال به گل رسید که داور به دلیل خطای بازیکنان استقلال این گل را نپذیرفت.
از نکات نیمه نخست، خطای سنگین حسین کعبی روی خسرو حیدری در همان اوایل دیدار بود که با اعتراض شدید قلعه‌نویی همراه شد و داور این دیدار هم به همین دلیل با کارت زرد، این مدافع استقلال خوزستان را جریمه کرد. همچنین هاشم بیک‌زاده مدافع ملی پوش استقلال در دقیقه پنجم به دلیل مصدومیت جایش را به فردین عابدینی داد.

در نیمه دوم این دیدار، بازی به مراتب جذاب‌تری از سوی دو تیم نسبت به نیمه اول ارائه شد و هردو تیم فرصت‌های خوبی برای گلزنی داشتند که از آنها استفاده لازمه را نبردند. آندرانیک تیموریان اولین خطر جدی استقلال را در این نیمه روی دروازه استقلال خوزستان ایجاد کرد و در شرایطی که قصد داشت توپ را روی دروازه ارسال کند؛ نزدیک بود این توپ وارد دروازه شود اما این ضربه از کنار دروازه به بیرون رفت.


استقلال خوزستان در این نیمه بیشتر به دنبال استفاده از ضد حملات بود و چند بار مهاجمان این تیم تا محوطه جریمه استقلال پیش رفتند که با عکس العمل خوب مدافعان استقلال، توپ‌های آنها از دست رفت. با اینحال در دقیقه 75 علی بیگدلی با فرار از عمق دفاع استقلال در شرایطی تک به تک با مهدی رحمتی، توپ را در گوشه دروازه استقلال تهران قرارداد تا حساب کار دو بر صفر به سود آبی‌های اهوازی شود.
در ادامه حملات پراکنده استقلال تهران ادامه یافت اما حملات آنها مثل سایر دقایق این دیدار زهر لازمه را نداشت و چندان دروازه‌بان استقلال خوزستان را به زحمت نیانداخت تا آبی‌های تهرانی سه امتیاز مهم و روحیه بخش را پیش از دربی از دست بدهند. هرچند که حنیف عمران‌زاده در نخستین دقیقه از وقت‌های اضافه می‌توانست یکی از گل‌های خورده را جبران کند، اما ضربه بی دقت این بازیکن در حالی که با پرویز کریمی تک به تک بود از کنار دروازه استقلال خوزستان راهی اوت شد تا بازی با همان دو گل به پایان برسد و دومین شکست فصل آبی پوشان پایتخت ثبت شود.
پس از پیروزی پرسپولیس برابر فولاد صدرنشین، استقلال این موقعیت را داشت تا به صدر جدول برسد اما با این شکست و با همان 14 امتیاز قبل  در رده دوم باقی ماند و حالا باید با شکست راهی دیدار روز جمعه با پرسپولیس شود. استقلال خوزستان نیز با این پیروزی 8 امتیازی شد و به جای ملوان در رده یازدهم جدول قرار گرفت.

تیم داوری: محمدرضا اکبریان، بابک داوری، سعید علی‌نژادیان و محمد ملکی.

ترکیب استقلال خوزستان:

پرویز کریمی، حامد محمودی، رامتین سلیمان پور، حسین کعبی، عبدالهادی خنیفر، عادل کلاه‌کج، ادریسا ترائوره، ایمان مبعلی، مهدی خیری میر، ابراهیم صالحی، میلاد میداودی.


ترکیب استقلال تهران:

مهدی رحمتی، خسرو حیدری ، جی‌لوید ساموئل، امیرحسین صادقی، حنیف عمران‌زاده، جواد نکونام، پژمان نوری، آرش برهانی، محمد قاضی، هاشم بیک‌زاده، پژمان منتظری.

بازیکن برتر: ایمان مبعلی

بازیکن اخلاق:
امیرحسین صادقی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 28
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • استقلالی ۲۱:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۹
    0 0
    انصافا که استقلال شده جا پیرمردها دریغ از 3پاس صحیح متوالی،دریغ از یه کار تاکتیکی تیمی فقط ارسال توپ ارسال توپ ارسال توپ ارسال توپ ارسال توپ ارسال توپ،جمع کنیدآبروی فوتبالو بردید؟؟
  • آناهیتا ۲۱:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۹
    0 0
    هیچ عیبی نداره....انشاا...... هفته ی بعد لنگیارو 4تایی میکنیم. 77777777777444444444444444!!!!!!!!!!!!
  • سعید ۲۱:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۹
    0 0
    مشرق یعنی چی نوشتی در این جدول کسر امتیاز استقلال، داماش و ملوان حساب نشده است!!!!!!!!!!! این کارت دقیقا مثل کسانی هست که نتیجه انتخابات رو تو 88 قبول نداشتند! به قانون احترام بذار! استقلال صدر نشین نیست!
  • هانیه ۲۱:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۹
    0 0
    خخخخخخخخخ دیگه کاریه که از دستشون برمیاد!!!!!! کیسه کشااااااااای غیوووووووور حتما با بد شانسی باختین!!!!! ;-)
  • مرتضی ۲۱:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۹
    0 0
    بابا استقلال قوی,استقلال قهرمان,استقلال شیش تایی,استقلال کیسه,کیسه های بدبخت به تیم سیزدهم باختید؛حالا دیگه حرف زیادی نزنین.
  • ۲۱:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۹
    0 0
    اشکال نداره،شیشتایی هستند دیگه.اگر میبردند باید تعجب میکردیم!
  • میثاق ۲۲:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۹
    0 0
    اشتباهی منفی دادم.یکی کم کنید و یک + اضافه راست می گه مشرق !!! لطفا سریع مشکل را بر طرف کنید !
  • سعید ۲۲:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۹
    0 0
    مشرق ممنونم از پاسخ شما
  • ۲۲:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۹
    0 0
    آخی.......... دلم برای شما و باقی کیسه ها سوخت.!
  • ۲۲:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۹
    0 0
    متاسفانه اینها هم کیسه هستند هم سنگ پا !
  • حیف نون ۲۲:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۹
    0 0
    پرسپولیس هم تیم نیست اونا هم در به اجرا داوردن یه کار تیمی عاجزند!!!
  • حیف نون ۲۲:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۹
    0 0
    استقلال خوزستان هم هردو بازیو به پرسپولیس میبازه وآخرش میره لیگ آماتور
  • استقلالی ۲۲:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۹
    0 0
    بشین سر جات بابا!
  • ۲۲:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۹
    0 0
    لنگی ها چقدر خوشحال شدن که استقلال باخته !!!!
  • محمد ۰۰:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۰
    0 0
    این باخت لازم بود ولی اون برد کذایی به ضرر پرسپولیس چون اصولا پرسپولیس در حد و اندازه های این بردها نیست
  • محض اطلاع کیسه کشها ۰۰:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۰
    0 0
    به 3 صورت ممکن، پرسپولیسی ها استقلالی ها را 4 تایی کرده اند و پرسپولیس تا به حال به هیچ صورت ممکن مقابل استقلال 4 تایی نشد مایه گذاشتن از چیزی که وجود خارجی ندارد چه معنا و مفهومی می تواند داشته باشد ؟ خواستم یک چیزی را خدمت شما عزیزان عرض کنم که تا به حال شاید به آن توجه نکرده باشید و برایتان جالب باشد. چون تا به حال ندیدم در جایی به آن پرداخته باشند. فکر نکنم تا حالا رسانه ها، سایت ها، روزنامه ها و حتی هواداران فوتبال پیش خود فکر کرده باشند که به واقع عدد 4 که این روزها اکثر استقلالی ها آن را به رخ رقیب دیرینه خود می کشند چه معنی و مفهومی دارد؟ بنابراین با طرح سوالات و پاسخ آن ها سعی در روشن کردن افکار عمومی دارم . عدد 4 استقلالی ها از چه زمانی شروع شد؟ از وقتی که فرهاد مجیدی به بهانه ی تیم به الغرافه رفت و در لیگ قهرمانان آسیا مقابل پرسپولیس به بازی گرفته شد و پس از تعویض و به خاطر فشار مسابقه و ناکامی که بر روی دوش خود داشت، 4 انگشت خود را به نشانه اعتراض نشان داد. درست است ؟ با بررسی این عمل فرهاد مجیدی به 3 نتیجه زیر دست پیدا می کنیم . یعنی قصه 4 تایی شدن پرسپولیس مقابل استقلال واقعیت ندارد و بر عکس این استقلالی ها هستند که به شکل های مختلف مقابل پرسپولیس 4 تایی شده اند. 1- پرسپولیس در 4 دربی پشت سر هم مقابل استقلال به برتری رسیده است: 4 دربی که استقلالی ها می گویند مقابل پرسپولیس پشت سر هم پیروز شده ایم به هیچ وجه واقعیت ندارد چون آن ها به بردشان مقابل پرسپولیس در دربی های 69-70-71-73 استناد می کنند که آن ها مقابل پرسپولیس در دربی 72 به نتیجه تساوی دست یافته اند که پرسپولیس هم قبلاً این کار را کرده و استقلال را در بردن دربی های پشت سر هم 4 تایی کرده است و در دربی های 42-43-44-46 موفق به شکست استقلال شده است. اگر استقلالی ها می گویند بازی دربی 72 در جام ولایت انجام شده است پس چرا اسمش را به عنوان دربی ثبت کرده اند؟ این ادعای استقلالی ها اصلا منظقی نیست. یعنی پرسپولیس با تیم استقلال بازی نکرده است؟. 2- پرسپولیس بارها در یک بازی 4 گل و بیشتر از آن را به استقلال زده است اگر استقلالی ها این ادعایشان به 4 تا گل خورده در یک بازی است که با نگاه به تاریخچه بازی های این دو تیم می بینیم که استقلالی ها نتوانستند این کار را انجام دهند ولی پرسپولیس در دربی هشتم که در سال 49 برگزار شد با 4 گل استقلال رو شکست دادند و استقلالی ها را 4 تایی کردند. 3- بازیکنانی از پرسپولیس بوده اند که 4 گل و خیلی بیشتر از آن را وارد دروازه استقلال کرده اند و در آخر هم اگر استقلالی ها به 4 گلی که فرهاد مجیدی به پرسپولیس زد استناد می کنند که باید گفت آقای همایون بهزادی پیش از این با 4 گل زده این رکورد را نصیب خودشان کردند. بازیکنی مثل مرحوم صفر ایرانپاک حتی رکورد 4 گل را هم رد کرد و با 7 گل هنوز هم آقای گل دربی هاست. هاشمی نسب وقتی در پرسپولیس عضویت داشت به عنوان یک مدافع 4 بار دروازه استقلالی ها را در دربی گشود. در ضمن این را هم باید متذکر شد که فرهاد مجیدی به پرسپولیس 4 گل نزده است و آمار گلزنی او به پرسپولیس، 3 گل زده است و این موضوع را چند وقت پیش حسین کاظمی اعلام کرد که گل دربی 67 را او زده است نه فرهاد مجیدی!
  • حب ممد ۰۰:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۰
    0 0
    مشرق همیشه این نظر رو تایید کن.تکراری نمیشه
  • میثاق ۰۰:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۰
    0 0
    داداش کو گوش شنوا. مرغشون 1 پا داره. فقط ادعا !!!
  • ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۰
    0 0
    كيسه كه كيسه رو بزنه، ميشه شاه كيسه!
  • اژدر ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۰
    0 0
    فعلا لونگی جون تو رده 446 هستین
  • ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۰
    0 0
    استقلال قهرمانه
  • ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۰
    0 0
    استقلال کمبود بازیساز داره همین وگرنه بقیه بازیکنها تو پست خودشون بهترینن اونهم با برگشت جمشیدیان تا 80 درصد درست میشه اگه به جمشیدیان بازی برسه و تو اوج باشه کمتر از جباری نیست
  • ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۰
    0 0
    هنوز کسر امتیاز از استقلال حتمی نشده استقلال میتونه با شکایت به فیفا امتیازشو برگردونه چون نه امنیت بازی و نه فروش بلیت دست استقلال نیست بهمین خاطر طبق قوانین فیفا مسئولیتی بابت رفتار تماشاگرها نداره و بهمین خاطر کسر امتیاز غیر قانونیه
  • saed ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۰
    0 0
    استقلالی ها دوباره در انتظار 666666666666666666تایی شدن
  • ناشناس ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۰
    0 0
    کاری نکنید دوباره سوبله چوبله بشید؟
  • بلقیس ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۰
    0 0
    لونگی عقده ای . باز یه بازی بردین صداتون بعد سالها دراومد تیمتونم که 446 رده بندی شده با چه رویی با استقلال قهرمان رده 85 جهان کری میخونید .
  • Xaniar ۱۸:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۰
    0 0
    واقعا برای همه ی شما پرسپولیس متاسفم چه طور اصلا به خودتون اجازه میدید با استقلال مقایسه شید استقلال توی رده بندی جهان هشتادو پنجم شده لطفا وقتی اخبار یا رادیو گوش میدید به رده استقلال هم توجه داشته باشید که این طور ضایع نشید .با شمام پرسپولیسی هااخه برا چی الکی لغوز میخونید قمپز در میکنید انغولت میایید یا هی بلدم بلدم میکنید اخه تیم بی خود شمام قمپز داره خلعتبری که سهله حتی اگه رونالدو هم بیارید توی دربی نمی تونید استقلال و ببرید پس الکی کری نخونید.
  • فرهاد ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۱
    0 0
    قابل توجه پرسپولیسی های عزیز شما که ازسیزده بازی یازده تاشو باختید و۲۴بار هم مقابل استقلال لوله شدید واسه چی منم منم میکنید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس