کد خبر 248265
تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۷:۰۳

نوه زنده‌یاد عبدالمحمد آیتی از برگزاری مراسم تشییع این استاد زبان و ادبیات عرب و فارسی و مترجم نامدار قرآن کریم در روز شنبه، ۲۳ شهریور ماه، خبر داد.

به گزارش گروه فرهنگی مشرق، مونا آیتی، نوه زنده‌یاد عبدالمحمد آیتی، در گفت‌وگو ب تسنیم، با اشاره به زمان دقیق مراسم خاکسپاری این استاد نام‌آشنای زبان و ادبیات عرب و فارسی گفت: مراسم تشییع ایشان روز شنبه، 23 شهریور ماه، از مقابل فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی به سمت بهشت زهرا برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: در این مراسم علاوه بر حضور جمعی از شخصیت‌ها و مسئولان فرهنگی کشور، تعدادی از اساتید زبان و ادبیات فارسی و عرب و همچنین اعضای فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی حضور خواهند داشت. قرار است پیکر پاک ایشان در قطعه نام‌آوران بهشت زهرا به خاک سپرده شود.

وی در پایان افزود: پدربزرگم انسان مهربانی بود که خوبی با فطرت و وجود او آمیخته شده بود. هرگاه یادی از ایشان می‌شود، اولین ویژگی‌ای که به ذهن متبادر می‌شود، مهربانی و خوش‌رویی ایشان بود.

زنده‌یاد آیتی از مترجمان نامدار و سرآمد قرآن کریم و نهج‌البلاغه بود. وی فعالیت‌های فرهنگی متعددی را در کارنامه خود دارد که از این موارد می‌توان به ریاست شورای علمی دانشنامه تحقیقات ادبی فرهنگستان، و نیز عضو پیوسته فرهنگستان زبان و ادب فارسی اشاره کرد.

کشتی شکسته، تحریر تاریخ وصّاف، آمرزش ابوالعلا معری، گزیده و شرح خمسه نظامی، تاریخ ابن‌خلدون، شکوه قصیده، تاریخ دولت اسلامی در اندلس، قرآن مجید (ترجمه فارسی)، شکوه سعدی در غزل، شرح و ترجمه معلّقات سبع، از جمله آثار عبدالمحمد آیتی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس