کد خبر 248983
تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۷

با انتشار خبر ارسال دعوت‌نامه پادشاه عربستان سعودی براي "حسن روحانی" رئیس‌جمهور اسلامی ایران به منظور شرکت در مراسم حج تمتع، خبر روز شنبه مشرق تأييد شد.

به گزارش مشرق، "پادشاه عربستان از حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی برای مراسم حج تمتع دعوت به عمل آورده است.

قرار است رئیس جمهور کشورمان در این مراسم حضور داشته باشد" این خبری بود که مشرق يک روز زودتر از اعلام رسمي آن، منتشر کرد.

"سعید اوحدی" رئیس سازمان حج و زیارت پس از انتشار این خبر در گفت‌وگویی گفت: از دعوت دولت عربستان برای حضور آقای روحانی در حج امسال اطلاعی ندارم و تا جايي که من اطلاع دارم دعوتی تا کنون صورت نگرفته است، اما با وجود سفرهای خارجی دیگری که همزمان با ایام حج در برنامه کاری وی قرار دارد بنابراین تصمیمی برای شرکت در حج امسال ندارد.

همچنین شبکه المیادین عصر روز گذشته اعلام کرد: "عبدالله بن  عبدالعزیز" پادشاه عربستان سعودی از رئیس جمهوری ایران برای حضور در موسم حج دعوت به عمل آورده و حجت الاسلام حسن روحانی نیز این دعوت را پذیرفته است.

امروز نیز یکی از خبرگزاری‌ها یک روز پس از تکذیب رئیس سازمان حج و زیارت با تأیید این خبر نوشت: دعوت‌نامه رسمی ملک عبدالله پادشاه عربستان سعودی از حسن روحانی رییس جمهور اسلامی ایران از طریق سفارت عربستان سعودی در تهران به نهاد ریاست جمهوری تقدیم شد.

در صورتی که روحانی دعوت پادشاه عربستان را بپذیرد، این سفر در دهه سوم مهرماه انجام خواهد شد.

پیش از این پادشاه عربستان سعودی از محمود احمدی نژاد رییس جمهور اسلامی ایران در سال 1386 برای سفر به این کشور دعوت کرده بود که احمدی نژاد نیز دعوت وی را پذیرفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس